چگونه می توان با موفقیت سئو را در یک آژانس بازاریابی دیجیتال هدایت کرد

7 Lessons From Leading SEO at a Digital Marketing Agency

قبل از تأسیس شرکت فعلی خود ، من تیم سئو را در یک آژانس بازاریابی دیجیتال برای مشتریان SMB به مدت شش سال هدایت می کنم.

من هیچ تجربه قبلی اداره یک بخش ، چه رسد به یک شرکت را نداشتم.

به طور طبیعی ، من اشتباهات زیادی را در مبتدیان مرتکب شدم.

در این مقاله ، هفت نکته مهم را که در مورد هدایت SEO در داخل آژانس آموخته ام ، پیدا خواهید کرد – مواردی که کاش آن زمان کسی به من می گفت.

1. خدمات خود را با دقت انتخاب کنید
ما خود را به عنوان یک آژانس کامل بازاریابی دیجیتال در نظر گرفتیم ، اما با نگاه به گذشته ، اینگونه نبودیم.

نه با یک شوت از راه دور.

ما تجربه کافی یا کارمندی نداشتیم که بتوانیم در همه چیز عالی باشیم.

و حتی اگر همه اینها را داشتیم ، من (اکنون) کاملاً معتقدم که شما باید با دقت طاقچه خود را انتخاب کنید و در آنجا واقعاً عالی شوید.

 

خواندن را در زیر ادامه دهید
بنابراین ، ما در واقع یک آژانس کامل بازاریابی دیجیتال نبودیم. صادقانه بگویم ، ما در طیف کاملی از خدمات SEO نیز عالی نبودیم.

وقتی صحبت از سئو فنی ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استراتژی شد ، ما فوق العاده عمل کردیم ، اما در ایجاد محتوا ، ایجاد پیوند و انجام روابط عمومی دیجیتال کمبود داشتیم.

در نتیجه ، توصیه های ما در هنگام اجرا فقط به دلیل عدم محتوای کافی کافی و نبودن پیوندهای پشتیبانی ، به پتانسیل کامل خود نمی رسیدند.

این امر نه تنها تأثیر منفی بر درک کلی کار SEO ما داشت ، بلکه به طراحی وب و سایر خدمات ارائه شده نیز دامن زد.

جالب اینجاست که مشتریانی که کاملاً آن را کشته اند ، خود محتوا و باهوش بودند.

با هم ، در یک رابطه همزیستی ، محتوای بسیار خوبی ایجاد کردیم در حالی که به دست آوردن پیوندها و روابط عمومی می رسیدیم – همه اینها در زیر یک پایه فنی محکم است.

درس: ما نباید تولید محتوا ، ایجاد پیوند و انجام روابط عمومی دیجیتال را ارائه می دادیم. این لباس های قوی ما نبود. در عوض ما باید با متخصصان واقعی در این زمینه ها همکاری می کردیم.

تبلیغات

خواندن را در زیر ادامه دهید
2. برای برنده شدن قرارداد ، با هر چشم انداز تمام تلاش نکنید
مگر اینکه نیروی فروش گسترده ای داشته باشید و به دنبال یک قرارداد سازمانی باشید که در آن شما باید تمام کار را انجام دهید ، برای برنده شدن قرارداد آنها با هر چشم انداز زمان زیادی سرمایه گذاری نکنید.

چشم اندازها معمولاً از شما می خواهند قبل از امضای آنها ، تحقیقات زیادی را بدون پرداخت بپردازید. متأسفانه ، گاهی اوقات آنها واقعاً به دنبال گرفتن ایده های رایگان هستند.

این اتفاق در کل صنعت مشاوره رخ می دهد و برای دهه ها اتفاق می افتد.

من می دانم که اتفاق افتادن در SEO نیز بسیار تکان دهنده است … چه می توانم بگویم؟ آن زمان من جوان و ساده لوح بودم.

در ابتدا ، ما تمام کار خود را می کردیم و برای هر چشم انداز پیشنهادی مفصل می نوشتیم. اما میزان بازگشت سرمایه در آن خیلی پایین بود.

مطمئناً ، ما برنده قرارداد شدیم – اما تعداد زیادی از دست دادیم.

گاهی اوقات “نه” واضحی دریافت می کردیم ، اما بار دیگر کاملاً شبح شده بودیم و می دانستیم احتمالاً ایده های ما از بین رفته است.

عنوان: C3: کنفرانس سئو و بازاریابی محتوا.
برای کارگاه های استراتژیک ، جلسات رهبری و پانل های صنعت – از هر کجا ، در C3 Virtual در تاریخ 20 تا 21 آوریل به ما بپیوندید. اکنون ثبت نام کنید

اکنون ثبت نام کنید
تبلیغات
در طول سال ها ، ما فرآیند امتیازدهی خود را اصلاح کردیم و مطمئن شدیم که در ابتدای این روند از قیمت های پارکینگ مطلع خواهیم شد.

ما از مطالعات موردی استفاده کردیم که توصیف می کرد چه کاری انجام داده ایم ، چگونه این کار را انجام داده ایم و آنچه را که برای سایر مشتریان به دست آورده ایم.

و هنگامی که در حال دریافت سیگنال های مثبت بودیم ، یک طرح کلی خشن اما متناسب با آنچه انتظار می رود از ما انتظار داشته باشد ، ارائه می دهیم.

اگر هنوز خوب بودیم ، آن را در یک پیشنهاد رسمی توصیف می کنیم.

تا رسیدن به آن مرحله ، می دانستیم که 80-90٪ احتمال بردن قرارداد را داریم.

اگر چشم انداز می خواست ایده ها و تحقیقات بیشتری را از ما در روند فروش دریافت کند ، باید آنها را امضا کنند.

بدون استثناء.

اگر آنها نتوانستند بلافاصله به بسته کامل متعهد شوند ، ما با یک چیز کوچک شروع می کنیم تا به آنها بفهمانیم که کار با ما چگونه است و آن را از آنجا می گیریم.

درس: اگر منابع فروش کمی دارید ، مراقب باشید که چقدر وقت خود را صرف چشم اندازهای پیروزی می کنید. یک فرآیند فروش کارآمد ایجاد کنید که برای شما مفید باشد و منجر به بازگشت سرمایه سالم در زمان سرمایه گذاری در قرارداد برنده شوید.

 

خواندن را در زیر ادامه دهید
3. تحویل قابل تحویل متناسب با همه ، همه را ننویسید
تحویل های عظیم غالباً خوانده نمی شوند – و توصیه های آنها عملی نمی شود. اولین کسی که شما می توانید کالاهای تحویل را برای چه کسی می نویسید باید مورد توجه شما قرار گیرد.

اگر صاحب مشاغل کوچکی است ، آیا آنها باید حسابرسی 40 صفحه ای SEO فنی شما را درک کنند؟ هیچ البته نه.

اگر در حال نوشتن توصیه هایی برای یک برنامه نویس هستید ، آیا آنها باید از استراتژی محتوای کاملی که تنظیم کرده اید مطلع شوند؟ احتمالا نه.

برخی از زمینه ها و به دنبال آن توصیه هایی که مربوط به آنها است ، مانند نحوه بهبود ساختار پیوند داخلی به آنها ارائه دهید.

محصولات قابل تحویل خود را با چشم برای افرادی که باید بر اساس آنها عمل کنند بنویسید.

اگر آنها در نقش های مختلف هستند ، تحویل های مختلف را بنویسید. آنها را مختصر نگه دارید. به طور عمده موارد ضروری را در خود بگنجانید ، اما به آنها این امکان را می دهد که بیشتر حفاری کنند و اطلاعات بیشتری کسب کنند

“چرا” را در پشت توصیه بنویسید.

و البته ، هر تحویل پذیر باید حاوی خلاصه ای از اولویت بندی کارهایی باشد که آنها باید انجام دهند ، همراه با سرمایه گذاری مورد نیاز و تأثیر مورد انتظار.

تبلیغات

خواندن را در زیر ادامه دهید
اگر می خواهید بیشتر به این موضوع بپردازید ، مقاله Areej AbuAli در مورد این موضوع را بررسی کنید.

درس: تمام تحویل های خود را با استفاده از رویکرد بیرونی بنویسید و به خاطر داشته باشید که کمتر بیشتر است. کسانی را که می خواهند بیشتر به کاوش بپردازند را قادر به انجام این کار کنید ، اما این را اختیاری قرار دهید.

4- مراقب سندرم “در اینجا اختراع نشده” باشید
به عنوان یک متخصص جستجوگرها ، بسیار مهم است که شما به چیزهای جدید ادامه می دهید – خودتان ابزار بسازید ، خودتان را مجبور به انجام کار بهتر کنید و فرآیندهای خود را بهبود ببخشید.

با این حال ، مراقب سندرم “در اینجا اختراع نشده” باشید و از مواردی که خودتان ایجاد نکرده اید ، خودداری کنید.

این امر به اندازه ابزارها در تحقیقات و فرآیندها نیز صدق می کند.

در صورت خداحافظی از مواردی که خلق کرده اید ، در صورت ایجاد گزینه جایگزین ، باز بمانید. این می تواند به اندازه تکرار مجدد روند تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما هنگام عضویت یک عضو تیم جدید باشد ، یا به اندازه دور شدن از CMS ساخته شده به صورت سفارشی.

چندین بار هنگام کار با شرکای توسعه مشتری خود ، این اتفاق رخ داده است. آنها وقتی از گزینه های بسیار بهتری با قیمت پایین تر استفاده می کردند ، از تکنولوژی قدیمی که می توانستند خودشان بسازند پیروی می کردند.

 

خواندن را در زیر ادامه دهید
آنچه آنها فکر می کردند کت و شلوار محکم آنها بود ، معلوم شد کریپتونیت آنهاست.

درس: وقتی می دانید جایگزین بهتری وجود دارد ، چیزی را نگه ندارید. خیلی دلبسته نشوید همیشه آماده حرکت باش نگاه خود را به جایزه معطوف کنید: ارائه بهترین خدمات ممکن.

5. تعادل در تجارت در مقابل تجارت
زندگی آژانس شلوغ ، بی نظم و مهیج است. حواس پرتی به راحتی خطرناک است.

من همیشه هفته خود را مرتب برنامه ریزی می کردم ، اما موارد ضروری را بندرت تمام می کردم.

وقتی مشتری احتمالی رویایی شما را صدا می کند و می خواهد در مورد استراتژی SEO او مشورت کنید ، سختگیری دقیق بر برنامه ریزی شما دشوار است. یا وقتی مشتری بزرگ ناگهان قرارداد را فسخ می کند.

در بعضی مواقع ، من تعادل خوبی بین کار در کسب و کار و کار در تجارت نداشتم.

من سئو پیشرو بودم و تیم نسبتاً کوچک ما به دنبال بهبود و پالایش خدمات سئو ارائه شده به ما بود. در این نقش ، من باید زمان کافی را در تجارت صرف کنم ، در غیر این صورت اوضاع در بخش جستجوگرها رو به زوال است.

 

خواندن را در زیر ادامه دهید
وقتی من یک سئوکار مجرب استخدام کردم ، اوضاع خیلی بهتر شد. این تعادل را برای من بازگرداند.

درس: با دقت در نحوه گذراندن وقت خود به عنوان مالک آژانس یا سرپرست تیم تعادل برقرار کنید. اجازه ندهید در حالی که پیشنهادات SEO خود را پیشگام نگه دارید ، جنبه تجاری آن رنج ببرد.

6. معاملات مبتنی بر عملکرد روی حیله و تزویر است
مشتریان احتمالی به طور مکرر از ما می پرسند که آیا ما برای انجام معاملات مبتنی بر عملکرد آزاد هستیم. ما اغلب رد می کردیم ، اما وقتی می گفتیم بله ، در نهایت به برخی از آنها که به سختی پول ما را به دست می آورد ، تبدیل شدیم.

معاملات مبتنی بر عملکرد بسیار مشکل است زیرا شما باید تعیین کنید که KPI کدام عملکرد شما را تعیین می کند.

آیا این فقط لید است ، یا لید یا فروش واجد شرایط است؟

در آن دوره اولیه که سرمایه گذاری می کنید و ترافیک ارگانیک ایجاد می کنید اما نتایج کمی دارید ، چه مبلغی دریافت می کنید؟

اگر شرکت مشتری شما فروخته شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر آنها بخواهند کار با شما را متوقف کنند یا برعکس ، چه می کنید؟

معاملات عملکردی می تواند مانند یک ازدواج پیچیده احساس راحتی کند.

خواندن را در زیر ادامه دهید
برای افزودن به این موارد ، این پرسش های مبتنی بر عملکرد ، گاهی نشانه یک مشاغل دشوار است – یا حتی آخرین نفس کشیدن آنها قبل از زیر فشار قرار دادن.

شما نمی خواهید با آنها پایین بروید.

شاید همتایان من در مورد این نوع معاملات بحث کرده ام و من روش صحیح انجام معاملات مبتنی بر عملکرد را پیدا نکرده ام. هرچند آنچه می توانم به شما بگویم این است که مطمئن هستند لغزنده هستند.

درس: درباره هر جنبه از این معاملات با شریک احتمالی خود بحث کنید. در مورد آنچه مشارکت موفقیت آمیز ایجاد می کند ، صحبت کنید و این کار را نمی کند.

7. قبل از امضای توافق نامه های انحصار با دقت فکر کنید
ممکن است مشتریان از شما بخواهند که توافق نامه انحصاری را امضا کنید ، و این کار شما را از همکاری با شرکت های دیگر مانند شرکت های دیگر منع می کند.

آنها نمی خواهند رقبای خود از آنچه شما با كار كردن برای آنها آموخته اید بهره مند شوند.

در حالی که این همیشه برای من منطقی بوده است ، به خاطر داشته باشید که:

با موافقت با این موضوع ، شما به طور بالقوه تجارت خود را از رقبای خود از دست می دهید.
در عوض باید به اندازه کافی درخواست کنید تا انحصاری ارزش زمان خود را داشته باشد.
تبلیغات
خواندن را در زیر ادامه دهید
ما با چند مشتری موافقت نامه انحصارطلبانه امضا کردیم و در نهایت موفق شدیم.

حتی در این صورت ، در اکثر موارد ، قرارداد انحصارطلبی در بلند مدت بیش از آنچه در کوتاه مدت به دست آورد ، برای ما هزینه دارد.

رقبا و شرکتهای مشتری در جایگاههای مجاور (که از این موارد نیز مستثنی بودند) متوجه این موفقیت شدند و به ما نزدیک شدند.

اما ما نمی توانستیم برای آنها کار کنیم.

زمان هایی وجود داشت که یک مشتری 50K / سال را با ما سپری می کرد ، اما ما 200K / بله را برمی گرداندیم

r در درآمد

ما آنقدر مشتاق امضای این مشتری بودیم که به اندازه کافی فکر نکردیم که انحصار برای ما منطقی باشد ، زیرا مشتری بودجه خود را بالا نمی برد.

در مورد دیگر ، ارزش قرارداد مشتری در حقیقت کاهش یافت ، در حالی که انبوه سوالات از رقبا و مشاغل مجاور مجاور جریان داشت.

وقتی این اتفاق افتاد ، برای من روشن بود که ما به این فکر نکرده ایم.

امضای توافقنامه انحصارطلبی تعهدی عظیم از طرف ما بود و ما نیز باید از طرف آنها تعهد قابل توجه و قابل مقایسه ای می خواستیم.

تبلیغات
خواندن را در زیر ادامه دهید
ما همچنین باید برای دوره های انحصار کوتاه تر مذاکره می کردیم و شرط می کردیم که اگر تعهد آنها کاهش یابد ، آنها انحصار را از دست می دهند.

درس: وقتی مشتری می خواهد با شما قرارداد انحصار امضا کند ، پاداش کوتاه مدت کور نشوید. به نکات منفی خود فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که توافق نامه انحصار برای حل آنها مجال باقی مانده است.

به موفقیت آژانس شما!
همه ما از جایی شروع می کنیم و در این راه درسهای سخت زیادی می آموزیم.

امیدوارم که این هفت درس من به شما کمک کند تا از تکرار همین اشتباهات جلوگیری کنید.

یا حداقل ، ممکن است باعث شود قبل از امضای آن معامله مبتنی بر عملکرد یا محتوای انحصار ، دو بار فکر کنید.

https://www.searchenginejournal.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *