جلوگیری از جریمه شدن سایت در گوگل

آموزش سئو,بررسی پنالتی شدن سایت,پنالتی سایت چیست

جریمه شدن سایت یکی از سرفصل هایی است که در روند سئو سایت باید به آن پرداخته شود. نکته مهم این است که چگونه می توانید از مجازات های گوگل خودداری کرده و با استفاده از روش های سئو سایت از صفحات خود محافظت کنید؟ این مبحث بسیار حیاتی است؛ زیرا جریمه شدن سایت در گوگل می تواند ترافیک جستجوی شما را کاهش یا حتی از بین ببرد. این روند حتی ممکن است به صورتی باشد که با هیچ یک از روش ها و استراتژی های بازاریابی هم مرتفع نشود.

با هر به روزرسانی جدید الگوریتم رتبه بندی گوگل، به نظر می رسد این موتور جستجو کمی استانداردها و فاکتورهای رنکینگ خود را سخت تر می کند. آن دسته از وب سایت هایی که از بروزترین روش های سئو سایت استفاده نمی کنند، ممکن است که دچار جریمه یا پنالتی شدن سایت در گوگل شوند. برای بررسی پنالتی شدن سایت در گوگل در مرحله اول باید رتبه سایت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید؛ اگر کاهش چشمگیری در این زمینه مشاهده کردید، این یعنی که گوگل سایت شما را جزیمه کرده است.

پنالتی سایت چیست
با بررسی نکات مهم دوره های آموزش سئو، متوجه می شویم که اصطلاح پنالتی یا جریمه سایت به معنای بروز هرگونه تأثیر منفی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک وب سایت می باشد که ناشی از بروزرسانی الگوریتم گوگل یا یک جریمه دستی است.

پاسخ دیگری که به پرسش پنالتی سایت چیست می توان داد این است که هر چیزی که به طور مستقیم دستورالعمل های Webmaster Google را نقض کند، می تواند به جریمه شدن سایت شما منجر شود. جریمه شدن سایت در گوگل به دو دسته اصلی مبتنی بر الگوریتم و دستی تقسیم بندی می شود؛ که این امر یک مجازات برای پیاده سازی استراتژی های سئو کلاه سیاه در روند فعالیت خود می باشد.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که گوگل در واقع به الگوریتم خود اعلام نمی کند که سایت شما باید جریمه شود؛ هنگامی که فعالیت های شما مطابق با فاکتورهای رتبه بندی این الگوریتم نباشد، سایت شما به صورت خودکار ممکن است که جریمه شود.

3 دستورالعمل برتر برای جلوگیری از جریمه شدن سایت در گوگل
شما باید تمامی تلاش خود را بکنید تا آن دسته از روش های سئو سایت که عوامل اصلی پنالتی شدن سایت هستند را به حداقل برسانید. در اینجا 3 دستورالعمل برتر برای جلوگیری از پنالتی شدن سایت برای شما ارائه شده است:

دست از خریداری لینک بردارید؛ لینک هایی که به سئو سایت شما کمک می کنند، باید طبیعی به نظر برسند. اطمینان حاصل کنید که تگ nofollow به هر لینک پولی (مانند تبلیغات)، اضافه شده باشد. به این صورت این دسته از لینک ها در روند لینک سازی سایت شما، از نظر گوگل نقشی نخواهند داشت.
کاربرد صحیح کلمات کلیدی در متن محتوا؛ سعی نکنید که محتوای خود را اصطلاحا با به کارگیری کلمات کلیدی در آن بمباران کنید. این امر نه تنها کمکی به بهبود رتبه سایت شما نخواهد کرد، بلکه یکی از عوامل اصلی پنالتی شدن سایت در گوگل می باشد. برای انجام صحیح این کار پیشنهاد می کنیم که از نکات آموزش تولید محتوا استفاده کنید.
محتوایی یا کیفیت، معتبر و منحصر به فرد تولید کنید؛ طبیعتا برای کسب رنک های برتر در صفحات نتایج جستجو، نمی توانید محتوای نامناسبی را به کاربران ارائه کنید
حالا وقتشه! اینو بخون: 8 دلیل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بررسی دقیق انواع جریمه های گوگل و روش های جلوگیری از آن ها
آموزش سئو,بررسی پنالتی شدن سایت,پنالتی سایت چیست

در بالا به این مورد اشاره کردیم که جریمه های گوگل به دو دسته کلی الگوریتمیک و دستی تقسیم بندی می شوند. حال برای بررسی پنالتی شدن سایت به شکل بهتر باید بدانید که دقیقا دچار کدام نوع از جریمه های گوگل شده اید. این موتور جستجو برای هر نوع از جریمه شدن سایت در گوگل، اسامی مختلفی در نظر گرفته است که در ادامه به بررسی بیشتر هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

پنالتی الگوریتم پاندا گوگل
این موتور جستجو، الگوریتم پاندا را در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ ارائه کرد. این به روزرسانی در واقع با هدف بررسی و حذف وب سایت هایی که کیفیت پایینی دارند، به وجود آمد. بنابراین هدف اصلی این الگوریتم پاندا گوگل این است که وب سایت هایی در صفحات نتایج جستجو به نمایش در بیایند که کیفیت بالایی داشته و برای کاربران مفید هستند.از طرف دیگر صفحات سایت هایی که نتوانند نیاز کاربران را به خوبی فراهم کرده و کیفیت مناسبی از خود ارائه کنند، به هیچ عنوان بر اساس الگوریتم پاندا، نمی توانند رتبه بالایی کسب کنند.

در اوایل سال ۲۰۱۶ به روزرسانی پاندا رشد بسیاری کرده و به بخش مهمی از الگوریتم اصلی گوگل تبدیل شد.اگر الگوریتم پاندای گوگل تشخیص دهد که محتوای شما کم ‌کیفیت است، قطعا سایت شما را جریمه خواهد کرد؛ به این صورت شما افت رتبه شدیدی خواهید داشت.

نحوه جلوگیری از جریمه یا پنالتی پاندا گوگل
با نوشتن مقاله هایی بر اساس بروزترین نکات آموزش تولید محتوا می توانید گوگل را در این زمینه، از فعالیت‌ های خود راضی نگه دارید. پیشنهاد می کنیم که مقاله های پیشین سایت خود را بازنویسی کرده و نکات سئو سایت را در تمامی آن ها به خوبی پیاده سازی کنید. در این حالت کیفیت صفحات سایت شما به شدت افزایش پیدا می‌کند و احتمال اینکه از طریق الگوریتم پاندا گوگل جریمه شوید نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

جریمه Google Penguin
الگوریتم Google Penguin یا شناسایی لینک های اسپم، با وب اسپم ها مبارزه می کند. هنگامی که نمایه بک لینک یک سایت دارای تعداد بسیار زیادی لینک هیا غیر طبیعی می باشد، گوگل شک می کند که شما می خواهید سیستم رتبه بندی سایت خود را در واقع دستکاری کنید. در نتیجه، جریمه شدن سایت شامل حال شما نیز خواهد شد.

البته گوگل اعلام کرده است که دیگر جریمه Google Penguin به شکل سابق عمل نمی کند. این نوع از جریمه سایت، در واقع تاثیر لینک های بی کیفیت را بر وضعیت رتبه سایت، کم رنگ کرده و یا به طور کلی آن را از بین می برد.

نحوه جلوگیری از جریمه پنگوئن
این جریمه با عنوان جریمه مرتبط با لینک هم به کار برده می شود. اگر گوگل متوجه شود که سایتی در حال خرید یا فروش لینک، مذاکره در مورد چگونگی لینک سازی و یا مشارکت در هر نوع عملیات لینک سازی غیر طبیعی می باشد، مطمئنا آن سایت را جریمه خواهد کرد. در نتیجه بهتر است که این اعمال را در استراتژی های سئو سایت خود به کار نبرده و به طور منظم لینک های سایت خود را کنترل کنید.

جریمه الگوریتم Intrusive Interstitial
الگوریتم Intrusive Interstitial در سال 2017 راه اندازی شد. جریمه شدن سایت توسط این الگوریتم، تنها بر تلفن های همراه تاثیر می گذارد. اگر گوگل تشخیص دهد که سایتی برای کاربرانش صفحات مستقلی را در بین کلیک های آن ها نشان می دهد، آن سایت را جریمه خواهد کرد. بر اساس این الگوریتم، آن دسته از سایت هایی که راحتی کاربر برای مشاهده محتوای سایت را کاهش می دهند، باید جریمه شوند.

طبیعی است که برای جلوگیری از جریمه شدن سایت در این زمینه، باید تجربه کاربری تلفن همراه صفحات سایت خود را تا جایی که می توانید، بر اساس قواعد آموزش سئو، ارتقا دهید.

جریمه های دستی گوگل
علاوه بر همه مجازات های الگوریتمی، این امکان وجود دارد که یک کارمند گوگل نیز به صورت دستی باعث شود وب سایت شما افت رنک شدیدی پیدا کند. اعضای تیم webspam گوگل می توانند به صورت دستی وب سایت ها را بررسی کرده و جریمه هایی را اعمال کنند و یا حتی یک سایت را از این فهرست خارج کنند.

چگونگی جلوگیری از جریمه دستی گوگل
جریمه دستی می تواند ناشی از هر چیزی باشد که به طور مستقیم دستورالعمل های وبمستر گوگل را نقض کند. این جریمه ها غالبا با محتوای نامعتبر (مربوط به بخش جریمه پاندا)، لینک های غیر طبیعی (رجوع به جریمه پنگوئن) یا برخی دیگر از موارد مخالف با اصول گوگل، مرتبط هستند.

برای رفع این مشکل باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا بتوانید سایت خود را نجات دهید. شما در ابتدا باید تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد را مرتفع کنید و سپس با استفاده از حساب Google Search Console خود از گوگل بخواهید که صفحات سایت شما را دوباره کراول کرده و در مورد چگونگی کسب رنک هر کدام از آن ها که دچار جریمه شده اند، تجدید نظر کند.

https://www.newseo.ir/seo-learning/prevent-penalize-site-on-google

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *