چرا سایت شما در پنالتی گوگل قرار می گیرد؟

از آنجایی که در دنیای امروز، بازار رقابت کسب و کار اینترنتی بسیار داغ است، به همین دلیل گوگل در زمینه سئو، فاکتورهایی را ارائه نمود که تمام سئوکارها و وبمسترها در زمینه سئو سایت خود، از این مسیر حرکت کنند و هرگونه انحراف را، تخلف در نظر می گیرد ولی با این وجود باز هم شاهد تخلفات توسط وبمسترها هستیم چرا که روش های قانونی گوگل در زمان طولانی تری به نتیجه می رسد ولی این نتایج ماندگار است.

اما روش های سئو کلاه سیاه، این مسیر را کوتاه می کند اما گوگل سریعا افرادی که از این متدها استفاده می کنند را شناسایی و جریمه می کند. یکی از این جریمه ها، قرار گرفتن سایت در پنالتی گوگل است. یعنی بر حسب شدت تخلف یا لینک سایت حذف می شود و یا این که به صفحه دهم گوگل می رود. پس لازم است بدانید که چه موارد شما را به خطر

قرار گرفتن در پنالتی گوگل نزدیک می کند:

۱- زیاده روی در تبادل لینک، شما را یک قدم به پنالتی شدن نزدیک می کند لذا برای این امر، برنامه داشته باشید.
۲- کپی کردن محتوای سایت ها دیگر در سایت خود بدون ذکر منبع که به این محتوا، محتوای دوقلو (Duplicate Content) می گویند.
۳- خریداری لینک های بی کیفیت که ارتباط موضوعی با سایت شما هم ندارد.
۴- در استفاده از تگ H1 زیاده روی نکنید. همان گونه که می دانید تگ H یا تگ عنوان (Heading tag) ، نشان دهنده عنوان مطلب است که از ۶-۱ رده بندی می شود. تگ H1 به این معنا است که ارزش مطلب خیلی بالا است حالا اگر در استفاده از ان در یک صفحه زیاده روی کنید، گوگل آن را تخلف حساب می کند.
۵- اشتباه بودن لینک های داخل هر متن که سبب انحراف و خطا در کار گوگل می شود.
۶- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به روش های مختلف
۷- هر صفحه یک قسمت فوتر دارد که در انتهای صفحه قرار دارد و لینک مطلب، منبع، نام ناشر و… د ان قرار می گیرد شما نباید در این قسمت به لینک گذاری بیش از حد از لینک های داخلی روی بیاورید.
۸- ارائه نقشه سایت اشتباه به گوگل
۹- مخفی کردن لینک ها در صفحه به وسیله همرنگ کردن آن با پس زمینه. این عمل توسط وبمسترها بیشتر برای آن صورت می گیرد که بتوانند در قسمت فوتر، لینک بیشتری قرار دهند.
۱۰- خرید لینک برای مدت کوتاه، از نظر گوگل یه خطا به حساب می اید و بهانه ای برای آن می شود که سایت شما در پنالتی گوگل قرار گیرد.

منبع : fastseo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *