سئو موبایل برای جستجوی صوتی – محتوا

سئو موبایل برای جستجوی صوتی – محتوا

آموزش سئو,تولید محتوا,جستجوی صوتی

با سئو موبایل میتوان در صدر نتایج جستجوی صوتی گوگل قرار گرفت. در مقاله گذشته آموزش سئو، با استفاده از سئو فنی و سئو محلی به بهینه سازی موبایل برای جستجوی صوتی پرداخیتم. در این قسمت به مباحثی چون فهم محتوا و تولید محتوا در زمان مناسب می پردازیم.

زبان همان چیزی است که نوشته می شود. عبارت یکسان، می تواند بسته به اینکه چگونه، کی، کجا و توسط چه کسی نوشته شده باشد معانی متفاوتی داشته باشد.

البته این چیز جدیدی نیست، اما این که موتورهای جستجو قادر به فهم محتوای عبارت نوشته شده باشند مسئله ای جدید است.

بخشی از این موضوع به خاطر الگوریتم هایی مثل آپدیت Hummingbird گوگل است که مفهوم جستجوی معنایی را وارد زندگی کرده است.

هرچند، منبع بزرگتر اطلاعات نوشتاری گوشی های همراه هوشمند هستند. تلفن های ما به طور مداوم در حال فرستادن و گرفتن داده هستند که این داده ها می تواند رفتارهای گذشته، حال و آینده ما نیز باشند!

الان زمانی که کاربری عبارتی مانند [canon cameras] را جستجو میکند، موتور جستجو می تواند از داده های تلفن هوشمند استفاده کند تا مفاهیم ضمنی (implicit intent) جستجوی کاربر را متوجه شود.

آموزش سئو,تولید محتوا,جستجوی صوتی

این مفاهیم ضمنی که الان موتورهای جستجو با آنها آشنایی دارند، می توانند به ما جهت شکل دادن و شخصی سازی نتایجی که کاربران می بینند کمک کنند.

البته این فهم عمیق موتورهای جستجو، مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

عبارت های جستجو شده متفاوت می توانند یک معنی برای موتورهای جستجو داشته باشند. برای مثال:

جستجوی صوتی گوگل,جستجوی معنایی,سئو برای موبایل

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، کاربر به شکل های گوناگونی سوال میکند، اما تمام این سوال ها برای موتورهای جستجو یک معنی را در پی دارند: کاربر می خواهد از وضعیت هوای فردا آگاه شود!

این مسئله از آنجایی کارآمد است که دیگر نیاز نیست برای تک تک کلماتی که جستجو شده است نتیجه ای ارائه کنیم. خیلی از راهنماهای سئوی جستجوی صوتی پیشنهاد می کنند که برای افزایش ترافیک، صفحات FAQ بسازیم. اما به نظر می رسد راه حل های بهتری هم وجود داشته باشد. برای سئو باید از سئو کردن صفحات، فقط با هدف افزایش کلیک های طبیعی، فراتر برویم.

  1. صنعت سئو بیشتر بر روی چیزی که توسط کاربران جستجو می شود تمرکز دارد. ما لیستی از کلمات کلیدی به همراه میزان جستجوهای هر کدام و غیره را تهیه میکنیم و صفحات خود را بر پایه این اطلاعات و این لیست می سازیم. اگر برای یک گروه کلمات کلیدی صفحه ای نداشته باشیم هم، آن را می سازیم.

در سطح بالاتر می توانیم کلمات کلیدی را با مرحله خرید طبقه بندی کنیم: برای مثال اطلاع دهنده، راهنمایی پیدا کردن محصول، تراکنش. همچنین این دسته بندی می تواند به شکل “معرفی”، “جستجو” و “خرید” نیز باشد.

این کار ساده و کاربردی است. ما اغلب همه چیز را ساده تر می کنیم و در آخر همه این چالش ها و موارد را به شکل صفحه ساده و روانی در می آوریم که جزء به جزء جستجوهای کاربران در آن آورده شده است.

جستجوهای واقعی و بااهمیت به این سادگی به بخش های مشخص تقسیم بندی نمی شوند.

در همایشی که در سال گذشته برگزار شد، Tom Anthony از Distilled اکوسیستم جدید را، بر اساس داده های زیادی که تلفن های هوشمند می فرستند و دریافت می کنند، به این شکل معرفی کرد:

سئو موبایل,فهم محتوا

حتی این شکل هم به صورت خلاصه است، اما حداقل دیدگاه جامع تری را به مخاطب ارائه می کند.

منظور این است که وقتی بر روی استراتژی سئوی موبایل کار می کنیم؛ باید متوجه باشیم که محتوای ما در چه زمینه هایی رنک خواهد گرفت.

این زمینه ها را می شود با هم ترکیب نمود و یک نقشه سفر عمومی برای کاربر تهیه کرد.

این امر باید با داده های دیگری که تفاوت بین نسل ها را بیان می کند نیز ترکیب شود. مثلا به طور خاص، باید در نظر داشته باشیم که نسل جدید با جستجوی صوتی راحت تر هستند و از آن در موقعیت های مختلفی استفاده می کنند.

آموزش سئو,تولید محتوا,جستجوی صوتی

Stone Temple Consulting مطالعات عالی و عمیقی برای تقسیم بندی این داده ها بر اساس درآمد انجام داده است. در نمودار زیر، تمامی ارقام در واحد دلار آمریکا آورده شده است.

آموزش سئو,تولید محتوا,جستجوی صوتی

از این گزارش می شود فهمید که در هر سطح از تحلیل، متغیرهای مختلفی دخیل هستند. مشخص شد که افراد با جنسیت های متفاوت، در موقعیت های متفاوت و بسته به اینکه از چه موبایلی استفاده می کنند و چه سطح درآمد و سنی دارند، به شکل های متفاوتی از جستجوی صوتی استفاده میکنند.

بازاریاب ها باید به خوبی این تفاوت ها را شناخته و محتوای مناسبی برای هر یک از این گروه ها فراهم کنند.

ساخت محتوای مناسب در زمان مناسب

وقتی برای محتوایی که می توانیم به وسیله آن با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم، برنامه ریزی می کنیم، باید محتوایی بسازیم که بتواند برای جستجوی صوتی نیز رنک بگیرد.

با اینکه این مسئله بسیار جدید است، اما باز هم می توانیم از برخی راهنمایی ها جهت پیشرفت در این پروسه استفاده کنیم.

عبارت هایی که به وسیله صدا جستجو می شوند، اغلب به دلیل راحت تر بودن تکلم نسبت به نوشتار، طولانی تر هستند. همین طولانی تر بودن عبارات باعث می شوند نسبت به متن های تایپ شده، داده های بیشتری برای تحلیل در دست داشته باشیم.

به دلیل بازخوردی که سیگنال ها (نرخ کلیک، بانس ریت، نرخ تبدیل) از هدف کاربر می دهند، می توانیم پروسه تحلیل عبارت جستجو شده توسط کاربر را سریعتر شروع کنیم.

بعلاوه، باید رابطه بین جستجوی صوتی و کاربر را پیش بینی کرده و همیشه به خاطر داشته باشیم. برای مثال، عبارتی که به صورت صوتی جستجو شده است، باید پاسخ و نتیجه ای واضح، کوتاه و مختصر داشته باشد.

Google’s Research Blog، موارد زیر را برای ارزیابی جستجوی صوتی ارائه کرده است:

رضایت از اطلاعات داده شده: محتوایی که به عنوان پاسخ به کاربر داده می شود، باید حاوی اطلاعاتی باشد که کاربر نیاز دارد.

طول: زمانی که پاسخ نمایش داده شده خیلی طولانی باشد، کاربران می توانند آن را به سرعت خوانده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن استخراج نمایند. برای پاسخ جستجوهای صوتی، چنین چیزی معقول نیست. اینکه اطلاعات موردنیاز را، نه زیاد طولانی و نه زیاد کوتاه، برای کاربر فراهم کنیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرمولاسیون: درک اشتباهات نوشتاری و تصحیح آنها بسیار ساده تر است نسبت به تصحیح اشتباهات گفتاری. بنابراین باید توجه بسیار زیادی به تصحیح اشتباهات گرامری اختصاص پیدا کند.

فصاحت: در پاسخ های صوتی باید تلفظ صحیح رعایت شود. برخی شرکت ها در حال توسعه و بهبود تبدیل نوشتار به گفتار هستند.

این موارد باید مستقیما به سایت اعمال شوند. اگر بدانیم کاربر ما در حال انجام چه کاری است، می توانیم پروسه ای که در حال انجامش است را تا جای ممکن ساده کنیم.

نکات زیر برای تمامی سایت هایی که می خواهند برای جستجوی صوتی محتوا بسازند کاربرد دارد:

به یاد داشته باشید که جستجوی صوتی تازه ابتدای سفر کاربر است. اگر کاربر تجربه دلخواهی از سایت موبایل شما نداشته باشد، کاربر سفر خود را در جایی دیگر ادامه خواهد داد. از سایتی مانند http://mobiletest.me استفاده کنید تا ببینید تجربه کاربری موبایل سایت شما چگونه است.
محتوایی تولید کنید که جوابگوی اغلب عبارات جستجو شده باشد. اطلاعات صحیحی تولید کنید که موتورهای جستجو بتوانند آنها را به سادگی بررسی کرده و نمایش دهند. ابزارهایی مانند Answer the Public برای اینکار بسیار کارآمد هستند، اما سعی کنید این اطلاعات را به صورت طبیعی در محتوای خود بگنجانید و سعی کنید این صفحات به شکل صفحات پرسشهای متداول نشوند.
محتوای خود را با یک سلسه مراتب منطقی ارائه کنید تا برای کاربران مفید باشد و موتورهای جستجو نیز بتوانند آن را به خوبی بررسی نمایند.
گوگل در نظر دارد بخش voice queries را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کند. پس در آینده ای نزدیک قادر خواهیم بود عملکرد وب سایت خود را در جستجوهای صوتی بسنجیم.
در این جا نکات سئو موبایل برای موفقیت در جستجوهای صوتی را از طریق سئو فنی، سئو محلی و محتوا مورد بررسی قرار دادیم. سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله مطرح کنید.

newseo.ir/seo-learning/mobile-seo-for-voice-search-context

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *