16 عنصر سئو تولید محتوا – بخش اول

url در سئو,آموزش سئو,تگ عنوان در سئو

آموزش سئو تولید محتوا، برای بالا بردن رنک سایت در گوگل و افزایش رنک برای کلمات کلیدی سایت همواره توصیه می شود. اگر به دنبال راهی برای تولید محتوای سئو شده هستید یا می خواهید برای اولین بار در این مسیر قدم بردارید، این مطلب را بخوانید.

بهینه سازی یک مطلب کار چندان سختی نیست؛ این فرآیند یکی از ساده ترین عناصر قابل درک سئو است ولی باید اطمینان داشته باشید که در این فرآیند یک راهکار را دنبال می کنید و بهترین راهنمایی های موجود را به کار می گیرید. این مطلب به شما نشان می دهد که یک مطلب بهینه سازی شده خوب چه شکلی دارد. در این مسیر می توانید از برخی از فایل های گرافیکی اطلاعاتی موجود هم استفاده کنید.

قبل از شروع پروسه بهینه سازی باید بدانید که چرا برخی از عناصر در ارتقاء یک صفحه دخیل هستند و چگونه باید این عناصر را در محتوای خود به کار بگیرید.

محتوا یک عامل کلیدی در رتبه بندی گوگل است
محتوا یکی از قدرتمندترین سیگنال های رتبه بندی گوگل است ولی باز هم بسیاری از بازاریاب ها در ارائه درست این عامل به خوبی عمل نمی کنند. سال های زیادی از زمانی که می توانستید یک مطلب 300 لغتی را منتشر کنید و به کمک آن رتبه جستجوی خود را بالا ببرید، می گذرد. امروزه برای قرار گرفتن در یک رتبه خوب در SERP ها به یک مطلب بسیار خوب نیاز دارید. با همه مطالبی که منتشر کرده اید باید به سوال ساده زیر پاسخ دهید:

چرا این مطلب را منتشر کرده ام؟

نوشتن یک مطلب هدفمند مهم است. هرگز نباید پست های بلاگی یا دیگر انواع مطالب را فقط به صرف ارائه آن ها منتشر کنید. شما عموما یک مطلب را برای دستیابی به یکی از اهداف زیر ارائه می کنید:

گرفتن رتبه ای در SERP ها
دریافت لینک
اطلاع رسانی به مخاطبان
بهبود تعامل اجتماعی
جذب مشتریان هدایت شونده
همیشه یک ارتباط بین فرمت یک محتوا و هدف آن وجود دارد ولی باید کاملا متوجه باشید که چرا مطلبی را می نویسید و آن را منتشر می کنید. این درک فونداسیون یک محتوای موفق است و علاوه بر این از افتادن شما در تله های زیر جلوگیری می کند:

انتشار روزانه مطالب جدید به دستور یک شخص بالارتبه
متقاعد شدن به این موضوع که هر چه مطالب شما بیشتر باشند، کارایی بهتری را دریافت می کنید.
مطالب تازه متعدد رتبه سایت شما را بالا می برند.
اگر با یکی از رویکردهای فوق مطلب می نویسید، باید مسیر خود را عوض کنید.

حتی اگر می دانید چرا از یک محتوا به عنوان بخشی از استراتژی سئو خود استفاده می کنید، باید بدانید که چگونه محتوای خود را بهینه سازی کنید. در این مسیر باید 16 عامل زیر را مد نظر بگیرید.

16 عنصر اصلی در آموزش سئو و بهینه سازی محتوا
در این پروسه باید لیست زیر را دنبال کنید:

کلمات کلیدی هدفمند
جستجوی کلمات کلیدی، همیشه باید نقطه شروع کار شما هنگام تولید محتوا باشد. این مسئله بسیار مهم است که محتوای خود را که با جستجوی کلمات کلیدی ایجاد کردید، همگام سازی کنید. سپس تعیین کنید که آیا می خواهید یک محتوای کرنر استون بنویسید که بطن یک موضوع اصلی را در بر می گیرد یا این که می خواهید یک مطلب پشتیبانی کننده و محتوای خوشه ای (cluster) بنویسید و به کمک آن یک موضوع اصلی را روشن و تفسیر کنید؛ بعد از این مرحله باید با توجه به نوع مطلبان عبارت های کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید و عبارت های کلیدی مورد جستجو توسط کاربران را در زمینه عبارت کلیدی خود استخراج کنید و آنها را در محتوای خود به کار گیرید. کورکورانه به سراغ ایجاد محتوا نروید؛ یک محتوا را بر اساس یک مجموعه از کلمات کلیدی آماده کنید و با استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا، از ابتدا برای موفقیت خودتان برنامه ریزی کنید.

این راهکار باید مبنای تولید محتوای شما باشد؛ عبارت های کلیدی انتخابی شما سایر فاکتورهای موجود در صفحه را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

نکته: اگر مطلبتان را از ابتدای فرآیند نوشتن آن مطابق با عبارت های کلیدی خاصی تدوین نکنید، برای هر موضع رقابتی در رتبه بندی با مشکل مواجه می شوید.

زمان بگذارید و تحقیق جامعی را انجام دهید؛ اگر در حال نوشتن در یک صفحه cornerstone هستید، بفهمید که چه مطلبی می تواند در آینده به عنوان یک محتوای خوشه بندی پشتیبانی کننده ایفای نقش کند. اگر در حال نوشتن یک مطلب پشتیبانی کننده هستید، چالش های شما در جستجوی عبارت های کلیدی کمتر هستند زیرا در هنگام طراحی صفحه کرنر استون موضوعات مرتبط تعیین شده ای را پیدا کرده اید.

URL مناسب برای موتور جستجو
url در سئو,آموزش سئو,تگ عنوان در سئو

در سال 2008 یکی از کارکنان گوگل به شخصی در Pubcon گفت که یک URL دارای 3 تا 5 لغت، URL مناسبی محسوب می شود و الگوریتم های گوگل لغات بیشتر به کار رفته در URL های بلندتر را کم وزن تر در نظر می گیرند و اعتبار زیادی هم به شما نمی دهند.

مهم است بدانید که یک URL مشخص و مناسب برای موتور جستجو برای کاربران هم مزیت دارد.

فرض کنید که دو URL زیر را دنبال می کنید و هر دو URL به یک راهنما از شهر نیویورک مربوط می شوند:

https://www.travelwebsite.com/new-york-city-guide

https://www.travelwebsite.com/?p=123

کدام URL را انتخاب می کنید؟ مطمئنا گزینه اول انتخاب شما است زیرا شما با یک نگاه به این URL می فهمید که محتوای آن به چه موضوعی مربوط می شود.

اولین قانون برای ساختاربندی URL ها فاصله گرفتن از ساختارهای پیچیده و گیج کننده و استفاده از URL های کوتاه و بهینه سازی شده با عبارت های کلیدی است.

یکی از مطالعات انجام شده توسط Backlinko نشان داده است که URL های کوتاه نسبت به URL های بلند، رتبه بالاتری را دریافت می کنند.

یکی از کارمندان گوگل در سال 2016 در کنفرانس Webmasters Hangout اعلام کرد که زمانی که گوگل دو URL با محتوای یکسان را در اختیار دارد و می خواهد یکی از آن ها را به عنوان یکی از نتایج جستجو ارائه کند، URL کوتاه تر را انتخاب می کند.

عبارت کلیدی اصلی خود را در URL قید کنید. اگر می خواهید مطلبی در رابطه با راهنمای شهر نیویورک بنویسید، در URL آن عبارت کلیدی New York City Guide را قید کنید و آدرس travelwebsite.com/new-york-city-guide را به جای آدرس travelwebsite.com/category/guides/2018/new-york-city-guide ارائه کنید.

تگ عنوان در سئو
تگ عنوان (title) یک صفحه یکی از مهم ترین عناصر سئو داخلی است. بهترین مکان برای درج عبارت کلیدی هنگام نوشتن تگ تایتل بهینه سازی شده، ابتدای عنوان است. مثال “راهنمای شهر نیویورک” را در نظر بگیرید. باید عبارت کلیدی اصلی خود را در ابتدای تگ تایتل قرار دهید و اجازه ندهید که تعداد کاراکترهای تگ تایتل از 60 بیشتر شود.

نمایش تگ title گوگل در حال حاضر روی حداکثر تعداد 600 پیکسل تنظیم شده است و تا 60 کاراکتر را نشان می دهد. شما می توانید از ابزار تگ تایتل Moz استفاده کنید تا ببینید که تگ تایتل های شما چگونه نمایش داده می شوند.

یک تگ تایتل بهینه سازی شده برای مثال “راهنمای شهر نیویورک” تگ زیر است:

ببینید که چگونه عبارت کلیدی اصلی خود را در ابتدای تایتل می آورید و سپس سایر عبارت های اصلی را به همراه درج تاریخ به منظور بالا بردن نرخ کلیک (CTR) در ادامه آن به کار می گیرید.

متا تگ توضیحات سایت
گوگل چند سال پیش استفاده از متا description را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی کنار گذاشت به همین دلیل شاید از این که متا دیسکریپشن بهینه سازی شده را به عنوان یک عامل اصلی برای بهینه سازی صفحات سایت مطرح کرده ایم، تعجب کنید. یکی از دلایل این امر CTR است.

متا تگ دیسکریپشن در واقع توضیحاتی قابل مشاهده است که اغلب در SERP ها نمایش داده می شود. یک تگ توضیحات خوب می تواند باعث دیده شدن یک مطلب شود. گزارش های زیادی از این امر حکایت می کنند که CTR در کنار زمان ماندگاری (dwell time) به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد. از یک متا تگ توضیحات کمتر از 170 کاراکتر استفاده کنید تا کارایی خوبی را دریافت کنید.

برای نوشتن یک تگ توضیحات این نکته را در نظر بگیرید که عبارت های کلیدی خود را در متا تگ دیسکریپشن ذکر کنید و لغاتی با ماهیت اطلاعاتی را برای نوشتن این قسمت در نظر بگیرید تا از این طریق نرخ کلیک بر روی مطلب شما افزایش یابد.

در قسمت های بعدی این مقاله، به مباحثی مثل تگ های Heding، لینک های داخلی و خارجی و استفاده از فیلم و عکس در محتوا و سایر بخش های تولید محتوای سئو می پردازیم.

newseo.ir/seo-learning/seo-optimized-content-elements-part1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *