بازاریابی فروشگاه اینترنتی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، ابزار قدرتمندی برای برندینگ و بازاریابی اینترنتی کسب و کار شماست. در این مقاله می خواهیم درباره مزیت های استفاده از ابزارها و تکنیک های شبکه های اجتماعی، به منظور اطلاع رسانی بیشتر درباره برند توضیح دهیم.

وقتی صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، آن را اداره می کنید یا می خواهید چنین فروشگاهی افتتاح کنید، می توانید چند استراتژی را پیاده کنید تا توجه ها را به سمت خود بکشانید، برندسازی کنید، تبدیل های خود را افزایش دهید، ارجاعات بیشتری به دست آورید و کسب و کار خود را رونق بخشید.

امروزه و در عصر کنونی، وقتی میلیاردها نفر حداقل در شبکه های اجتماعی حضور دارند و از سایت های شبکه ای برای جستجوی محصولات و خرید (یا حداقل تصمیم بر خرید) استفاده می کنند، ضروری است که در امر بازاریابی، تمرکز ویژه ای بر روی فضای اجتماعی داشته باشید. شما باید به نحوی از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود حداکثر بهره را ببرید.

از ابزارهای تحلیل داده های شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا هدف گذاری های بهتری بر روی بازاریابی انجام دهید

در استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی برای بنا کردن کسب و کار اینترنتی، بهترین منابع شما ابزارهای تحلیلگر داده های اجتماعی هستند. این ابزارها پیچیده تر از هر زمان دیگری، داده ها را از شبکه های اجتماعی که شما استفاده می کنید جمع آوری کرده و آنها را تحلیل می کنند، تا مطمئن شوید بر روی مشتریان مناسبی هدف گذاری می کنید و بهتر بازاریابی کنید. به این ترتیب، طراحی استراتژی بازاریابی که به شما نتایج دلخواهتان را بدهد ساده تر خواهد شد.

به طور خاص، ابزارهایی مانند Buffer، BuzzSumo، Keyhole، Hootsuite و Klout تعاملات و ارتباطاتی که با کاربر در شبکه های اجتماعی دارید را بررسی می کنند و به شما اطلاع می دهند که کدام پست ها، بیشتر لایک شده اند، بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند، بیشتر به آنها واکنش نشان داده شده، بیشتر برایشان نظر گذاشته شده و بر روی کدام لینک ها بیش از همه کلیک شده است.

وقتی این داده ها را در دست داشته باشید، می فهمید که باید بر روی کدام محتوا بیشتر کار کنید و بر روی کدام محتوا وقت خود را تلف نکنید. همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید به مشتریانی که به دنبال آنها هستید و مورد هدف شما هستند می رسید و به شما کمک می کند کاربران (بازدیدکننده ها) جدید را تشخیص داده و بر روی آنها تمرکز کنید.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی

به صورت مستقیم با مشتریان خود چت کنید

مزیت دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی این است که پلتفرم هایی مانند لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر، به شما فضایی برای ارتقاء خدمات مشتریان تان ارائه می دهند. در شبکه های اجتماعی، می توانید به صورت مستقیم با افراد چت کنید و تعامل معنادارتری با مشتریان فعلی و احتمالی (بالقوه) خود داشته باشید.

با پاسخ به سوالات مشتریان به محض آنکه پرسیده می شوند، ارائه اطلاعات در زمان لازم، گذاشتن ویدئوی لایو یا پاسخ به مشکلات و شکایات در اسرع وقت می توانید مشتریان خوشحال تری داشته باشید. آنها هم در عوض، به فروشگاه شما وفادارتر شده و احتمال آنکه محصولات یا خدمات شما را با دوستان، اعضای خانواده، همکاران و دیگر آَشنایان خود معرفی کنند بیشتر می شود. در واقع با این کار، با هزینه بسیار پایین، می توانید بازاریابی کلامی نیز انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که مردم این روزها پرمشغله و حتی کمی طلبکار هستند. آنها انتظار دارند کسب و کار موردنظرشان به سرعت پاسخگوی آنها باشد و نه تنها در ساعات خاصی در روز. شبکه های احتماعی پلتفرمی عالی برای چنین پاسخ های سریعی هستند و مردم دیگر لازم نیست زمان خود را صرف منتظر بودن پشت تلفن یا نگرانی درباره آنکه پاسخ ایمیل خود را دریافت کرده اند یا خیر بکنند. به این ترتیب، احتمال اینکه افراد با شما معامله بکنند افزایش یافته و حتی امکان دارد مجدد از شما خرید کنند.

جدا از اینکه مردم وقتی اطلاعاتی که می خواهند را به دست می آورند و ابهاماتشان برطرف می شود، با راحتی بیشتری خرید آنلاین انجام می دهند، با ارائه خدمات مشتریان در شبکه های اجتماعی می توانید بر روی بسیاری از مصرف کنندگان دیگر نیز به صورت همزمان تاثیر بگذارید. به این ترتیب مردم به صورت عمومی خواهند دید که شما خدمات مشتریان را جدی می گیرید و خودتان را ملزم به حل مشکلات مشتریان می کنید. این یک ابزار بازاریابی عالی و ارزان قیمت است.

درباره برند خود اطلاع رسانی کنید

علاوه بر حل مشکلات و نشان دادن تعهد خود بر خدمات مشتریان، می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی، برای خود برندسازی کرده و کاری کنید کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. با پست گذاشتن، شما به افراد اجازه می دهید به صورت دقیق درباره کمپانی شما و افراد دست اندر کار آن اطلاعات کسب کنند.

از طریق شبکه های اجتماعی، می توانید شخصیت برند خود را نشان داده و درباره اهداف، دورنماها، باورها و تفاوت های آن صحبت کنید. می توانید به مردم نشان دهید که فرهنگ سازمان شما چیست و آنها در زمان خرید یا پرسیدن سوالات خود با چه افرادی در تماس خواهند بود. همچنین می توانید کاربران را با افرادی که مسئول ارسال سفارشات هستند آشنا کنید یا به آنها نحوه بسته بندی و ارسال محصولات خریداری شده را نشان دهید. با این کار شما از هزاران فروشگاه اینترنتی که با آنها رقابت می کنید متمایز خواهید شد.

داستان گویی پیرامون برندینگ، برای تمامی کسب و کارها اهمیت دارد، اما فروشگاه های اینترنتی به طور خاص می توانند از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و داستان هایی در رابطه با محصولات فروخته شده و فرهنگ، سبک زندگی و هر چیز دیگری که درباره آنها توضیح می دهد تعریف کنند. شما با استفاده از پست های خود می توانید به مردم کمک کنید به کسب و کار شما و چیزی که می فروشید اعتماد کنند و آنها را ترغیب کنید سبک زندگی و فرهنگی که از آن صحبت می کنید را با دیگران به اشتراک بگذراند.

newseo.ir/internet-marketing/online-store-marketing-on-social-media

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *