6 آزمایش سئو سایت – قسمت اول

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

آزمایش سئو و بررسی تاثیر عوامل مختلف بر روی آن، اغلب توسط سئوکاران حرفه ای انجام می شود. در این مقاله به 6 آزمون سئو سایت میپردازیم که میتوانید بر روی سایت خود اعمال کنید.

هیچ کس مطمئنا به طور صد در صد همه چیز را درباره سئو نمی داند. ما حدس میزنیم ۲۰۰ فاکتور رنک دهی وجود داشته باشد. به هر حال در ابتدای لیست این فاکتورها، لینک ها، محتوا و الگوریتم rankbrain قرار می‌گیرند.

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

هرگز گوگل به شما نمی گوید که دقیقا و گام به گام باید چه کارهایی را انجام دهید.

ما فکر میکنیم الگوریتم ها به برندهای معروف جایزه می دهند. مواردی مثل اشارات زیاد به برند، بک لینک های باکیفیت و محتوای جالب چیزی است که الگوریتم ها به آن رنک بالا می دهند.

در بعضی از وبلاگ ها پست های 16 صفحه ای درباره نکته های بهینه سازی وب سایت می خوانید. اما اگر می خواهید ترافیک سایت تان را با روش های اصولی افزایش دهید، باید ببینید که برندهای بزرگ چه کارهایی را انجام نمی دهند و سپس ببینید از آن کارها کدام برای شما مفید است. (به جای اینکه صرفا به حدس و گمان بقیه اکتفا کنید)

آیا آماده اید که دست به کار شویم؟ در اینجا شش تست سئو آورده ایم که می توانید سایت تان را با آن بسنجید.

اما قبل از شروع، باید یک نکته را به شما گوشزد کنم.

نحوه اجرای آزمایش های سئو

هر بازاریابی باید این نکته های ارزشمند را درباره آزمون های سئو را بداند.

باید صفحات فرودتان (landing page) را بررسی کرده تا ببینید که کدام یک از آنها بالاترین نرخ یا زمان تبدیل را دارد؟ سپس بررسی کنید که کدام از آنها نتایج جستجوی بیشتری را به سمت خود هدایت میکند. با این کار میتوانید بفهمید که کدام یک از صفحات خوانندگان بیشتری دارد (هر چند در بلند مدت کاری انجام نمی دهند).

لطفا قبل از اینکه این صفحه را روی سرور تان قرار دهید، تعدادی کلمه کلیدی روی آن قرار دهید.

بدیهی است که این کار ایده آل نیست، کاملا خوب هم نیست، بلکه در حد متوسط خوب است. اما ما برای کار متوسط کار نمی کنیم. رقبای شما در حد متوسط تلاش نمی کنند، بلکه دو برابر این مقدار تلاش و هزینه می کنند و در جواب آنها شما باید آزمایش های سئو را انجام دهید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

تجربه در مقایسه با کنترل: هرگز عناوین صفحات فرود (landing page) را برای کمپین های پولی تغییر ندهید. شما باید یک قطعه را انتخاب و آن را تحت شرایط کنترل شده، بارها اجرا کنید تا بتوانید ریسک تان را محدود کنید.
قطعه بندی: بطور مشابه شما هرگز نباید برای هر کمپین پولی یک صفحه فرود جدید ایجاد کنید. در عوض باید یک کلمه کلیدی، یک کمپین، یا 10 درصد ترافیک را برداشته و دوباره از یک قطعه کوچکتر از حد معمول برای کنترل تغییرات استفاده کنید.
قابلیت تکرار: نتایج مثبتی را بدست آورده اید؟ خب دوباره همان ها را انجام دهید. یکبار امتحان ضرری ندارد.
نکته اینجاست که باید در این مورد با احتیاط حرکت کنید. شما نباید کاری انجام دهید که در صورت اشتباه کردن کار، نتوانید آن را جبران کنید. اگر دقیقا ندانید که باید با تغییرات جدید چگونه برخورد کنید، احتمال دارد سایت شما از ایندکس گوگل خارج شود و این قطعا مطلوب شما نیست.

حالا آستین را بالا بزنید و آماده شوید تا برخی از آزمایشات سئو را انجام دهیم.

حذف تگ های bold
تراکم کلمات کلیدی به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار مورد استفاده قرار می گیرد. شما در زمان گذشته می خواستید تعداد خیلی زیادی عبارت کلیدی را در یک محتوای کوچک بگنجانید تا موفقیت خود را تضمین کنید.

استفاده بیش از حد از عبارت کلیدی نیز به سرعت تبدیل به یک تکنیک همه گیر شد (در واقع در یوتیوب هم هنوز استفاده از این تکنیک کاربرد دارد). تئوری کاربردی این است که اگر میزان کمی از یک تکنیک موثر باشد، مقدار زیاد از آن قطعا نابود کننده خواهد بود.

چند سالی می شود که شروع به کار کردیم و ما هنوز از ترفندهای همیشگی استفاده می کنیم. برای مثال کلمه های کلیدی bold شده.

در صورت امکان سعی کنید آنها را داخل تگ h2 قرار دهید.

این کار احمقانه بنظر میرسد، معمولا جواب نمی دهد. چون این کار خیلی مسخره است.

به نظر می رسد، یک آزمایش سئو بطور عجیبی نشان می دهد که استفاده از تگ های نتیجه معکوس می دهد.

Alistair Kavalt در sycosure تصمیم گرفت بعد از مطالعه آن در SEOPressor آن را مورد آزمایش قرار دهد. در سپتامبر 2017، Alistair تصمیم گرفت تگ های bold شده را به کلمه های کلیدی اصلی در صفحه زیر اضافه کند.

حدس بزنید این عبارت کلیدی چه بود:

آزمون های سئو,تست سئو,تغییر آدرس url

او این تغییرات را فقط در یک صفحه سایت اعمال کرد و یک ترکیبی از چک لیست رتبه بندی که در SerpBook آمده است انجام داد و دید که نتابج بطور مداوم تغییر میکند.

Alistair مجبور نبود مدت زیادی را صبر کند، سه روز بعد صفحه 53 واحد افت کرده بود، واقعا از SERPs ناپدید شده بود.

تگ bold,سئو سایت

چند روز بعد او به اندازه کافی وقت داشت و او تگ های bold شده را حذف کرد و دوباره منتظر ماند تا ببیند چه اتفاقی می افتد.

در 17 سپتامبر، یک هفته پس از ناپدید شدن از سیستم رتبه بندی وتنها چند روز پس از حذف تگهای bold شده، صفحه دوباره به مکان اولیه اش برگشت.

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

سرانجام صفحه در همین نقطه ثابت شد، اما مفهوم آن روشن بود. تگ های bold مهم هستند، اما نه به روشی که شما فکر می کنید. اگر شما هنوز از کلمات کلیدی bold شده در صفحات سایت تان استفاده می کنید، آنها را حذف کرده و بینید چه اتفاقی برای رنکینگ سایت تان می افتد.

جدا کردن تاریخ از url ها
احتمالا شما وبلاگ تان را سال ها قبل طراحی کرده اید.

Permalink، آدرس کامل و ثابت یک صفحه از سایت است و در هر پست یا صفحه دیگری از سایت استفاده می شود. یک permalink شامل نام آدرس دامنه و قسمت های دیگری می شود که بعد از آن در آدرس قرار می گیرند. این قسمت ها ممکن است شامل تاریخ انتشار، دسته بندی مطلب یا هر چیز دیگری باشد. یک permalink ساده موجب فهم بهتر آدرس و اشتراک گذاری راحت تر آن می شود.

هنگام شروع کار حتما از permalink ها استفاده کنید. معمولا استفاده از یک permalink سفارشی در وردپرس امری رایج است.

برای مثال، مطابق زیر، یکی را انتخاب کنید، بهتر است از url استفاده کنید که شامل تاریخ می شود.

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

  • به چه دلیل؟ در صورتی که بعدا تنظیمات permalink تان را تغییر دهید ممکن است سبب بروز خطای 404 در کل سایت تان شود. تغییر آدرس url در سئو مانند خودکشی است، مگر اینکه شما دقیقا بدانید چکار می کنید (و چطور آن را تصحیح کنید)

پس دقیقا ساختار یک permalink مطلوب به چه شکل است؟ وجود داشتن تاریخ در url خوب است یا بد؟

Harsh از shoutMeLoud تصمیم گرفت جواب این سوال را پیدا کند: او ابتدا ادعا کرد که حذف تاریخ باعث تاثیر مثبت در رتبه بندی سایت در موتور جستجو می شود. سپس آن را آزمایش کرد.

دلیل او این بود که فقط مرتبط بودن محتوا کافی است. بعضی از پست های قدیمی وبلاگش که در تاریخ 2008 بود را انتخاب کرد. آنها محتوای مفیدی داشتند. هنوز هم می شود از آنها استفاده کرد. اما هر کس که تاریخ 2008 را در رشته url می دید، بلافاصله می پرسید که آیا این مطلب هنوز هم اعتبار دارد؟

سپس او این کار را با دو روش امتحان کرد: پستهای وبلاگ که شامل تاریخ در url آن می شد و پست های بدون تاریخ.

افزودن تاریخ سبب شد که ترافیک افت پیدا کند.

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

حذف این تاریخ‌ ها باعث بالا رفتن رنکینگ و ترافیک می‌ شود.

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

اولین فرضیه به نرخ کلیک (CTR) در صفحه نتایج گوگل (SERP) اشاره داشت. محتوای تاریخ گذشته ناچارا قدیمی به نظر می رسد.

اگر دو نتایج برابر دیدید که در موارد دیگر آن هم برابر بود، ممکن است از پست قدیمی صرف نظر کرده و پست جدید را انتخاب کنید.

آزمایش سئو,آزمایش های سئو,آزمون سئو

حذف تاریخ از قسمت matadata سایت تان هم معمولا آسان است. ممکن است در این زمینه نیاز به کمک فنی هم داشته باشید، اما فقط معمولا حذف یک خط از کد سایت یا تم قالب، انجام می شود.

هنگامی که تاریخ را از permalink تان حذف می کنید، باید احتیاط کنید. مطمئن شوید که در مورد ریدایرکت ها اطلاع کافی دارید.

www.newseo.ir/seo-learning/seo-tests-part1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *