دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف I تا L

دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین را در این قسمت، از حروف I تا L آموزش می دهیم.

Inbound marketing •

بازاریابی درونگرا : اشاره به فعالیت های بازاریابی دارد که باعث می شود بازدیدکنندگان، وارد سایت شما شوند نه این که بازاریاب ها تلاش کنند که توجه آن ها را جلب کنند. تمام فعالیت های این زمینه مرتبط با جلب توجه مشتری ها، دسترسی سریع و راحت کسب و کار به صورت آنلاین و جذب کردن مشتری ها به وبسایت با تولید محتوای مفید و جالب می باشد. با تطابق محتوای منتشر شده با علاقه مشتری، شما به صورت طبیعی، ترافیک درون گرا را جذب می کنید که باعث می شود به مرور زمان بازدید کننده به سایت جذب شده و در نتیجه، فروش شکل بگیرد.

 

inbound link •

لینک ورودی : لینکی است که از سایت دیگر به وبسایت شما می آید. “ورودی” معمولا توسط شخص دریافت کننده لینک استفاده می شود. مثلا، در لینک http://onstartups.com، شما لینک ورودی وبلاگ Dharmesh را مشاهده می کنید. در این صورت Dharmesh می تواند بگوید که “من یک لینک ورودی از Hubspot دریافت کرده ام.”

وبسایت هایی که لینک های ورودی زیادی را دریافت می کنند، معمولا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را بدست می آورند. همچنین این لینک ها باعث می شوند که ترافیک ارجاعی از دیگر وبسایت ها ایجاد شود.

Infographic •

اینفوگرافیک : یک قطعه محتوای بصری که در میان بازاریاب های دیجیتال محبوبیت بالایی دارد و می توان با استفاده از آن مطالبی با پیچیدگی بالا را به روشی ساده و بصری منتقل کرد، اینفوگرافیک نامیده می شود.

Instagram •

اینستاگرام : اینستاگرام که در ابتدا مکانی برای نسل جوان بود تا پست های مورد علاقه خودشان را منتشر و ویرایش کنند و عکس های منحصر به فرد را در آن قرار دهند، حالا تبدیل به اولین شبکه اجتماعی شده است که بازاریاب های محتوایی می توانند بهره بسیار زیادی از آن ببرند. بسیاری از کسب و کار ها با قرار دادن تصاویر مرتبط با صنعت خودشان که مطلوب فالوور ها و مشتری ها می باشد، از این شبکه بهره های فراوانی می برند.

JavaScript •

جاوا اسکریپت : سه چهارم لیوان شیر را با یک شات اسپرسو قاطی کنید…. نه بابا بیخیال، داشتم شوخی می کردم این ربطی به جاوا اسکریپت نداشت! جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که به توسعه دهنده های وبسایت این امکان را می دهد تا سایت های تعاملی را ایجاد کنند. بیشتر رفتار پویایی که شما بر روی وبسایت می بینید به لطف جاوا اسکریپت به وجود آمده است، که این قابلیت منجر به تقویت کنترل ها و رفتار پیش فرض مرورگر ها می شود.

کاربرد های موجود برای جاوا اسکریپت شامل صفحه های پاپ آپ، دکمه فراخوان های متحرک، ایجاد پسورد های امنیتی، بررسی درستی اطلاعات فرم ها، بازی های تعاملی و جلوه های ویژه می باشد. همچنین می توان از جاوا اسکریپت برای تولید اپلیکیشن و برنامه های مبتنی بر سرور هم استفاده کرد.

(Key Performance Indicator (KPI •

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) : نوعی از شرکت های ارزیابی عملکرد از این پارامتر استفاده می کنند تا موفقیت کارمندان یا فعالیت خاصی در سامان را ارزیابی کنند. بازاریاب ها هم می توانند از KPI ها برای بررسی پیشرفت خودشان نسبت به اهداف تجاری مشخص شده استفاده کنند و بازاریاب های موفق به صورت ثابت، عملکرد خودشان را نسبت به معیار های استاندارد صنعتی، ارزیابی می کنند. نمونه های KPI شامل CAC (هزینه جذب مشتری)، منابع ترافیک وبلاگ و بازدید از صفحه اصلی سایت می باشد. شما باید از KPI هایی استفاده کنید که نشان دهد تجارت و بازاریابی شما چه عملکردی دارد.

keyword •

کلمات کلیدی : کلمات کلیدی که گاهی با نام عبارات کلیدی هم شناخته می شوند، موضوعاتی هستند که صفحات وب بر اساس آن ها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ، شاخص بندی (ایندکس) می شوند.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی وبسایت دارای دو مرحله است. اول این که باید مطمئن شوید کلمه کلیدی مد نظر شما حجم جستجوی خوبی دارد و رتبه بندی آن دشوار نیست. سپس باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی انتخاب شده مطابق با مخاطب هدف شما انتخاب شده است.

بعد از تصمیم گیری در رابطه با کلمات کلیدی مد نظر خودتان، سپس باید صفحات مناسبی در وبسایت خودتان را با استفاده از تکنیک های داخلی و خارجی (سئو داخلی و سئو خارجی) بهینه سازی کنید. می خواهید بدانید این تکنیک ها چگونه اند؟ یواشکی به قسمت کلماتی بروید که با حرف O شروع می شوند تا این موضوع را درک کنید.

landing page •

صفحه فرود : یک صفحه فرود، صفحه ای است که حاوی یک فرم می باشد و برای ایجاد مشتری های بالقوه مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحه معمولا بر محوریت یک پیشنهاد بازاریابی ایجاد می شود، مانند یک کتاب الکترونیک و یا یک وبینار و به این صورت، به ازای یک پیشنهاد ارزشمند، سعی می کند که اطلاعات تماس اولیه کاربر را کسب کند. صفحات فرود، درگاه مسیر تبدیل بازدید کننده به مشتری هستند و باعث می شوند که بین بازدید کننده های وبسایت و مشتری های بالقوه، تفکیک ایجاد شود.

اگر می خواهیم استراتژی بازاریابی درونگرای موفقی داشته باشیم، باید صفحات فرودی را طراحی کنیم که برای شخصیت های مختلف خریداران در مرحله های مختلف روند خرید، مناسب و جذاب باشد. رسیدن به این هدف خیلی دشوار است اما قطعا ارزشش را دارد!

lead •

مشتری هدایت شونده : یک فرد یا شرکت است که نسبت به خدمات یا محصولات شما به نوعی ابزار علاقه و تمایل کرده است. شاید آن ها یک فرم در سایت شما پر کرده باشند، در یک وبلاگ اشتراک گرفته باشند و یا به ازای یک پیشنهاد بازاریابی، اطلاعات تماس خودشان را در اختیار شما قرار داده باشند.

ایجاد مشتری های بالقوه، بخش اصلی تبدیل شدن فرد به مشتری می باشد و این رخداد، بین مرحله دوم و سوم روش های گسترده بازاریابی درونگرا می باشند که می توانید این مراحل را در تصویر زیر مشاهده کنید.

ارزش چرخه عمر مشتری,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی درونگرا

صفحات فرود، فرم ها، پیشنهاد های تجاری و دکمه های فراخوان همه از جمله ابزاری هستند که به شرکت ها کمک می کنند تا مشتری های بالقوه ایجاد کنند.

lead nurturing •

پرورش مشتری های بالقوه : این روند که گاهی با نام “بازاریابی قطره ای” هم شناخته می شود، مرتبط با توسعه یک سری ارتباطات (ایمیل، رسانه های اجتماعی، پیام و غیره) می باشد که منجر به شکل گیری یک مشتری هدایت شونده، حفظ مشارکت او و در نهایت هدایت او به قیف فروش می شود. بازاریابی درونگرا کاملا بر محوریت ارائه محتوای ارزشمند به مخاطب صحیح بنا شده است و پرورش مشتری هدایت شونده نیز به این روند کمک می کند تا شرکت ها بتوانند محتوای مناسبی را در اختیار مخاطبین قرار دهند و آن ها را به صورت مطلوب در چرخه خرید، هدایت کنند.

LinkedIn •

لینکدین : یک شبکه اجتماعی تجارت محور است. این سایت که کار خودش را از ماه می سال 2003 شروع کرد، بیشتر برای ایجاد شبکه های حرفه ای و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. این روز ها، بیش از 414 میلیون نفر در این سایت ثبت نام کرده اند و این سایت محبوب ترین شبکه اجتماعی شغلی بوده و به صورت کلی نیز یکی از ده شبکه اجتماعی برتر می باشد. با ثبت نام در این سایت، تکمیل کردن مشخصات و ایجاد یک شبکه مناسب، باعث شده که بسیاری از متقاضیان شغلی به کار مورد نظر خودشان دست پیدا کنند.

Lifecycle Stages •

چرخه عمر مشتری : منظور از چرخه عمر مشتری چیست؟ ما می توانیم از این تقسیم بندی استفاده کنیم و رابطه خودمان با مخاطبان را تقسیم بندی کنیم و این چرخه معمولا در سه مرحله توصیف می شود : آگاهی، ارزیابی و خرید.

موضوعی که ما باید در رابطه با هر کدام از این مراحل درک کنیم، این است که مبتنی بر مرحله ای که مخاطب ما از نظر چرخه عمر مشتری در آن قرار دارد، ممکن است محتوایی که در اختیارش قرار می دهیم همیشه مناسب نباشد. به همین دلیل استفاده از محتوای پویا می تواند بسیار ارزشمند باشد، زیرا شما با استفاده از این روش می توانید محتوایی را در اختیار مخاطب قرار دهید که متناسب با شرایط او در چرخه عمر مشتری باشد.

(Lifetime Value (LTV •

ارزش چرخه عمری مشتری (LTV)
ما می توانیم با استفاده از این پارامتر، مشخص کنیم که سود خالص از رابطه کلی با مشتری به چه صورت است . برای محاسبه LTV، یک بازه زمانی مشخص را در نظر گرفته و به روش زیر عمل می کنیم :

درآمدی که از طریق آن مشتری در بازه زمانی مد نظر به دست آورده اید را در نظر بگیرید.
مقدار سود ناخالص را از این درآمد کسر کنید.
مقدار نهایی به دست آمده را بر نرخ رویگرداری (همان نرخ لغو خرید) برای آن مشتری، تقسیم کنید.
به عنوان مثال اگر یک مشتری در هر سال 100.000 دلار پول به شما می دهد و سود ناخالص شما از این درآمد 70 % باشد و پیش بینی شود که نرخ رویگردانی این مشتری نیز 16% در سال است ، سپس LTV این مشتری به صورت 437.500 دلار می باشد.

long-tail keyword •

کلمات کلیدی طولانی : یک کلمه کلیدی طولانی، عبارتی است که گروه مخاطبان زیادی آن را جستجو می کنند و شامل سه یا تعداد بیشتری از کلمات می باشد. این عبارات معمولا شامل یک عبارت اصلی است که در واقع حوزه عمومی تر جستجو را مشخص می کند و بعد از آن، یک یا دو کلمه اضافی دیده می شود که منجر به اصلاح عبارت برای جستجو می شوند. به عنوان مثال :

عبارت اصلی : تک شاخ
کلمه کلیدی طولانی : بازی آنلاین تک شاخ، لباس های اسب تک شاخ برای بچه ها، تصاویر تک شاخ ها در یوتیوب.
کلمات کلیدی طولانی نسبت به کلمات کلیدی کوتاه خاص تر هستند، این یعنی بازدید کننده هایی که با استفاده از جستجوی یک کلمه کلیدی طولانی به صفحه فرود شما می آیند، تناسب بیشتری با محتوای سایت شما داشته و احتمال این که به مشتری شما تبدیل شوند، بیشتر می باشد.

LTV:CAC •

LTC :CAC : نسبت ارزش چرخه عمر مشتری (LTV) به هزینه ی جذب مشتری (CAC) با نام LTV : CAC شناخته می شود. وقتی که شما LTV و CAC را محاسبه کرده باشید، می توانید نسبت این دو به یکدیگر را به راحتی به دست بیاورید. در صورتی که هزینه جذب مشتری برای شما 100.000 دلار باشد و LTV آن مشتری 437.000 دلار، سپس نسبت LTV : CAC به صورت 4.4 به 1 خواهد بود.

newseo.ir/internet-marketing/glossary-list-i-to-l

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *