لیست جامع نکات و ترفندهای بازاریابی

استراتژی محتوایی,بازاریابی درونگرا,بهترین نکات بازاریابی

اگر شما عبارت “نکات بازاریابی” را در گوگل جستجو کنید، نتایج بسیار زیادی را مشاهده می کنید… این نکات بسیار زیاد هستند و همه آن ها هم ادعا دارند که بهترینند.

اما اگر در این مورد فکر کنید، متوجه می شوید که یافتن بهترین نکات بازاریابی یک امر نسبی است که وابسته به مخاطبین شما، منابع و اهداف بازاریابی شما میباشد. روشی که برای یک کسب و کار مفید است، ممکن است برای یک کسب و کار دیگر مفید نباشد. هر کسب و کاری با رقیب خودش فرق دارد و این موضوع یک مزیت است.

اما شما به عنوان یک بازاریاب، چطور می توانید نکات مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک روش کار یا فرایند را به دست بیاورید که برای شما، مخاطبین شما و محصولات یا خدمات شما مفید باشد؟ خب، شما باید روش های مختلف را آزمایش کنید. شما میتوانید از افراد متخصص و کسانی که پیش از شما در زمینه بازاریابی کار کرده اند، نکات مختلفی را یاد بگیرید.

به همین دلیل ما در این مقاله نیوسئو، این لیست جامع را به شما ارائه می کنیم.

ما با 18 بازاریاب درونگرای حرفه ای صحبت کردیم و از آن ها خواستیم که بهترین نکات بازاریابی خودشان را در اختیار ما قرار دهند. بعضی از پاسخ ها مرتبط با روش کاری شخصی آن ها و بعضی مرتبط با شرکت کاری آن ها می باشد و بعضی از روش ها، دیدگاه های جدید و نوآورانه هستند.

بهترین بخش این لیست چیست؟ تنوع آن از نظر پاسخ ها و افرادی که آن ها را ارائه کرده اند. در پاسخ های زیر، اطلاعات بسیار خوبی را مشاهده می کنید. به همین دلیل حتما وقت بگذارید و در طول مطالعه این مقاله، یادداشت بردارید. شما همیشه می توانید در این زمینه کاری، از همکاران خودتان مطالب جدید یاد بگیرید.

لیست جامع ترفندهای بازاریابی و فروش

در رابطه با اولویت بندی برای مخاطبین هدف…
بهترین کار برای تضمین این که تلاش های شما موثر واقع می شوند، این است که مخاطبین خودتان را در اولویت قرار دهید. چیز هایی که ما می خواهیم به مخاطبین خودمان بگوییم و روشی که با آن ها ارتباط داریم، شاید آن مطلب و روش، مطابق میل مخاطبین نباشد. اگر ما کار را بر اساس نیاز ها، ترجیح ها و سوالات مخاطبین شروع کنیم و برنامه های بازاریابی خودمان را بر اساس آن ها مشخص کنیم، احتمالا می توانیم به موفقیت و نتایج بهتری برسیم.

در رابطه با پرسونال برندینگ در لینکدین
وقتی قرار است در رابطه با خودتان یا کسب و کارتان مطلبی را بنویسید، آن را از زبان سوم شخص ننویسید. خلاصه اطلاعاتی که ارائه می دهید نباید مثل یک بیوگرافی خسته کننده باشد؛ این خلاصه مطلب در واقع معرفی شخصی خودتان است و مثل شروع یک ارتباط تازه می باشد. این اطلاعات باید کاملا دوستانه، شخصی و فرد محور باشد. در واقع این خلاصه مطلب، اولین تاثیری است که شما بر روی مخاطب خودتان می گذارید که تاثیر طولانی مدتی دارد.

در رابطه با ارزش اعتماد مشتری …
من فروش را به صورت یک تراکنش معنی دار بین دو انسان تعریف می کنم، در نتیجه قبل از این که بتوانید از مشتری چیزی بخواهید، باید اعتماد او را کسب کنید. برند ها باید روایت هایی را ایجاد کنند که مطابق با ارزش های سازمان باشد و بتوانند این ارزش ها را به مشتری های خودشان منتقل کنند. این موضوع باعث افزایش اعتماد می شود که در نهایت، باعث می شود مشتریان از برند طرفداری کنند. مثلا اگر علاقه افراد به خواننده های بزرگ را بررسی کنید، می بینید که این برند ها توانسته اند هویتی را ایجاد کنند که برای افراد، ارزشمند است.

در رابطه با ایجاد پیام های بازاریابی به یاد ماندنی…
بسیاری از بازاریاب ها می خواهند پیام های به یاد ماندنی ایجاد کنند. ایجاد کردن این پیام های متمایز، باعث افزایش احتمال به خاطر سپردن پیام شما می شود. اگر شما بیشتر صبح ها نان و پنیر می خورید، اگر روزی به جای صبحانه همیشگی تان، پیتزا بخورید قطعا این اتفاق در خاطر شما می ماند. برای ایجاد کردن یک پیام به یاد ماندنی و متمایز، اول باید تشابهات موجود در زمینه کاری خودتان را شناسایی کنید. شما باید بتوانید تفاوت ایجاد کنید، باید تشابه ها را شناسایی کنید تا ذهن مخاطب بتواند بین تفاوت ها و شباهت ها مقایسه انجام دهد. سپس، مطمئن شوید پیام متمایز شما مطابق با مدل های ذهنی مخاطبین می باشد. دوباره مثال صبحانه را بررسی می کنیم، مثلا اگر شما برای صبحانه یک مار را صرف کنید، این حالت به شدت تحریک کننده است و اصلا مطابق با مدل های ذهنی موجود نمی باشد. به جای این که از خودتان بپرسید چطور می توانید یک پیام متفاوت ایجاد کنید، از خودتان بپرسید چطور می توانید مدل های ذهنی موجود را تغییر دهید. به این روش می توانید در خاطر ها بمانید.

استراتژی محتوایی,بازاریابی درونگرا,بهترین نکات بازاریابی

در رابطه با استفاده از رخداد های مختلف برای ایجاد تمایز برای کسب و کار خودتان…
در سال 2019، کسب و کار های مختلف از استراتژی های مبتنی بر رخداد، بیش از پیش استفاده می کنند زیرا تجارب انسانی بر اساس نحوه تمایز شرکت ها نسبت یکدیگر شکل می گیرد، به خصوص برای شرکت هایی که نمی توانند این تمایز را از طریق تکنولوژی ایجاد کنند. کلید موفقیت در هر استراتژی مبتنی بر رخداد بسیار ساده است. سعی کنید خاطره ای که می خواهید بر اساس رخداد مد نظر شما در ذهن مخاطبین بماند و بر اساس آن، دوباره به سمت شما باز گردند را شناسایی کنید.

در رابطه با ایجاد کردن یک استراتژی محتوایی دوگانه…
تمام مصارف محتوایی، بر اساس دو چیز شکل می گیرد؛ جستجوی فعال و کشف غیر فعال. جستجوها بر روی کانال هایی مانند گوگل، یوتیوب و جستجوی صوتی انجام می شود. کشف در اثر تبلیغات کلامی، الگوریتم های اجتماعی و پوشش رسانه ها ایجاد می شود. شما باید استراتژی محتوایی خودتان را به دو قسمت تقسیم کنید؛ ایجاد کردن یک استراتژی که تمام الگوریتم های جستجو (و نه فقط گوگل) را بهینه سازی می کند و یک بخش هم که الگوریتم های اجتماعی و کانال های تاثیرگذار را پوشش می دهد. یوتیوب یک کانال بسیار عالی می باشد زیرا دومین موتور جتسجوی بزرگ دنیا است و در زمینه بازدید در حالت کشف غیر فعال، یک پیشرو می باشد. زمانی که شما یوتیوب را در نظر دارید، حتما باید محتوایی ایجاد کنید که فقط به هدف یکی از این استراتژی ها باشد. شما باید سعی کنید محتوایی آموزشی با قابلیت کشف بالا در حوزه تخصصی خودتان ایجاد کنید و یا محتوایی تولید کنید که می تواند به صورت مجموعه مقالات ویدئویی منتشر و آن را بر روی دو کانال مختلف ارائه کنید.

در رابطه با سرمایه گذاری بر روی تبلیغات اجتماعی پولی…

حالا در رسانه های اجتماعی، همه چیز پولی شده است. روزهایی که برندها می توانستند به صورت ارگانیک مخاطبین خودشان را افزایش دهند گذشته است. فیسبوک و گوگل پول شما را می خواهند، در نتیجه به آن ها پول بدهید. داده ها و هدف گیری مخاطبین تاکنون این قدر عمیق و موثر نبوده است. برندهایی که از تبلیغات اجتماعی پولی استفاده می کنند، می توانند آینده را کنترل کنند.

در رابطه با تجربه مشتریان قبل از خرید…
در سال 2019، تجربه مشتریان یکی از مهم ترین بخش های استراتژی بازاریابی خواهد بود. مشتری های امروزی میخواهند یک تجربه پایدار را از چندین کانال با برند داشته باشند و به عنوان بازاریاب، ما باید مطمئن شویم که حتما نیاز مشتریان خودمان را تامین می کنیم. با ایجاد کردن ارتباطات ارزشمند در طول کل سفر مشتریان، ما یک رابطه مثبت طولانی مدت را با مشتریان ایجاد می کنیم. تجربه مشتریان دیگر مثل قبل به صورت خودکار بهبود پیدا نمی کند بلکه تبدیل به یک بخش درونی از سفر خریدار شده است.

در رابطه با اهمیت ثبات…
“SELF یک برند تقریبا 40 ساله است که در زمینه سلامت و درمان که حوزه بسیار سختی است، رقابت می کند. برای تمایز، ما باید تلاش کنیم کاری را ارائه دهیم که ما را خاص می کند. این یعنی تعیین دقیق عملیات و اهداف کاری خودمان؛ ما به افراد کمک می کنیم تا در زمینه بهداشت فردی و رفاه خودشان، بهترین تصمیم گیری را داشته باشند و ما با ایجاد ارزش هایی مانند جامع بودن خدمات، صحت، هم حسی و خودکفایی، سعی می کنیم به این اهداف برسیم. از این منظر، ما باید مطمئن شویم که هر کاری که می کنیم، به افق بالاتری بینجامد. این ثبات کلید موفقیت شرکت بوده است.”

Carolyn Kylstra، سردبیر SELF

در رابطه با هدف گیری مجدد برای محتوا…
مادامی که بازاریابی محتوا به عنوان یک فعالیت استاندارد و برنامه بازاریابی محتوایی شما تکامل پیدا می کند، عبور کردن از محتوای قدیمی و ایجاد کردن محتوای جدید، اهمیت بیشتری پیدا می کند. داشتن محتوای بسیار گسترده قدیمی و بهینه سازی نشده در سایت، مثل این است که شما هیچ وقت عکس های قدیمی و به درد نخور خودتان را از فیسبوک پاک نکنید. با وجود این که ممکن است شما دیگر به این محتوا فکر نکنید، اما این محتوا هنوز هم در سایت شما هستند و ممکن است مخاطبین از آن ها استفاده کنند و از آن ها تاثیر بگیرند. هر چه شما محتوای بیشتری داشته باشید، زمان بیشتری برای نظارت، به روز رسانی و هدف گیری مجدد برای آن ها را نیاز دارید.

پرسونال برندینگ,ترفندهای بازاریابی,ترفندهای بازاریابی و فروش

در رابطه با استفاده از داده ها برای پیوستگی کار…
شناسایی، جمع بندی و ارتباط بین معیارهایی که تاثیر واقعی بر روی کسب و کار شما دارند، یکی از مهم ترین کارهایی است که بازاریاب ها باید با استفاده از داده ها انجام دهند. شما باید همیشه یک گام به عقب بروید و بپرسید: آیا ما حلقه بین فعالیت های بازاریابی و داده های فروش واقعی را کاهش داده ایم؟ چیزی که باعث می شود بازاریاب های بزرگ نسبت به بازاریاب های معمولی متمایز شوند، توانایی آن ها برای محدود کردن این حلقه در زمان برای به حداکثر رساندن تاثیرگذاری بر روی مشتریان می باشد. در صورتی که شما خیلی دیر از داده های خودتان استفاده کنید، احتمالا مشتری های شما از رقیب شما خدمات دریافت خواهند کرد. به عنوان یک بازاریاب، در دریایی از اطلاعات هستیم اما باید حتما از راه حل های فنی استفاده کنیم تا بتوانیم تلاش های بازاریابی خودمان را با نتایج به دست آمده از داده ها، مرتبط کنیم و به سود بیشتر برسیم.

  • در رابطه با ایجاد کردن یک داستان حول محصولات خودتان…
    به عنوان یک بازاریاب محصولات، داستان ها تبدیل به یکی از مهم ترین بخش های زندگی روزمره شده اند. بیست سال پیش، یک شرکت می توانست تنها با یک پیام ساده یا تبلیغات، یک محصول را ارائه کند. در طول زمان، خریداران در معرض پیام های بسیار زیادی قرار گرفتند و حالا آن ها تنها پیام های موثر را مطالعه می کنند. در نتیجه، وقتی شما می خواهید محصول جدیدی را منتشر کنید، شما باید دو نکته را در نظر داشته باشید. نخست این که این محصول نباید فقط به خاطر شرکت خودتان تولید شده باشد. تیم شما این محصول را برای یک دلیل ارزشمند در نظر مشتریان تولید کرده است، در نتیجه باید پیام شما دقیقا متمرکز بر روی مشتریان باشد. سپس، باید تغییراتی که در دنیا رخ می دهد را رصد کنید. باید پیام محصول خودتان را همراه با یک داستان ارائه کنید که به مشتریان نشان دهد چطور با محصول شما می توانند مطابق با تغییرات دنیا، به موفقیت برسند. این فرمولی است که بازاریاب های موفق از جمله افراد فعال در HubSpot از آن بهره می برند و تیم ما برای محصولات آتی هم از همین روش استفاده خواهد کرد.

در رابطه با تحلیل صحیح رخداد ها…
رخداد های جاری در فعالیت های بازاریابی خودتان را مانند تمام کانال های بازاریابی دیگر در نظر بگیرید نه این که فقط آن ها را به عنوان گزینه ای برای فروش ارائه کنید. رخداد های بازاریابی باید بر اساس معیارهای دقیق ارزیابی شوند نه معیارها و بازخوردهای ساده و پیش پا افتاده. شما باید مشارکت مخاطبین را به صورت دقیق اندازه گیری کنید. مثلا شمارش تعداد افراد شرکت کننده در رخداد نمی تواند معیار خوبی باشد، زیرا تاثیر رخداد را به خوبی نشان نمی دهد. در نهایت، شما باید داده های به دست آمده را در CRM خودتان ادغام کنید، در نتیجه بازاریابی، نیازمند پیگیری بعد از رخدادهای مختلف (و در عین حال راضی نگاه داشتن تیم های فروش) می باشد.

در رابطه با ارائه داستان های تصویری برای برند
توجه، قلب بازاریابی است؛ شما باید توجه افراد را جلب کرده و آن را حفظ کنید. تصاویر جذاب و قوی، یکی از مهم ترین روش های جلب توجه افراد است و داستان سرایی همیشه به شما کمک می کند تا توجه افراد را به هدف خودتان نزدیک کنید. هیچ برند قدرتمندی وجود ندارد که توانسته باشد بدون یک زبان تصویری و داستان جذاب، به موفقیت رسیده باشد. گوگل، اپل، دراپ باکس، اسلک، نایک و … همه برند هایی هستند که از این قاعده مستثنی نیستند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به راهنمای جامع داستان سرایی در بازاریابی درونگرا مراجعه کنید.

حالا نوبت شماست

آیا شما از این لیست چیز جدیدی یاد گرفتید؟ آیا نسبت به روش های قدیمی خودتان دیدگاه جدیدی را فرا گرفتید؟ ما این لیست متنوع را به امید ارائه محتوایی ارزشمند برای همه ارائه کردیم. امیدواریم بتوانید در سال جدید، از این نکات بازاریابی بهترین استفاده را ببرید.

newseo.ir/internet-marketing/marketing-tips-and-tricks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *