نکات مهم در بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بهترین استراتژی بلند مدت بازاریابی اینترنتی می باشد. 7 نکته مهم بازاریابی محتوا را در این مقاله نیوسئو، به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد. درسال 2019، حالا بیش از چهار میلیارد کاربر فعال در اینترنت و بیش از سه میلیارد کاربر در رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. به بیان ساده تر، میلیاردها فرصت برای برند شما وجود دارد تا بتوانید مخاطبین خودتان را جذب کنید و بتوانید کسب و کار خودتان را گسترش دهید.

یکی از موثر ترین روش ها برای توسعه آگاهی برند و جذب مشتریان جدید برای کسب و کار خودتان، روش بازاریابی محتوایی می باشد.

بازاریابی محتوایی چیست؟ بازاریابی محتوایی، یک استراتژی بازاریابی است که بر روی تولید، نشر، و توزیع محتوای ارزشمند آنلاین متمرکز است و هدف آن رسیدن به مخاطبین مورد هدف و ایجاد انگیزه برای مشتریان می باشد. در نهایت، بازاریابی مشتریان یکی از مهم ترین بخش ها برای رشد پایدار به صورت بلند مدت می باشد.

و با این وجود که بازاریابی محتوایی تاثیر بسیار زیادی دارد، بسیاری از بازاریاب ها هنوز نمی دانند که چطور می توانند استراتژی بازاریابی محتوایی موثری را اجرا کنند. در واقع، 63% از کسب و کارهای مختلف هنوز یک استراتژی محتوایی مشخص را برای خودشان مشخص نکرده اند.

برای تضمین این که شما می توانید از استراتژی های بازاریابی محتوایی به صورت موثر در سال 2019 استفاده کنید، ما این گردآوری نکات بازاریابی محتوایی را به شما ارائه می دهیم. همراه ما باشید تا به یک متخصص بازاریابی محتوایی حرفه ای تبدیل شوید.

نکات مهم بازاریابی محتوا استراتژی و راهکارها
مطمئن شوید که محتوای شما، هدف شفاف و قابل اندازه گیری مطابق با کسب و کارتان داشته باشد.
سفر خریدار خودتان را درک کنید.
سعی کنید بر اساس تحلیل های موجود، عملکرد خودتان را ارزیابی کنید.
سعی کنید محتوای شما به روز باشد.
از استراتژی های بهینه سازی بر اساس داده های قبلی، استفاده کنید.
در صورت نیاز، هدف محتوای خودتان را تغییر دهید.
مطمئن شوید که پیام برند شما در تمام کانال های بازاریابی، پایدار باشد.
استراتژی بازاریابی,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی محتوا

مطمئن شوید که محتوای شما، هدف شفاف و قابل اندازه گیری مطابق با کسب و کارتان داشته باشد
ممکن است شما نسبت به میزان محتوایی که می توانید برای کسب و کار خودتان ایجاد کنید، سردرگم شده باشید. این محتوا می تواند شامل هر چیزی باشد، از استوری های اینستاگرام گرفته تا پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و پادکست های مختلف.

اما همانطور که Karla Cook، مدیر ویراستاری وبلاگ بازاریابی HubSpot می گوید، “هر محتوایی که شما ایجاد می کنید باید بر اساس یک هدف مشخص و شفاف باشد و در واقع صرفا تعداد بازدیدها، نمی تواند هدف شفافی باشد.”

مثلا فرض می کنیم که شما تصمیم گرفته اید که بیشتر از استراتژی های وبلاگ نویسی استفاده کنید. اگر شما تنها تولید مجتوا کنید و آن ها را منتشر کنید، قطعا کافی نیست – بلکه شما باید مخاطب هدف خودتان را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که محتوای شما چطور به بهترین نحو در اختیار مخاطب قرار می گیرد. به علاوه، شما باید از ابزار تحلیلی استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما می تواند به افراد صحیح با هدف جستجوی صحیح، برسد.

زمانی که شما متوجه شدید که چطور می توانید بهترین خدمات را به مخاطبین خودتان ارائه دهید، می توانید از خودتان بپرسید که “چطور این روش می تواند از کسب و کار من پشتیبانی کند؟” در حالی که شما باید محتوای با کیفیتی ایجاد کنید تا مخاطبین شما افزایش یابد، اگر این افزایش مخاطب نتواند باعث افزایش مشتری های احتمالی شما شود، قطعا نمی تواند از کسب و کار شما پشتیبانی کند.

مراحل سفر مشتری خودتان را درک کنید.
یک بازاریاب محتوایی خوب، درک می کند که استراتژی او باید باعث جذب و افزایش انگیزه در هر مرحله از سفر مشتری شود. در حالی که محتوای شما باید در مرحله اول برای جذب بازدید کننده جدید به سایت مورد استفاده قرار گیرد، اما همچنین محتوای شما باید برای قانع کردن مشتری های احتمالی برای خرید و همچنین تشویق مشتریان فعلی و حفظ آن ها برای وفاداری طولانی مدت، بشود.

به عنوان مثال ممکن است شما متوجه شوید که بسیاری از مشتریان نسبت به خرید محصولات شما مردد شده اند زیرا آن ها فکر می کنند که شما نیازمند دانش ویدئویی زیادی هستید تا بتوانید محتوای خودتان را ارائه دهید. برای کاهش نگرانی ها و کمک کردن به تیم فروش خودتان، شما می توانید یک کمپین ویدئویی را ایجاد کنید تا به مشتری های خودتان نشان دهید که چطور می توانند از بازاریابی محتوایی در سال 2019 استفاده کنند.

سعی کنید بر اساس تحلیل های موجود، عملکرد خودتان را ارزیابی کنید
محتوای با کیفیت اهمیت زیادی دارد اما در صورتی که بازدیدکننده ها و کاربران سایت شما به مشتری های شما تبدیل نشوند، این محتوا، ارزش زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل تحلیل های وبسایت اهمیت زیادی دارد. شما باید به دقت عملکرد سایت خودتان را تحت نظارت داشته باشید تا بتوانید متوجه شوید چه روش هایی برای شما مفید هستند، چه روش هایی فایده ای ندارند و چه روش هایی قابلیت بهبود دارند.

ترافیک اهمیت زیادی دارد، اما شما باید بر روی نرخ تبدیل هم تمرکز داشته باشید. شاید حساب اینستاگرام شما 1000 فالوور دارد. همچنین ممکن است که وبلاگ شما 7000 دنبال کننده داشته باشد. اما ممکن است که اینستاگرام شما نرخ تبدیل هفت درصد داشته باشد، و وبلاگ شما فقط حدود 0.1 نرخ تبدیل داشته باشد. این می تواند به شما بگویید که، در حالی که وبلاگ شما برای معرفی اولیه کسب و کارتان اهمیت زیادی دارد، اما اینستاگرام شما برای فروش اهمیت بسیار زیادی دارد و اصلا نباید آن را فراموش کنید.

به علاوه تمرکز کردن بر روی اطلاعات تحلیلی می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های خودتان را برای آینده اصلاح کرده و آن ها را بهبود بخشید. به عنوان مثال، فرض می کنیم شما متوجه می شوید که خواننده های وبلاگ شما به شدت نسبت به موضوعات مرتبط با تجارت الکترونیک علاقه مند هستند. این موضوع می تواند باعث شکل گیری استراتژی های محتوایی برای آینده شما شود – شما می توانید بیشتر بر روی موضوعات تجارت الکترونیک متمرکز شوید که این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود (و نشان می دهد که مخاطبین شما نسبت محتوای شما خوشحال هستند) و این تضمین ایجاد می شود که شما زمان و تلاش خودتان را در جای صحیحی صرف می کنید.

بازاریابی محتوا استراتژی و راهکارها,بازاریابی محتوایی چیست؟,بازاریابی مشتریان

سعی کنید محتوای شما به روز باشد.
Victor Pan، مسئول سئو فنی در HubSpot، همیشه بر روی این نکته اصرار دارد که استراتژیست های محتوایی باید از تکنیک های سئو فنی استفاده کنند تا محتوای آن ها همیشه به روز بوده و برای موتورهای جستجو مناسب باشد. او می گوید “در صورتی که ‘کلمه کلیدی + سال’ در قسمت “جستجوهای مرتبط” در نتایج جستجوی گوگل برای صفحه شما نمایش داده شود، در این صورت می توانید بگویید که به روز بودن محتوا برای شما اهمیت داشته است.”

برای این که مطمئن شوید که محتوای شما همیشه مرتبط و به روز است، Pan پیشنهاد می کند که از سه نکته زیر استفاده کنید:

وقتی که می خواهید URL خودتان را بهینه سازی کنید، سال محتوا را در URL قرار ندهید. URL های با کیفیت نباید تغییر کننند.
در عنوان محتوای خودتان، سال محتوا را هم قرار دهید.
تقویم ویراستاری خودتان را به صورتی زمان بندی کنید که تقریبا هر سال محتوای خودتان را دوباره بررسی کنید تا بتوانید آن را به روز نگاه دارید، که این کار می تواند شامل به روز رسانی تگ عنوان، متا دیسکریپشن و خود محتوا باشد.
باید به این نکته اشاره کرد که اگر شما از استراتژی های بهینه سازی استفاده می کنید، اصلا نباید URL خودتان را به روز رسانی کنید. URL همیشه باید ثابت باشد تا نیازی به کسب مجدد بک لینک نداشته باشید. به علاوه، شما نباید از ریدایرکت های غیر ضروری استفاده کنید.

همچنین، ثبات یکی از مهم ترین موضوعات است. منتشر کردن محتوای پایدار می تواند به شما کمک کند تا در SERP ها رتبه بندی شوید و همچنین باعث می شود که خواننده ها و بازدید کننده های سایت شما، به شما اعتماد داشته باشند.

از استراتژی های بهینه سازی بر اساس داده های قبلی استفاده کنید
چند سال پیش، تیم وبلاگ نویسی در HubSpot، اهمیت استفاده از استراتژی های بهینه سازی تاریخی (بر اساس داده های قبلی) را نشان دادند. از طریق بازنویسی محتوای قدیمی (اما با کیفیت)، این تیم توانست مشتری های هدایت شونده ماهانه را دو برابر کرده و بازدید جستجوی ارگانیک سایت را 106% افزایش دهند.

در نهایت، شما نباید اجازه دهید که محتوای قدیمی شما هدر برود. در صورتی که یک موضوع همیشه می تواند مفید باشد (مثلا نحوه ایجاد کردن یک وبلاگ)، شما می توانید بر روی آن زمان بگذارید و سعی کنید دوباره هدف مشخصی برای محتوای خودتان ایجاد کنید.

در صورت نیاز، هدف محتوای خودتان را تغییر دهید
ایجاد کردن محتوای مفید و جذاب نیازمند زمان و استعداد زیادی می باشد. در نتیجه با یافتن روش هایی برای بازیافت محتوای قدیمی میتواند به شما این امکان را بدهد تا به مخاطبین جدیدی برسید. به عنوان مثال، فرض می کنیم که تیم پادکست شما یک قسمت پادکست با عملکرد بسیار بالا ارائه کرده است. شما می توانید این قسمت را به یک پست وبلاگ عالی تبدیل کنید!

همچنین، ممکن است شما یک پست وبلاگ ایجاد کرده باشید که عملکرد بسیار خوبی داشته حالا می توانید یک ویدئو یوتیوب ایجاد کنید که همان موضوع را پوشش می دهد به این صورت می توانید به مخاطبینی دسترسی پیدا کنید که ترجیح می دهند به جای متن، از ویدئو استفاده کنند.

تعیین هدف جدید برای محتوا می تواند تضمین کند که مخاطبین شما گزینه های انتخابی بیشتری برای استفاده از محتوای شما دارند. خواننده های شما، بازدید کننده ها و دنبال کننده های شما قطعا مشغله های زیادی دارند. شما باید یک استراتژی محتوایی و تبلیغاتی را به کار بگیرید که باعث شود مخاطبین شما دوباره به سمت شما جذب شوند.

مطمئن شوید که پیام برند شما در کانال های مختلف، پایدار باشد
زمانی که شما صفحه توییتر، حساب یوتیوب و یا دیگر کانال های محتوایی و بازاریابی Spotify را نگاه می کنید، شما خیلی سریع می توانید متوجه شوید که این برند پیامی بانمک، ساده و جوان پسند را منتقل می کند. همین موضوع باعث می شود من حس کنم با این برند ارتباط خوبی دارم – این موضوع نشان می دهد که این برند در تمام کانال های تبلیغاتی و محتوایی خودش، پایداری خوبی دارد.

حتی در صورتی که شما یک تیم بازاریابی 30 نفره دارید، حتما باید پیام مشابهی را در تمام فعالیت های بازاریابی خودتان ایجاد کنید که مطابق با پیام برند شما و ارزش های کانال تبلیغاتی شما باشد. یک بازدید کننده می تواند ویدئوهای یوتیوب شما را نگاه کرده و سپس بر روی یک پست وبلاگ شما کلیک کند و بگوید “دقیقا این مطالب توسط یک شرکت تهیه شده است!”

newseo.ir/internet-marketing/content-marketing-tips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *