بهترین استراتژی های طراحی سایت mobile first چیست

استراتژی طراحی وب سایت,استراتژی های طراحی سایت,سایت Mobile first

طراحی سایت Mobile first، این روزها بسیار رایج است و حتما شما دوستان عزیز نیوسئو، تاکنون درباره الگوریتم mobile-first index و نقش طراحی mobile-first در سئو سایت چیزهایی شنیده اید. اما آیا می دانید چگونه سایت خود را با الگوریتم mobile-first index گوگل مطابقت دهید؟ احتمالا سوالاتی مانند موارد زیر برایتان پیش آمده است:

منظور از طراحی Mobile first چیست؟


آیا طراحی mobile first همان طراحی واکنش گرا یا طراحی سایت ریسپانسیو می باشد؟
تفاوت طراحی mobile first با طراحی واکنشگرا چیست؟
چه استراتژی هایی برای ایجاد سایت های Mobile first وجود دارد؟
ما در این مقاله پرسش و پاسخ سئو، می خواهیم به این سوالات رایج شما پاسخ دهیم و در پایان به ارائه معرفی برترین استراتژی های طراحی وب سایت های Mobile first خواهیم پرداخت. از شما دعوت می کنم این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید و برای طراحی mobile-first سایت تان اقدام کنید.

چرا طراحی Mobile first یا mobile-first design تنها استراتژی موثر در 2019 است؟

هر کسی می داند که موبایل، تبدیل به هدف نهایی شده است. در واقع، حتی احتمال زیادی وجود دارد که شما همین مقاله را هم با دستگاه موبایل خودتان مطالعه کنید!

هنوز مثل آدم های پیر که به سختی می توانند عادات خودشان را تغییر دهند، بسیاری از افراد هنوز وبسایت های خودشان را برای کامپیوترهای دسکتاپ طراحی می کنند و سپس سعی می کنند آن ها را برای دستگاه های موبایل متناسب سازند. وصله از این ناجور تر نمی شود!

کاملا ساده است؛ این روش به هیچ وجه جواب نمی دهد. چرا شما باید برای یک واسط که دیگر مثل قبل کار نمی کند سایت های خودتان را طراحی کنید (منظورمان دسکتاپ است) و سپس سعی کنید تکنولوژی جدید را در آن جای دهید؟ قطعا روش کاری شما نباید به این صورت باشد.

چرا به جای آن، وبسایتی را ایجاد نمی کنید که برای دستگاهی باشد که اکثر مردم حالا از آن استفاده می کنند و همچنین برای دسکتاپ هم کار کند؟

گوگل به صورت شفاف بیان کرده که حالا اولویت با موبایل است و mobile first بودن سایت ها، یکی از مهم ترین موضوعات است. حالا زمان آن رسیده که از گذشته ها بگذرید، زیرا اکنون 5 میلیارد کاربر موبایل حضور دارند که قرار هم نیست که این تعداد کمتر شود.

به همین دلیل طراحی برای دسکتاپ کاملا اشتباه است و طراحی سایت واکنش گرا برای موبایل هم شاید کافی نباشد. در نتیجه استراتژی های طراحی سایت Mobile first، برترین استراتژی در 2019 می باشد.

زمان آن رسیده که طراحی کنش گرا برای وبسایت را کنار بگذاریم

فرض می کنیم که شما به یک قطار نیاز دارید. شما یک قطار سریع می خواهید، قطاری که می تواند شما را در دو ساعت از پاریس به لندن برساند (اگر واقعا این قطار وجود دارد، فرض کنید که هنوز این قطار ساخته نشده). آیا شما اول یک قطار زغال سنگی درست می کنید و بعد آن را به یک قطار برقی دیزلی سریع السیر تبدیل می کنید؟ قطعا خیر زیرا این کار، اتلاف وقت و هزینه به صورت مسخره است، به خصوص به این دلیل که قطار های سرعت بالا می توانند روی ریل های عادی کار کنند در نتیجه شما نیاز ندارید اول یک قطار زغال سنگی درست کنید.

در واقع، این کاری است که اکثر افراد در زمینه طراحی سایت برای موبایل انجام می دهند. آن ها نخست یک سایت را برای دسکتاپ طراحی می کنند، سپس تلاش می کنند تا این سایت بر روی موبایل عملکرد خوبی داشته باشند در حالی که آن ها باید سایتی را طراحی کنند که بر روی هر دو نسخه، عملکرد خوبی داشته باشد.

قبل از این که ما بخواهیم نحوه طراحی وبسایت های mobile first را به صورت دقیق بررسی کنیم، ما باید در رابطه با طراحی واکنش گرا صحبت کنیم.

تفاوت بین طراحی واکنش گرا برای موبایل و طراحی mobile first چیست؟ آیا در اصل این دو طراحی مشابه نیستند؟ به هیچ وجه!

آیا طراحی واکنش گرا برای موبایل و طراحی mobile first، مشابه هم هستند؟

طراحی های واکنش گرا برای وبسایت و طراحی mobile first بخش های مشابهی دارند، اما روش ها، رویکردها و استراتژی های آن ها کاملا متفاوت است.

تفاوت طراحی سایت واکنشگرا و طراحی سایت Mobile first
واکنش گرا بودن نسبت به موبایل، یک روش طراحی فنی وبسایت است که در آن، CSS برای تنظیم کردن سایت نسبت به دستگاه مورد استفاده برای بازدید از سات، اجرا می شود. این کد نویسی پیچیده تر می باشد و این طراحی، نیاز سازگاری با دسکتاپ را در اولویت قرار می دهد. به بیان دیگر، این وبسایت ها نخست برای کاربر های دسکتاپ ساخته می شوند و سپس، برای کار بر روی دستگاه های موبایل، متناسب می شوند.

اما در طرف دیگر، روش mobile first، یک استراتژی طراحی می باشد. در حالی که این روش از یک قالب کنش گرا نسبت به موبایل استفاده می کند، نیاز کاربران موبایل را در اولویت قرار می دهد. به جای ایجاد کردن یک وبسایت دسکتاپ و سپس متناسب سازی آن برای کاربران موبایل، شما وبسایتی را ایجاد می کنید که اکثریت کاربران (کاربران موبایل) را در اولویت قرار می دهد.

استراتژی طراحی وب سایت,استراتژی های طراحی سایت,سایت Mobile first

وبسایت های موبایل سال ها مانند یک چاره اندیشی برای سایت ها بوده است. اما هنوز 52.64% از تمام ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های موبایل ایجاد می شود.

با اجرای هفت استراتژی زیر، شما وبسایت هایی را طراحی می کنید که در واقع برای موبایل طراحی شده است و فقط برای دسکتاپ نمی باشد.

برترین استراتژی های طراحی وب سایت های mobile first در سال 2019
طراحی برای روش mobile first قرار نیست خیلی پیچیده باشد. همچنین با افزایش کار های فریلنسری و اقتصاد گیگ (جایگاه های شغلی به صورت موقتی)، پیدا کردن طراحان حرفه ای، خیلی کار سختی نیست.

در نتیجه شما باید کار خودتان را شروع کنید و نیاز کاربران موبایل را در اولویت قرار دهید.

با استفاده از روش زیر، شما می توانید کاربران موبایل خودتان را در اولویت قرار دهید و ابزار مختلفی را برای اجرای ساده تر این طراحی، به کار بگیرید.

درج محتوای کمتر
در رابطه با محتوا، کمتر، بهتر است! (واقعا!)

صبر کنید، الان دقیقا چه گفتیم؟ محتوای طولانی تر بهتر نیست؟

خب این حالت بستگی دارد (این پاسخ، محبوب ترین پاسخ در اینترنت است)

در واقع پست های طولانی تر و عمقی تر می توانند نه برابر مشتری هدایت شونده بیشتری نسبت به پست های کوتاه ایجاد کنند.

اما، خواننده های موبایل، صفحه نمایش های کوچکی را پیش روی خودشان دارند.

محتوای شما برای این که با اولویت موبایل طراحی شوند، باید خلاصه و شفاف باشد، در نتیجه وقتی که می خواهید استراتژی های وبلاگ نویسی خودتان را شروع کنید، حتما باید طراحی Mobile first را در نظر داشته باشید.

راه حل: شما باید با استفاده از یک ابزار گرامر، محتوای خودتان را دقیق و منحصر به فرد نگاه دارید تا بتوانید اطلاعات دقیق را در کوتاه ترین حالت، ارائه کنید. شما باید متن خودتان را تا جایی که می توانید به پاراگراف های کوتاه تبدیل کنید.

طراحی Mobile first,طراحی سایت Mobile first,طراحی سایت واکنش گرا برای موبایل

ساده نگاه داشتن سایت
استفاده از حداقل منابع، در حال حاضر یکی از گرایش های جدید در تمام ابعاد زندگی است. حقیقت این است که افراد عاشق سادگی هستند. سادگی باعث کاهش اضطراب، بهبود شفافیت و افزایش رضایت مندی می باشد.

این موضوع برای طراحی وبسایت هم صدق می کند. در واقع الان در طراحی وبسایت، کوتاه بودن و ساده بودن بهتر است. شما باید المان هایی را در وبسایت خودتان نگاه دارید که واقعا ضروری هستند و بقیه موارد را کنار بگذارید.

“اما، چطور می توانیم مشخص کنیم سایت ما دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارد؟ از خودتان بپرسید آیا فلان چیز باعث رضایت مشتری می شود؟ در این صورت، باید المان مد نظر خودتان را نگاه دارید.

در رابطه با هر المان، از خودتان بپرسید آیا واقعا ضروری است یا خیر. به عنوان مثال، آیا مثلا می توانید تعداد سوالات فرم های تماس را کاهش دهید؟

آیا می توانید تعداد لینک های موجود در منوی ناوبری خودتان را کاهش دهید؟

در ادامه، ما شش نکته دیگر را برای ساده سازی سایت به شما ارائه می کنیم:

کاهش تعداد صفحات سایت
اضافه کردن ویژگی های جستجوی بهتر تا کاربران بتوانند چیزی که می خواهند را پیدا کنند.
افزایش فضای سفید برای کاهش ظاهر غم و اندوه
استفاده از فونت های ساده و بزرگتر
حفظ حداکثر دو ستون برای صفحات موبایل
طراحی واکنش گرا,عوامل رتبه بندی گوگل

راه حل : سعی کنید سایت خودتان را ساده نگاه دارید. از شر دکمه های کوچک، تصویر های بی فایده و فرم های طولانی خلاص شوید!

طراحی mobile first دکمه فراخوان CTA
هیچ چیزی بدتر از این نیست که شما بر روی یک لینک در دستگاه موبایل خودتان کلیک کنید اما لینک باز نشود زیرا در حالی که سایت اصلی با موبایل سازگار است، اما صفحه فرود آن لینک با موبایل سازگار نیست.

یا مثلا یکی دیگر از مشکلات این است که شما وارد یک سایت می شوید اما نمی توانید فرم های تماس آن را پر کنید.

دکمه های فراخوان عمل شما تنها در صورتی موثر هستند که برای موبایل طراحی شده باشند. در غیر این صورت، شما مشتری ها و فروش زیادی را از دست می دهید.

راه حل: دیگر پول و وقت خودتان را هدر ندهید. مطمئن شوید که CTA شما هم به صورت mobile first طراحی شده باشند. لینک های خودتان را بررسی کنید و فراخوان های عمل سازگار با موبایل مانند پیام های متنی SMS و چت های زنده را در نظر بگیرید.

همچنین، قیف تبدیل مشتری های موبایل شما باید با ویژگی های جدید مانند ویبره موبایل با کلیک بر روی دکمه، تجارب خرید اینترنتی به صورت تمام صفحه در موبایل و جمع آوری امضا را در خود داشته باشد.

.newseo.ir/seo-questions/mobile-first-website-design-strategy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *