7 نکته برای استفاده از پاپ آپ بدون تاثیر منفی بر سئو

آگهی پاپ آپ,پاپ آپ,پاپ آپ های مزاحم

تاثیر پاپ آپ در سئو سایت برای وبسمترها اهمیت زیادی دارد چرا که آنها همواره با این سوال مواجه هستند که بالاخره از پاپ آپ ها استفاده کنیم یا خیر؟ البته بسیاری از متخصصان سئو هم درگیر مسئله ارتباط پاپ آپ و سئو شده اند؛ خصوصا از زمانی که گوگل کار تنزل ارزش آگهی های پاپ آپ تهاجمی و همچنین سایر اشکال تبلیغات بینابینی (Interstitial Ads) که به تجربه کاربری موبایل صدمه می زنند را از ژانویه 2017 آغاز کرد، این مساله تبدیل به دغدغه بسیاری از افراد شده است.

البته استفاده از آگهی های پاپ آپ نتیجه خوبی دارد و شاید دلیل عدم کنار گذاشتن آن، همین مساله باشد. نرخ میانگین تبدیل پاپ آپ های با عملکرد عالی، 9.28 درصد است.

در گذشته مطالبی درباره اهداف پاپ آپ و چگونگی ترغیب کاربران به کلیک روی محتواهای شما در وب سایت منتشر کرده ایم. طبیعتا نباید انتظار داشت کسب و کارها به سادگی استفاده از این روش بسیار موثر که تبدیل به مدلی برای کسب درآمد هر چه بیشتر شده است را به این سادگی ها کنار بگذارند.

اگر دوست ندارید نمایش پیام ها و آگهی های بینابینی را به طور کامل کنار گذاشته اما از سوی دیگر علاقه ای به جریمه شدن از سوی گوگل هم ندارید، باید چه راهکاری اتخاذ کنید؟

در این مطلب هفت نکته در استفاده هوشمندانه از پاپ آپ ها، بدون به خطر انداختن وضعیت سئو وب سایت، را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات بینابینی غیر مجاز از نظر گوگل

جریمه تبلیغات بینابینی موبایلی گوگل، به طور خاص تبلیغات بینابینی تهاجمی را هدف قرار می دهد. دقت داشته باشید که “بینابینی” اصطلاحی با بار معنایی گسترده است که اکثر پاپ آپ ها، پیام های پوششی (Overlay) و مودال ها (جعبه های حاوی اطلاعات اضافه) را در بر می گیرد اما تمام تبلیغات بینابینی تهاجمی محسوب نشده و از این نظر به هر کدام نمره مختلفی تعلق می گیرد.

اگر تبلیغات بینابینی شما محتویات تبلیغاتی مزاحم داشته باشد، بستن آن دشوار باشد و یا کیفیت تجربه کاربران را کاهش دهد، صفحه موبایل شما احتمالا شاهد تنزل رتبه خواهد بود. با توجه به این که ایندکس گوگل ابتدا برای صفحات موبایل انجام می شود، این مساله موجب آسیب جدی به جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو (SERP) خواهد شد.

در ادامه مثال هایی از تبلیغات بینابینی که دسترسی به محتواها را با مشکل مواجه می کنند آورده ایم:

پاپ آپ های پوشش دهنده محتوا که کاربران برای ادامه مطالعه محتوا مجبور به بستن آنها هستند.
تبلیغات بینابینی مستقل که کاربران قبل از دسترسی به محتوای شما مجبور به بستن آنها هستند.
چیدمان های گول زننده صفحه که قسمت بالایی وب سایت را اشغال و شبیه یک تبلیغات بینابینی به نظر می رسند.
ضمنا باید از آگهی هایی مورد غضب گوگل که این شرکت در گذشته آنها را جریمه کرده هم اجتناب نمایید، از جمله:

تبلیغات بینابینی کلاسیک و آگهی های Splash (که در آنها ابتدا پیام تبلیغاتی ظاهر و سپس محتوای اصلی نمایش داده می شود) که هنگام مرور صفحات وب سایت یا قبل از باز کردن صفحه خانگی آن، مزاحم کاربران می شوند.
پنجره های جدید پاپ آپ که به محض کلیک کاربران در صفحه باز می شوند.
پیام های خوشامدگویی، پنجره های جدید پاپ آپ، و سایر آگهی های تهاجمی.
مودال های پوششی که بستن آنها دشوار است یا بازدیدکنندگانی را که به صورت اتفاقی روی آنها کلیک کرده اند را به جاهای دیگری هدایت می کنند.
آگهی های تهاجمی لایت باکس و همچنین پاپ آپ های تهاجمیآگهی پاپ آپ,پاپ آپ,پاپ آپ های مزاحم

علاوه بر این John Mueller تحلیلگر شرکت گوگل، تصدیق کرده که همچنان استفاده از تبلیغات بینابینی که با نیت خروج کاربر نشان داده می شوند، مجاز است. هر چند بهتر است از تکیه بیش از حد روی این پیام ها جدا خودداری کنید. به زحمت انداختن بازدیدکنندگان به هیچ عنوان ایده خوبی نیست.

ادامه به کارگیری تبلیغات بینابینی غیرتهاجمی
گوگل تبلیغات بینابینی غیرتهاجمی را جریمه نمی کند. این موارد شامل کلیه پیام هایی است که از نظر قانونی و برای نمایش محتویات محدود شده یا اطلاع رسانی کاربران، مجبور به تنظیم آنها هستید مثل تبلیغات بینابینی بررسی سن و سال بازدیدکننده و همچنین اعلان های استفاده از کوکی.

سایر پاپ آپ ها مثل آگهی های بنری، پیام های slide-ins، تبلیغات inlines و برگه ها (tabs) که حجم قابل قبولی از صفحه نمایش را اشغال می کنند (15 درصد یا کمتر توصیه می شود) هم در صورتی که بستن آنها آسان باشد مشکلی ندارند.

پاپ آپ و سئو,تبلیغات اینترنتی,تبلیغات اینترنتی پاپ آپ

اگر در مورد تهاجمی بودن تبلیغات بینابینی استفاده شده اطمینان لازم را ندارید، توصیه می کنیم از به کارگیری پیام های پوششی که کل صفحه را اشغال می کنند، پیام های خوشامدگویی و آگهی های مودال اجتناب کنید. هرگاه میسر بود سعی کنید از بنرهای فوقانی و باکس های slide-in که مشکلی برای مطالعه محتوا توسط کاربر ایجاد نکرده و اثر منفی روی تجربه کاربری ندارند، استفاده کنید.

استفاده از پاپ آپ های زمان دار
اگر چاره ای جز استفاده از پاپ آپ ها و پیام های پوششی (Overlay) ندارید، می توان با طراحی مجدد آنها را تا جایی که امکان دارد غیرتهاجمی نمایید.

یکی از مهم ترین مواردی که می توان تغییر داد زمان نمایش تبلیغات بینابینی است. برای مثال، به جای نمایش سریع یک پاپ آپ در زمان ورود یک کاربر به صفحه، نمایش آن را به بعد از اتمام مطالعه مطلب موکول کنید.

ضمنا می توان مدت زمان نمایش پاپ آپ ها را هم محدود کرد؛ پاپ آپی که بعد از گذشت سه ثانیه از بی تفاوتی کاربر به صورت خودکار بسته می شود بسیار بهتر از پاپ آپی است که هرگز به خودی خود بسته نمی شود.

البته چالش این نوع تبلیغات بینابینی این است که میزان تاثیر پاپ آپ های زمان دار بستگی به اثرگذاری محتوای شما دارد. اگر محتوای شما فاقد جذابیت لازم برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در وب سایت و کلیک روی سایر صفحات و مطالعه سایر مطالب است، قبل از درج آگهی ها ابتدا بهتر است به فکر سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوای خود باشید.

newseo.ir/seo-learning/pop-ups-without-harming-seo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *