تاثیر پاپ آپ در سئو و انواع آن

در زمینه سئو سایت یکی از روش هایی که وبمسترها می توانند استفاده کنند، استفاده از پاپ آپ است که شاید کمتر کسی به فکر استفاده از آن افتاده باشد. منظور از پاپ آپ، صفحات اضافی است که زمانی که کاربر وارد یک سایت می شود، این صفحات به صورت ناخواسته برای کاربر باز می شوند و زمانی که کاربر بر روی آن ها کلیک کند، وارد سایت های دیگر می شود. بنابراین همان گونه که متوجه شدید، باز شدن این صفحات به اختیار کاربر نیست. معمولا از این روش برای تبلیغات محصولا استفاده می شود.

مزیت استفاده از پاپ آپ

در برخی از سایت ها، چند صفحه که حاوی مطالب بسیار مهم و جدید هستند در قالب پنجره کوچکی در کنار سایت قرار می گیرند اما کاربر به سمت آن ها نمی رود حال با استفاده از پاپ آپ و باز شدن اجباری این صفحات، کاربر از محتوای این صفحات با خبر می شود لذا این اجبار در این شرایط برای کاربر بسیار مفید و خوشایند خواهد بود.

معایب استفاده از پاپ آپ

– مهمترین عیب این روش این است که اگر به درستی اسفتاده نشود توسط گوگل شناسایی شده و سایت جریمه می شود.

– در اکثر مواقع باز شدن صفحات به صورت اجباری، برای کاربر خوشایند نیست و در نتیجه باعث می شود که کارب در صورت رویت چند مورد از پاپ آپ، سایت را ترک کند. بنابراین نارضایتی از سایت، مهمترین عیب پاپ آپ به حساب می آید که سبب می شود کاربر سریعا سایت را ترک نموده و در نتیجه ضریب بازگشت سایت افزایش یابد. این امر باعث افت رتبه سایت شما خواهد شد.

انواع پاپ آپ در سئو
۱- پاپ آپ پنجره جدید:

در این حالت، وبمستر تعیین می کند که یا پس از کلیک نمودن کاربر یا پس از سپری شدن زمان معینی، کاربر وارد صفحات جدید شود. این روش بیشتر استفاده می شود ولی مررورگرها با استفاده از برنامه هایی می توانند آن ها را غیر فعال نمایند.

۲- پاپ آپ درون محتوایی:

  • در این حالت زمانی که کاربر وارد یک صفحه از سایت می شود، یک پنجره لایت باکس که تبلیغات در ان قرار می گیرد، از وسط صفحه به صورت برجسته ظاهر می شود و کاربر راحت می تواند آن را ببندد. چون این حالت پاپ آپ در صفحه جدید اتفاق نیافتاده است لذا مثل حالت قبلی زیاد مورد تنفر در گوگل و مرورگرها قرار نمی گیرد.
  • ۳- پاپ آپ خبرنامه:

در سایت هایی که خبرنامه یا فصل نامه ارائه می کنند زمانی که کاربر در حال ثبت نام برای دریافت خبرنامه است، با کلیلک بر روی قسمت دریافت ایمیل یا شماره موبایل، این پاپ آپ را دریافت می کند.

۴- پاپ آپ تلگرامی:

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و راه اندازی کانال ها در تلگرام، به همین منظور وبمسترها برای سایت خو یک کانال راه اندازه نموده و ضمن فعالیت در سایت، مطالب را در کانال نیز به اشتراک می گذارند حال برای این که کاربر را به سمت کانال هدایت کنند، صفحات جدید را به عنوان پاپ آپ باز می کنند و در ان لینک کانال را قرار می دهند تا کاربر راحت تر کانال را بیابد.

fastseo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *