آموزش سئو برای مبتدیان – جستجوی کلمات کلیدی 2

آموزش سئو,آموزش سئو برای مبتدیان,آموزش سئو مبتدی

آموزش سئو مبتدی، در این قسمت با جستجوی کلمات کلیدی ادامه می دهیم. در مقاله آموزش سئو برای مبتدیان – جستجوی کلمات کلیدی 1، نحوه جستجو کردن کاربران در گوگل را بررسی کردیم و درباره کلمات کلیدی طولانی و روش یافتن بهترین کلمات کلیدی با هم صحبت کردیم. در اینجا بحث را ادامه خواهیم داد و ابزارهایی که به شما وعده داده بودیم را معرفی خواهیم نمود.

سوال ها، مهم ترین موضوع برای سئو می باشند.

کشف این موضوع که افراد چه سوال هایی را در حوزه کاری شما می پرسند و اضافه کردن این سوالات به همراه پاسخ شان در صفحه FAQ تان، می توانید ترافیک ارگانیک زیادی را برای وبسایت خودتان به دست بیاورید.

به دست آوردن استراتژی برای حجم جستجو

حالا که شما عبارات جستجوی مرتبط برای سایت خودتان و حجم جستجوی متناظر با آن را کشف کرده اید، می توانید با نگاه کردن به رقبا و مشخص کردن تفاوت های موجود در جستجو در فصل ها یا مکان های مختلف، یک استراتژی خوب و قوی برای خودتان مشخص کنید.

کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا
شما احتمالا کلی کلمه کلیدی برای خودتان پیدا می کنید. چگونه بین این کلمات اولویت بندی می کنید؟ مثلا می توانید اول عبارات کلیدی با حجم جستجوی بالا را انتخاب کنید که رقبای شما هنوز برای آن ها رتبه ای دریافت نکرده اند. در طرف دیگر، شما می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در لیست شما وجود دارد و دیگر رقبای شما برای آن رتبه دریافت کرده اند تا به این روش بتوانید با آن ها رقابت کنید. مورد اول، وقتی بهترین استراتژی است که شما می خواهید از فرصت هایی استفاده کنید که رقبای شما متوجه آن نشده اند، در حالی که مورد دوم یک استراتژی تهاجمی است که شما را در میدان رقابت برای کلمات کلیدی ای قرار می دهد که رقبای شما از قبل توانسته اند عملکرد خوبی برای آن ها داشته باشند.

کلمات کلیدی بر اساس فصل ها
در نظر گرفتن فصول سال، می تواند در مشخص کردن استراتژی های محتوایی بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، در صورتی که شما بدانید که “جعبه های کریستمس” در اکتبر تا دسامبر در انگلستان محبوب می شوند، شما می توانید در ماه های قبلی محتوای خوبی را فراهم کنید تا بتوانید در ماه های بعدی، حول این کلمات کلیدی عملکرد خوبی را ارائه کنید.

کلمات کلیدی بر اساس مناطق
شما اگر بتوانید در Google Keyword Planner، کلمات کلیدی را به کلمات کلیدی خاص در شهر ها، منطقه ها و یا استان های معین محدود بکنید و یا بر اساس Google Trends، گرایش ها و علایق خاص هر منطقه را شناسایی کنید، می توانید به صورت استراتژیک مکان های خاصی را از نظر کلمات کلیدی مورد هدف قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که در تگزاس مردم خودروهای باری را بیشتر با نام “ماشین بزرگ” می شناسند، اما در نیویورک آن ها را “تراکتور تریلر” می نامند، می توانید از این استراتژی به خوبی استفاده کنید.

کدام قالب برای هدف جستجوگر مناسب تر می باشد؟

در بخش های قبلی مقالات آموزش سئو برای مبتدیان، ما در رابطه با ویژگی های SERP موضوعات زیادی را آموختیم. این پیش زمینه می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که جستجوگرها چگونه از اطلاعات مرتبط با یک کلمه کلیدی خاص استفاده می کنند. فرمتی که گوگل با استفاده از آن نتایج جستجو را نشان می دهد به هدف جستجوی کاربر بستگی دارد و هر عبارت جستجو شده، یک هدف خاص دارد. در حالی که هزاران حالت ممکن برای جستجو وجود دارد، پنج دسته بندی اصلی وجود دارد که باید با آن آشنا شویم:

عبارات جستجو شده اطلاعاتی: در این حالت جستجو کننده نیازمند اطلاعات می باشد، مثلا نام یک گروه و یا ارتفاع ساختمان Empire State.
عبارات جستجو شده برای ناوبری: در این حالت جستجو کننده می خواهد به جای خاصی در اینترنت برود، مثل فیسبوک یا صفحه اصلی NFL.
عبارات جستجو شده تبادلی یا تراکنشی: در این حالت، جستجوگر می خواهد کاری را انجام دهد، مانند خرید بلیط هواپیما و یا گوش دادن به یک موسیقی
ارزیابی های تجاری: در این حالت جستوگر می خواهد محصولات را با یکدیگر مقایسه کند تا بهترین محصول را برای نیاز خاص خودش، شناسایی کند.
عبارات جستجو شده محلی: در این حالت، جستجو کننده می خواهد چیزی را به صورت محلی پیدا کند، مثلا یک کافی شاپ در یک دکتر یا یک کنسرت در نزدیکی خودش.
یکی از گام های مهم در فرآیند جستجوی کلمات کلیدی، بررسی موضوعات SERP برای کلمه کلیدی می باشد که ما می خواهیم آن را انتخاب کنیم تا هدف جستجوی کاربران را تامین کنیم. اگر ما می خواهیم بفهمیم که چه نوع محتوایی مورد نیاز مخاطب هدف ما است، باید SERP ها را بررسی کنیم!

گوگل به صورت دقیق رفتار میلیاردها جستجو را بررسی کرده است تا بتواند بهترین محتوا را برای جستجوی هر کلمه کلیدی فراهم کند.

مثلا عبارت کلیدی “لباس های زنانه” را در نظر بگیرید:

بر اساس چرخ گردان (carousel) قسمت خرید در صفحه نتایج، شما متوجه می شوید که گوگل مشخص کرده که بسیاری از افرادی که برای عبارت “لباس های زنانه” جستجو می کنند، قصد خرید لباس به صورت آنلاین را دارند.

آموزش سئو,آموزش سئو برای مبتدیان,آموزش سئو مبتدی

همچنین یک ویژگی بسته محلی هم برای این کلمه کلیدی وجود دارد که نشان می دهد گوگل می خواهد به جستجو کننده کمک کند تا بتواند فروشنده های محلی لباس زنانه را پیدا کند.

در صورتی که عبارت جستجو شده مبهم باشد، گوگل گاهی اوقات یک ویژگی “refine by” را هم در اختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند دقیقا مشخص کند که به دنبال چه چیزی است. با انجام این کار، موتور جستجو می تواند نتایجی را فراهم کند که به کاربر کمک کند به هدف خودش برسد.

گوگل انواع متنوعی از نتایج را بر اساس نوع عبارت جستجو شده ارائه می کند، بنابراین اگر می خواهید یک عبارت کلیدی خاص را برای صفحه وبسایت خودتان در نظر بگیرید، اول به SERP ها نگاهی دقیق داشته باشید تا متوجه شوید باید چه محتوایی را برای آن عبارت کلیدی خاص ایجاد کنید!

ابزارهایی برای مشخص کردن ارزش کلمات کلیدی

  1. یک کلمه کلیدی چقدر میتواند برای سایت شما ارزش ایجاد کند؟ این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا به این سوال پاسخ دهید، در نتیجه می توانید کلمات کلیدی بسیار بهتری را انتخاب کنید:

Moz Keyword Explorer: ابزار ارائه شده توسط سایت Moz، داده های دقیق حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و معیارهای فرصت کلمات کلیدی را با استفاده از بررسی به روز جریان داده ها ارائه می کند. برای این که بتوانید بهتر درک کنید که ما این داده های کلمات کلیدی را چگونه ایجاد می کنیم، می توانید قسمت Announcing Keyword Explorer را بررسی کنید.
Google Keyword Planner: ابزار Google’s AdWords Keyword Planner از همان ابتدا، رایج ترین نقطه شروع کار برای جستجوی کلمات کلیدی در سئو بوده است. اما، Keyword Planner با گروه بندی کلمات کلیدی با یکدیگر به صورت بسته هایی با حجم داده بزرگ، داده های حجم جستجو را محدود می کند.
Google Trends: ابزار Google’s keyword trend یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن نوسانات کلمات کلیدی به صورت فصلی می باشد. به عنوان مثال، با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که “ایده های جالب برای لباس های هالوین”، در هفته های قبل از هالوین به بیشترین مقدار خودش می رسد.
AnswerThePublic: این ابزار رایگان، سوالاتی که به صورت رایج مورد جستجوی کاربران بوده است را بر اساس کلمات کلیدی مشخص، دسته بندی می کند. شما می توانید از این ابزار در ترکیب با یک ابزار رایگان دیگر یعنی Keywords Everywhere استفاده کنید تا پیشنهادهای ATP را بر اساس حجم جستجو، اولویت بندی کنید.
SpyFu Keyword Research Tool: این ابزار، داده های بسیار دقیقی را برای کلمات کلیدی رقابتی کارآمد ایجاد می کند.
نمونه رایگان کلمات کلیدی ما را دانلود کنید!

جستجوی کلمات کلیدی می تواند یک خروار داده را ایجاد کند! شما می توانید نمونه کلمات کلیدی رایگان ما را از لینک free keyword research template دانلود کنید. همچنین با متناسب کردن نیازهای خاص خودتان در این نمونه، آن را طبق نیاز خودتان تغییر دهید. این هم از کلی کلمه کلیدی برای شما!

حالا که شما می دانید چگونه باید مشخص کنید که مخاطبین هدف شما دنبال چه چیزی هستند و هر چند وقت یک بار جستجو را انجام می دهند، زمان آن رسیده است که به گام بعدی برویم. ایجاد کردن صفحات به صورتی که کاربران عاشق آن شوند و موتورهای جستجو بتوانند آن ها را درک کنند.

newseo.ir/seo-learning/beginner-guide-seo-keyword-research-part2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *