ابزارهای ارزیابی عملکرد وب سایت – قسمت دوم

ابزار moz,ابزار بررسی سئو,ابزارهای سئو سایت



با ابزارهای سئو وب سایت برای بررسی و نظارت بر عملکرد وب سایت، در قسمت قبلی این مقاله آشنا شدیم و بررسی ابزار هایی برای آنالیز عملکرد وب سایت مانند گوگل وبمستر تولز، Ahrefs و ابزارهای Check My Links و BuzzStream را انجام دادیم. در این قسمت به ادامه ابزارها پرداخته روش ارزیابی عملکرد سایت را توسط آنها شرح می دهیم.

ابزار Moz’s Pro
هزینه : طرح 30 روزه اولیه رایگان، سپس هزینه 99 دلار در ماه

هدف : تحلیل وب سایت

ابزار moz، به عنوان یک ابزار کامل جهت افزایش رتبه بندی کسب و کار شما در موتورهای جستجو عمل می کنند. مجموعه Moz متشکل از ابزار جستجوی مختلف می باشد که منابعی را در اختیار مشترکین قرار می دهد تا فرصت های بهبود سئو را برای سایت شان شناسایی کنند، رشد خودشان را ارزیابی کنند، گزارش های مورد نظر خودشان را به دست آورده و به صورت کلی فعالیت های خودشان را بهینه سازی کنند.

به عنوان مثال ابزار Crawl Test، از کراولر وب سایت Moz، یعنی RogerBot استفاده می کند تا 3000 لینک را بر اساس یک URL مشخص، تحلیل کند. زمانی که این تحلیل کامل می شود، کاربران یک گزارش ایمیل را دریافت می کنند که به صورت دقیق داده های مرتبط با هر صفحه را که سایت به آن ها لینک شده است، ارائه می کند.

ابزار moz,ابزار بررسی سئو,ابزارهای سئو سایت

اگر شما می خواهید عوامل کراول شدن سایت خودتان مانند محتوای تکراری و ریدایرکت ها را که بر روی سئو وب سایت شما تاثیر دارند بررسی کنید، این ابزار بی نهایت مفید می باشد.

UpCity’s SEO Report Card
هزینه : رایگان

هدف : سهم از تبلیغ (Share of Voice)

ابزار SEO Report Card که توسط UpCity ارائه شده است، شما را قادر می سازد تا وب سایت خودتان را ارزیابی کنید و مشخص کنید که آیا تبلیغات و فعالیت هایتان می تواند در برابر رقبای شما موثر باشد یا خیر.

بررسی ابزار هایی برای آنالیز عملکرد وب سایت,تحلیل وب سایت

تنها کافی است شما اندکی از اطلاعات تماس خودتان را در اختیار این سایت قرار دهید و سپس، این ابزار یک گزارش ارائه می کند که شامل موارد زیر می باشد:

تحلیل رتبه: این ابزار، گزارشی در رابطه با رتبه سایت شما در گوگل، یاهو و موتور جستجوی بینگ ارائه می کند. رتبه بندی شما مبتنی بر کلمات کلیدی اصلی می باشد که در زمان قرار دادن اطلاعات بر روی سایت استفاده می کنید.
بک لینک: این قسمت، گزارش های دقیق از تعداد وبسایت هایی را ارائه می کند که به سایت شما لینک داده اند.
تحلیل بر روی سایت: این قسمت، مشخص می کند که شما تا چه حدی توانسته اید به صورت موفق از کلمات کلیدی اصلی در سایت خودتان استفاده کنید.
دسترسی به وبسایت: این بخش، بر روی زمان بارگذاری و دسترسی به سایت شما توسط خزنده ها، متمرکز می باشد.
معیار های اعتماد: این قسمت سطح اعتماد و اختیارات سایت شما را بررسی و مرور می کند.
شاخص فعلی: این قسمت مشخص می کند که چه تعداد از صفحات سایت شما تاکنون ایندکس شده اند.
ابزار Woorank
هزینه : یک دوره 14 روزه اولیه رایگان، سپس دوره های ماهانه 49 دلار برای بسته حرفه ای و 149 دلار برای بسته ویژه

هدف : تحلیل وب سایت

تحلیل عمقی و دقیق سایت توسط Woorank، به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا فرصت های بهینه سازی و بهبود سایت خودشان را پیدا کنند. این تحلیل، عملکرد فعالیت های فعلی سئو، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را بررسی می کند.

ابزار moz,ابزار بررسی سئو,ابزارهای سئو سایت

هر کدام از گزارش ها در هشت قسمت ارائه می شوند :

لیست بررسی بازاریابی
سئو
موبایل
قابلیت استفاده
تکنولوژی ها
شبکه های اجتماعی
شبکه های محلی
بازدیدکننده ها
با بررسی بیش از 70 معیار مختلف، این ابزار قطعا می تواند فرصت های بهبود سایت شما را پیدا کند.

به عنوان یک امتیاز اضافی، Woorank کاربران را قادر می سازد تا به سادگی مرور ها و تحلیل های سایت را به صورت فایل های PDF دانلود کنند. این موضوع باعث می شود که توزیع و ارائه ی این گزارش ها در شرکت ها، راحت تر از هر زمان دیگری انجام شود.

SEMrus
هزینه : رایگان

هدف : تحقیقات بر روی کلمات کلیدی

SEMrush یک ابزار دقیق می باشد که عملکرد دامنه را به صورت کلی و همچنین بر اساس صفحات خاص، ارائه می کند. این وبسایت بسته های مختلفی از ابزار را ارائه می کند که یکی از آن ها، ابزار سئو می باشد.

در زیر، یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار را ارائه کرده ایم که شما را قادر می سازد تا یک وب سایت را وارد کنید و ببینید که این سایت، برای کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی گرفته است و متوجه شوید که رتبه صفحه شما در آن کلمه کلیدی چند است. همچنین می توانید حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی و دیگر موارد را هم مشاهده کنید.

ابزار moz,ابزار بررسی سئو,ابزارهای سئو سایت

این ابزار سئو، همچنین به شما این امکان را می دهد تا عملکرد صفحه خودتان را برای رقابت و تحلیل بک لینک ها بررسی کنید و کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و از فرصت های مشابه برای سئو داخلی سایت، استفاده کنید.

Screaming Frog’s SEO Spider
هزینه : نسخه ساده این سایت رایگان است (البته محدود شده است) و نسخه پولی آن نیز 160 دلار در سال می باشد

هدف : تحلیل وب سایت

Screaming Frog SEO Spider یکی از بهترین و مفید ترین ابزار برای بازاریابان جستجو می باشد.

این ابزار که به صورت خاص برای کاربرد های سئو طراحی شده است، وب سایت هایی که شما در نظر میگیرید را به صورت کامل پیمایش می کند و مشکلات رایج سئو سایت را در آن سایت ها شناسایی می کند. این برنامه منجر به تسریع و ساده سازی یک روند زمان بر می شود؛ به خصوص برای وبسایت های بزرگ. ممکن است اگر بخواهیم به صورت دستی این URL ها را بررسی کنیم، ساعت ها زمان نیاز باشد تا بتوانیم مشکلات سئو آن ها را شناسایی کنیم.

اکنون می خواهیم نگاهی دقیق تر به عملکرد این سایت داشته باشیم:

برنامه جاوا در این ابزار تقریبا برنامه ساده ای است و به راحتی می توان در سربرگ های مختلف آن، جابجا شد و از امکانات آن بهره برد. به علاوه، شما می توانید تمام داده های ارائه شده را برای تحلیل های بیشتر، به صورت فایل های اکسل استخراج کنید. مثلا اگر شما از ابزار Optify،Moz یا RavenSEO برای نظارت بر لینک ها یا رتبه بندی کلمات کلیدی خاص استفاده کنید، می توانید خیلی راحت از صفحه های گسترده با قالب csv. در این ابزار استفاده کرده و چند تنظیم ساده بر روی قالب بندی ها انجام داده و گزارش ها را بر روی ابزار دیگر قرار دهید.

محدودیت های قیمت گذاری در بسته غیر پولی این ابزار، شامل این موارد می باشد : شما در نسخه رایگان، می توانید تنها 500 URL در هر سایت را بررسی کنید و به تمام پیکربندی ها و ویژگی های کد منبع دسترسی کامل ندارید.
ابزار Found’s SEO Audit
هزینه : رایگان

هدف : تحلیل سایت

آیا می خواهید در صفحه نتایج موتورهای جستجو، از رقبای خودتان بالاتر بروید؟

( چه کسی نمی خواهد؟؟!)

ابزار SEO Audit که توسط Found ارائه شده است، یک ابزار ساده برای بازاریاب هایی می باشد که می خواهند مشکلات رایج سئو را روی یک وبسایت کشف کرده و آن را رفع کنند.

ابزار moz,ابزار بررسی سئو,ابزارهای سئو سایت

با استفاده از این ابزار شما خیلی راحت URL خودتان را وارد کرده و یک ارزیابی خودکار سئو را برای آن سایت دریافت می کنید. این ابزار سه بخش اصلی دارد:

مشکلات فنی : این بخش، در رابطه با عواملی مانند استانداردسازی دامنه و نقشه سایت XML، گزارش ارائه می کند.
مشکلات محتوایی : این بخش بر روی عوامل موثر مانند کلمات کلیدی و داده های کلی تمرکز دارد و آن ها را تحلیل می کند.
تحلیل لینک های خارجی : هدف این قسمت، ارزیابی کیفیت و کمیت لینک های خارجی در سایت می باشد.
به صورت مشابه با Woorank، زمانی که شما یک گزارش را اجرا می کنید، این ابزار شما را قادر می سازد تا خیلی راحت نتایج را به صورت PDF دانلود کنید تا بتوانید آن را در سازمان به اشتراک بگذارید.

Remove’em
هزینه : 249 دلار برای هر دامنه و یا گزینه های اشتراکی با هزینه 99 دلار در ماه

هدف : ساخت لینک

آیا تا به حال شما لینک خریده اید؟ آیا تا به حال پیش آمده که زیر یک سری مطلب در وبلاگ ها، از لینک خود در بخش نظرات به صورت اسپم استفاده کنید؟ در این صورت، ما قضاوت بد شما را تنها همین یک بار می بخشیم…. اما گوگل این کار را نمی کند و شما را نمی بخشد!

لینک های مصنوعی یا غیر طبیعی این پتانسیل را دارد تا به شدت رتبه بندی جستجوی سایت شما آسیب بزند. برای این که این لینک ها را حذف کنید، باید از ابزار Remove’em استفاده کنید.

این ابزار مفید، مجموعه بک لینک های شما را بررسی کرده و یک لیست از اطلاعات تماس را برای لینک ها و دامنه هایی که باید حذفشان کنید، ارائه می کند. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا لیستی از لینک های معیوب بدست آورید و شما می توانید این لیست را در ابزار گوگ، disavow کنید. (در اصل، این ابزار به گوگل بیان می کند که در زمان پیمایش سایت شما، لینک های ارائه شده در این لیست را در نظر نگیرد.)

ابزار بررسی سئو Varvy
هزینه : رایگان

هدف : تحلیل وب سایت

این ابزار بررسی سئو، در رابطه با قدرت دامنه، لینک ها، سئو تصویر و آمار شبکه های اجتماعی و منشن های شما، سئو فنی و صفحات، سرعت صفحه و دیگر موارد، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این گزارش جامع، تنها در کمتر از یک دقیقه فراهم می شود و به صورت کامل، ابعاد مختلفی از عملکرد وب سایت شما را بررسی و تحلیل می کند. در زمان استفاده از این ابزار مشاهده می کنید که این ابزار از تیک های سبز، X های قرمز و علامت تعجب های زرد استفاده می کند تا شدت مشکلات مختلف را که در سایت شناسایی کرده است، بیان کند.

یکی از ویژگی های جالب این ابزار، مرور تصویری دقیق می باشد:

این بخش از گزارش، بر روی تصاویری تمرکز دارد که وب سایت شما از آن ها استفاده می کند و این موضوع را با استفاده از متن جایگزین تصویر (Alt Text) ارزیابی و تحلیل می کند. اگر شما از کلمات زیادی استفاده می کنید و متن جایگزین کافی ندارید و یا در صورتی که متن جایگزین استفاده شده ضعیف باشد، این ابزار شما را در جریان قرار می دهد تا بتوانید تغییرات ضروری را ایجاد کنید.

شما هیچ وقت نخواهید توانست تمام موضوعات پشت پرده فعالیت های گوگل را درک کنید و همه چیز هایی که آن ها در رابطه با سایت شما می دانند (یا موضوعاتی که نمی دانند) را کشف کنید. اما با استفاده از بهترین فعالیت ها در زمینه سئو و استفاده بهینه از ابزاری مانند ابزار لیست شده در قسمت بالا، شما می توانید تا حد بسیار زیادی احتمال موفقیت وب سایت خودتان را از نظر موتورهای جستجو، افزایش دهید.

newseo.ir/seo-learning/seo-tools-monitoring-website-performance-part2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *