4 فاکتور مهم سئو در سال 2019

سئو در سال 2019,فاکتور سئو,فاکتورهای مهم سئو

فاکتورهای مهم سئو، در سال 2019 شامل چه مواردی هستند؟ در این مقاله آموزش سئو، راهنمای سریع برای سئو در اختیار شما عزیزان قرار داده و مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019 را مطرح نموده ایم.

اگر شما پروژه ها و مشتری های مختلفی در زمینه سئو دارید، قطعا همیشه باید به روز رسانی های گوگل را تحت نظر داشته باشید.

به دلیل این که مشتری های سئو در تمام صنایع و زمینه ها فعالیت می کنند، کسانی که در کار سئو فعالیت دارند همیشه باید به صورت دقیق تغییراتی که در زمینه های کاری مختلف شکل می گیرد را رصد کنند (و حتی باید گاهی هدف جستجوی کاربر در هر زمینه کاری را هم مورد تحقیق و بررسی قرار دهند).

علاوه بر این، به عنوان یک سئو کار شما همیشه باید سعی کنید اتفاقات را پیش بینی کنید.

در سال 2018، بیشتر تغییرات بزرگ در به روز رسانی های الگوریتم های رتبه بندی جستجو در گوگل، تاکید گوگل بر روی داده های ساختار یافته و تغییراتی در سرچ کنسول گوگل بوده است.

اما، یکی دیگر از تغییراتی که شکل گرفت، این بود که گوگل نیاز کاربران را به صورت جدی نسبت به خواست مالکین سایت ها، مهم تر تلقی کرد.

مادامی که افراد زمان بیشتری را با دستگاه های موبایل خودشان سپری می کنند، بهتر است ما هم نسبت به محتوایی متمرکز شویم که به صورت پویا و سازگار با موبایل، بهینه سازی شده است.

همچنین گوگل همیشه نسبت به برنامه های تحقیقات و معماری اطلاعات، اهمیت می دهد. افزایش محبوبیت جستجوی صوتی و دستیارهای صوتی نیز یکی از گرایش های جدید در خانه های هوشمند است که قطعا باعث می شود پیشرفت های زیادی در نحوه عملکرد موتور های جستجو شکل بگیرد.

اما، درست مانند هر کسی که برای مشتری ها و پروژه های شخصی مختلف تلاش می کند تا رتبه بندی یک سایت را در صفحات جستجو بالا بیاورد، من هم هنوز کامل مطمئن نیستم که آیا جستجوی صوتی می تواند معیارهای معنی داری را برای کسب و کارها فراهم کند یا خیر.

در سال 2019، بهینه سازی محتوا باز هم اهمیت خواهد داشت. از داده های ساختار یافته گرفته تا بهینه سازی داخلی، رقابت برای رتبه بندی ها احتمالا در نهایت بر این اساس مشخص میشود که کدام وبسایت ها می توانند خودشان را با استانداردهای به روز رسانی های گوگل، تطابق دهند.

برای جامعه فعالان در زمینه سئو، سال 2019 نیازمند درک بهتر از نحوه تعامل افراد به صورت آنلاین می باشد تا بتوان محتوای معنی داری را ایجاد کرد که به صورت مثبت بر روی تجربه کاربری و میزان دیده شدن سایت در موتور های جستجو، تاثیر داشته باشد.

سئو کار ها باید چهار مفهوم کلیدی که مهمترین فاکتورهای سئو هستند، را در کامل ترین حالت، درک و بررسی کنند:

موبایل
داده های ساختار یافته
ارتباط
دسترسی
اهمیت موبایل ها
سئو در سال 2019,فاکتور سئو,فاکتورهای مهم سئو

بر اساس مرکز تحقیقات Pew، از هر 5 آمریکایی بالغ یک آمریکایی از طریق تلفن هوشمند خودش به اینترنت دسترسی دارد.

در آخرین گزارش ارائه شده توسط We Are Social، مشخص شده است که دستگاه های موبایل، 50% از سهم ترافیک وبسایت را به صورت جهانی به خودشان اختصاص داده اند.

رشد صنعت موبایل هم از چشم گوگل پنهان نمانده است و آن ها، الگوریتم mobile-first indexing خودشان را تقریبا بعد از یک سال و نیم آزمایش، در سه ماهه اول 2018 ارائه کردند.

این حرکت نشان می دهد که گوگل در اصل از نسخه موبایل شما برای کراول کردن، ایندکس کردن و سیستم های رتبه بندی استفاده می کند. در حالی که این به روز رسانی ها به خودی خود باعث شکل گیری مزیت خاصی در زمینه رتبه بندی نمی شوند، اما سئو در سال 2019 قطعا تاکید بیشتری بر روی بهینه سازی صفحات برای موبایل خواهد داشت.

سایت هایی که دو نسخه از محتوای خودشان را ارائه می دهند باز هم شاهد تاثیرات منفی بر روی عملکرد SERP خودشان خواهند بود؛ زیرا ممکن است ناسازگاری هایی در نسخه موبایل سایت آن ها وجود داشته باشد. برای بازاریاب های دیجیتال، این بدین معنی است که محتوای موبایل و محتوای دسکتاپ باید مشابه با یکدیگر باشند.

مادامی که صفحه های موبایل در وبسایت ها تبدیل به اولین اولویت ایندکس برای گوگل شده است، وبمستر ها، متخصص های سئو و بازاریاب های دیجیتال باید مطمئن شوند که وبسایت های آن ها به خوبی کدنویسی شده است و ریسپانسیو می باشد. بررسی این که محتوای صفحه شما در دستگاه های موبایل مختلف چه عملکردی از خودش نشان می دهد، یکی از مهم ترین موضوعات برای شناسایی مشکلاتی مانند سرعت و عملکرد می باشد که می تواند بر روی نرخ پرش شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بهینه سازی محتوا از طریق داده های ساختار یافته
صفحه نتایج جستجو، به خصوص از نظر جستجو های اطلاعاتی، بیشتر تحت سلطه داده های ساختار یافته (structured data) و اسکیما (schema) می باشد؛ بخش های کوچک از اطلاعات که به گوگل کمک می کنند تا محتوای صفحه شما را به خوبی درک کنند و مجبور به حدس آن نباشد.

داده های ساختار یافته برای گوگل اطلاعات زمینه ای فراهم می کند که به آن کمک می کند تا صفحه های شما را دسته بندی کرده و مشخص کند که چطور می تواند سایت شما را به صورت مناسب، در نتایج جستجو نشان دهد.

در سال 2019، جامعه سئو هم باید بررسی کنند که چطور می توانند این ویژگی را بهتر بهینه سازی کنند، زیرا این ویژگی برای صفحه های فروشگاه های اینترنتی و صفحه های کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد و کدهای schema نیز همواره در حال توسعه هستند. بر اساس Rebecca Gill یکی از فعالان در شرکت emagine، استفاده از مجموعه های تخصصی و داده های ساختار یافته می تواند به گوگل نشان دهد شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چرا سایت شما باید در معرض دید همه قرار داشته باشد.

بعضی از انواع اطلاعاتی که شما می توانید از طریق داده های ساختار یافته ارائه کنید، شامل این موارد می باشد:

نام تجاری
جزییات تماس
نرخ بندی کلی
محصولات و خدمات
مکان یا آدرس
در حالی که داده های ساختار یافته سایت شما را قادر می سازد تا در گراف دانش (knowledge graph) گوگل قرار بگیرد، هیچ تضمینی نیست که حتما این مزیت ها برای سایت شما از طریق داده های ساختار یافته شکل می گیرد. گوگل به شدت سخت گیر است و موضوع نحوه اجرای داده های ساختار یافته برای آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

در صورتی که داده های ساختار یافته به درستی اجرا شده باشد، می تواند باعث بهبود عملکرد SERP شما شود. اما در صورتی که اطلاعات فراهم شده صحیح نباشد، خیلی گسترده و یا محدود باشد، در این صورت گوگل مشکل داده های شما را شناسایی می کند و در نتیجه این موضوع به صورت منفی بر روی رتبه بندی شما تاثیر ایجاد می کند.

تحقیقات و ارتباط
RankBrain، سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشینی در گوگل که در سال 2015 ارائه شد، نشان دهنده تکامل نگرش افراد نسبت به محتوای آنلاین می باشد.

با وجود اطلاعات بسیار کمی از گوگل در رابطه با نحوه عملکرد این سیستم، ما می دانیم که این تکنولوژی یکی از مهم ترین سیگنال های رتبه بندی در گوگل می باشد و این سیستم از نظر ظرفیت اش برای درک رضایت کاربران نسبت به نتایج جستجوی خودشان، منحصر به فرد است. این یعنی که سئو در سال 2019 باز هم تاکید زیادی بر روی ارزیابی هدف جستجوی کاربر خواهد داشت.

مهمترین فاکتورهای سئو

کاربر ها چه چیزهایی می خواهند؟ اطلاعات، منابع، محصولات؟ نگاشت کلمات کلیدی بر اساس سفر خریداران نیز می تواند یکی از مهم ترین فعالیت های سئو باشد.

به علاوه، توانایی رنک برین برای پردازش کلمات کلیدی منفرد طولانی، نیازمند درک و جستجوی دقیق تر برای کلمات کلیدی و توسعه آگاهی نسبت به مشتریان می باشد.

  • کسب و کار ها به دنبال تمام موضوعاتی هستند که به صنعت آن ها مرتبط می باشد و باید هدف جتسجوی کاربر در زمینه های مختلف را درک کنند و مطمئن شوند که سایت آن ها کاملا به هدف جستجوی کاربر نزدیک و مرتبط می باشد. با این وجود، گوگل باز هم به دنبال سایت های بزرگتر و معتبر تر می باشد، در نتیجه اگر صفحه ای که دارید از نظر گستردگی و عمق با ویکیپدیا یا فوربس قابل مقایسه نیست، پس باید سعی کنید به دنبال زمینه های کاری خاص بروید.

در این میان، همیشه در نظر داشته باشید که شما باید محتوای سایت خودتان را به روز رسانی کنید. از سال 2011 که گوگل اولین به روز رسانی های خودش در رابطه با تازگی محتوا را ارائه کرد، محتوای قدیمی همیشه بر روی رتبه بندی شما در SERP ها تاثیر دارند. به روز رسانی کردن پست های قدیمی، به گوگل نشان می دهد که سایت شما در حال ارائه محتوای تازه می باشد، به خصوص محتوایی که به سایت هایی با اعتبار بالا لینک شده اند.

بحث ما این نیست که شما حتما به صورت روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه مطلب بنویسید. شما باید فقط سعی کنید که بهترین محتوا و مرتبط ترین محتوا را بر اساس اطلاعات اخیر خودتان به کاربران ارائه کنید.

سال پیش من مشاهده کردم یک سری از لینک ها ارزش خودشان را از دست داده اند و این گرایش باز هم در سال 2019 ادامه خواهد داشت.

حالا، ارتباط موضوعی، تبدیل به معیار اعتبار برای لینک ها شده است.

یک ارزیابی تحلیل سایت های رقیب نیز برای این که مشخص کنید که چه تعداد لینک، چه نوع لینک و چه کیفیتی از لینک ها می تواند برای زمینه کاری شما مفید باشد، کاملا ضروری است.

محتوا و دسترسی
در صورتی که اولویت گوگل، تجربه کاربری است، در نتیجه تلاش های بهینه سازی داخلی یکی از ضروری ترین کارهای سئو می باشد.

ما مشاهده کرده ایم که تراکم کلمات کلیدی دیگر مثل قبل موثر نیست، به خصوص زمانی که داده های ساختار یافته نقش مهمی را در جستجو ایفا می کنند. سبک های تولید محتوا و نوشتار نیز تحت تاثیر جستجوی معنایی قرار می گیرند زیرا گوگل تلاش دارد که معانی عبارات جستجو شده توسط کاربران را درک کند.

در سال 2019، باید انتظار داشته باشید که محتوای شما تصویر، ویدئو و حتی موسیقی بیشتری را داشته باشد. گوگل به دنبال رضایت کاربر می باشد و رسانه های قدرتمند، یکی از بهترین روش ها برای بهبود مشارکت آنلاین کاربران می باشد.

اما حتی در صورتی که محتوای شما به خوبی نوشته شده باشد، دسترسی (accessibility) به سایت شما می تواند برای SERP شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

بعد از اجماعی که در سال 2010 به دست آمد، مشخص شد که یک نفر از میان از 5 آمریکایی به ناتوانی دچار می باشد و یک نفر از هر ده نفر، نوعی از ناتوانی را دارند که به صورت مستقیم بر روی استفاده آن ها از کامپیوتر تاثیر دارد. یعنی 56.7 میلیون نفر در استفاده از کامپیوتر مشکل دارند! این بخش بسیار بزرگ از کاربران احتمالی ما هستند که هنوز به خدمات و محصولات ما دسترسی ندارند و ما یک وظیفه اخلاقی داریم تا به تمام افرادی که می خواهند از تکنولوژی های ما بهره ببرند، کمک کنیم.

دسترسی به خدمات شما، برای تمامی افراد جامعه می باشد و در صورتی که سایت شما برای گروه خاصی از افراد عملکرد خوبی نداشته باشد، احتمال زیاد از نظر رتبه بندی ها، تاثیر منفی را تجربه خواهد کرد.

تغییرات جاری

تنها چیزی که به صورت قطعی در صنعت سئو همیشه وجود دارد، تغییر است. علاقه گوگل به تکنولوژی های هوش مصنوعی به صورت قوی، کار خودش را بر اساس جستجوی افراد در اینترنت انجام می دهد و مطابق با تغییرات رفتار افراد، این هوش مصنوعی نیز تغییر می کند.

احتمالا 2019 نسبت به سال 2018، نرخ کلیک ارگانیک کمتری را شاهد خواهد بود زیرا گوگل گزینه های بیشتر و بیشتری را به کاربران ارائه می کند تا آن ها جستجوی خودشان را ادامه دهند.

برای صنعت سئو، این یعنی که ما باید نحوه تفکر و فعالیت افراد را درک کنیم. بازاریاب های دیجیتال، مالکین وبسایت و کسب و کار ها باید سعی کنند منعطف، کنجکاو و خلاق باشند. آن ها باید به دنبال روش هایی باشند تا بتوانند اعتماد و اعتبار کسب کنند، دو ارزشی که همیشه در حوزه کاری متغیر سئو، اهمیت داشته اند و حالا هم به عنوان پارامتر های قطعی برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو، ضروری هستند.

newseo.ir/seo-learning/seo-factors-important-2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *