10 دلیل عدم موفقیت کمپین های سئو سایت

آموزش سئو,استراتژی سئو,پروفایل لینک

آموزش سئو و استفاده از تجربه و دانش کارشناسان سئو درباره نحوه کارکرد موتورهای جستجو، به شما کمک میکند تا به صدر نتایج جستجو برسید و در کمپین سئو موفق شوید.

تلاش برای به روز ماندن مطابق با آخرین تغییرات سئو، باعث شده که بسیاری از مالکین وبسایت ها و بازاریاب ها، در دنیای دیجیتال کاملا سردرگم شوند.

رقابت، باعث شده این مسابقه وحشتناک برای رتبه بندی گسترش پیدا کند و حفظ حضور آنلاین، از گذشته بسیار دشوارتر شده است.

دلیل اصلی این که برندها موضوع بهینه سازی موتور جستجو را این قدر جدی می گیرند، نیاز آن ها به مقادیر زیادی از ترافیک و در نتیجه، تلاش برای ماندن در بالای رتبه بندی صفحات جستجو می باشد. اما، رسیدن به این هدف بسیار فراتر از روش های ساده سئو است که در سایت های مختلف دیده می شود.

در صورتی که استراتژی سئو شما موثر واقع شده است، احتمالا حداقل در مدت سه ماه، نتایج فعالیت های سئو خودتان را مشاهده کنید. در صورتی که مشاهده کردید فعالیت های شما تاثیری ایجاد نکرده است، احتمالا کمپین سئو شما آن طور که باید، کار نمی کند. اما دلایلی که باعث شکست استراتژی ها یا کمپین های سئو می شود، چیست؟

بیایید دلایلی که کمپین سئو شما ممکن است کار نکند را با هم بررسی کنیم.

دلایل عدم موفقیت کمپین های سئو وب سایت

محتوای ضعیف سایت
وبسایت شما محتوای ضعیفی دارد

دلیل اصلی پشت شکست کمپین های بهینه سازی موتور جستجوی شما، این است که وبسایت شما محتوایی که واقعا شایسته بازدید مخاطبین باشد را ندارد. ترافیک بر روی وبسایت شما بر اساس درصد بازدید مخاطبین هدف مشخص می شود. وبسایت شما تنها توسط افرادی در اینترنت بازدید می شود که حس کنند محتوای شما ارزشمند است و می توانند از آن استفاده کنند.

تضمین این که محتوای سایت شما محتوای خوبی است، یکی از مهم ترین وظایف شما به عنوان مالک وبسایت است. در صورتی که محتوای شما یک محتوای اصیل، بدون سرقت محتوا و بدون اشتباهات نگارشی نباشد، مخاطبین شما سایت شما را رها خواهند کرد و احتمالا دیگر هم به سایت شما باز نخواهند گشت. به صورت کلی، شما باید مطمئن شوید که محتوای برند شما برای مخاطبین قابل استفاده است و ارزش بسیار زیادی برای آن ها دارد.

عدم انتخاب هاست مناسب
هاستنیگ انتخابی شما، مناسب نیست.

خدمات دهنده هاستینگ شما، نقش بسیار مهمی در تعیین عملکرد شما در موتور جستجو دارد. در صورتی که هاستینگ انتخابی شما قابل اعتماد و شایسته نباشد، شما رتبه بندی خودتان را در موتور جتسجو نابود می کنید.

انتخاب کردن هاست مناسب برای وبسایت و سرمایه گذاری کردن بر روی یک خدمات دهنده قابل اعتماد، بهترین تصمیم برای وبسایت شما می باشد. در نتیجه، شما باید مطمئن شوید که بهترین هاست های وبسایت در بازار را قبل از تصمیم گیری، ارزیابی کنید.

ساخت پروفایل لینک اشتباه
آموزش سئو,استراتژی سئو,پروفایل لینک

یک مشکل در مجموعه لینک های شما وجود دارد.

مجموعه لینک های وبسایت شما، یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده بقای وبسایت شما در میان تغییرات به روز رسانی در الگوریتم ها می باشد. تطابق با قوانین به کمپین سئو سایت شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و با شکست مواجه نشود.

ایجاد کردن مجموعه لینک صحیح برای وبسایت، داشتن هایپر لینک هایی که باعث جذب کاربران به وبسایت شما شود، و به دست آوردن بک لینک از وبسایت های معتبر، باعث می شود وب سایت شما شکست ناپذیر شود. در این روند، حتما از تبادل و یا خرید بک لینک جلوگیری کنید. گوگل از آن چه که فکر می کنید هوشمندتر است و در نهایت متوجه کار شما می شود و وبسایت شما را جریمه می کند. در نتیجه کمپین سئو شما هم شکست می خورد.

عدم تطابق سایت با به روز رسانی های الگوریتم گوگل
شما مطابق با به روز رسانی های الگوریتم گوگل، پیش نمی روید.

بسیاری از مالکین وبسایت ها، بازاریاب های دیجیتال و استراتژیست های سئو معمولا از به روز رسانی های گسترده الگوریتم های گوگل، عقب می مانند. این عقب ماندن از به روز رسانی ها ممکن است منجر به شکست استراتژی های سئو شما شود.

گوگل همیشه الگوریتم های خودش را به روز رسانی می کند و شما نباید نسبت به این به روز رسانی ها غافل شوید زیرا آن ها می توانند به روش های مخلتف بر روی نتایج جستجوی سایت تاثیر داشته باشند. حالا، شما باید مطمئن شوید که کمپین سئو شما مطابق با به روز رسانی های اصلی گوگل می باشد مانند الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، Fred و غیره… .

بانس ریت بالا
آیا وبسایت شما به صورت غیر عادی نرخ پرش یا بانس ریت بالایی دارد؟ خب، این یکی از دلایلی است که باعث عدم کارکرد کمپین سئو شما شده است. شما می توانید با رفتن به Google Analytics و بررسی آن، معیار های صفحات خودتان را ارزیابی کنید. مثلا اگر متوجه شوید که افراد زیادی بعد از بازدید از یک صفحه سایت شما از آن خارج می شوند، یعنی که نرخ پرش سایت شما بالا است.

استراتژی سئو قدیمی
خب، این ساده ترین توضیح برای عدم عملکرد کمپین سئو شما می باشد. در این حالت استراتژی سئو شما قدیمی شده است و مطابق با گرایش های جدید سئو نیست.

در صورتی که شما هنوز هم از تکنیک های قدیمی سئو مانند تبادل لینک، ساختار مسطح URL ها (Flat URL Structure)، استفاده مکرر از کلمات کلیدی، دایرکتوری های لینک، تطابق دقیق دامنه و غیره استفاده می کنید، عملا در حال نابودی کمپین سئو سایت خود هستید.

مدت زمان ماندن بسیار کم بازدیدکننده در سایت
سئو سایت,شکست استراتژی های سئو,کمپین سئو

مقدار زمان سپری شده توسط یک بازدید کننده بر روی سایت شما، توصیف کننده dwell time بر روی سایت شما می باشد. در صورتی که این زمان مطابق با استانداردها نباشد، یعنی در صورتی که افراد خیلی سریع صفحات سایت شما را ترک می کنند (به هر دلیلی)، کمپین سئو شما به نتیجه نمی رسد.

انتظار نتیجه گرفتن سریع
همانطور که در قسمت بالا بیان شد، تلاش های سئو شما تقریبا بعد از یک دوره سه ماهه یا بیشتر به نتیجه می رسد. از این رو، در صورتی که انتظار دارید کمپین سئو شما خیلی سریع نتیجه دهد، از شما می خواهیم کمی صبور تر باشید و منتظر نتایج مربوطه بمانید.

عدم استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی
موفقیت استراتژی های کلی سئو شما، بر اساس استفاده از زمینه های مناسبی تعیین می شود که عملکرد سئو سایت شما را مشخص می کنند. منظور ما، کانال های رسانه های اجتماعی است که تاثیر زیادی بر روی موفقیت کمپین سئو شما دارد.

عدم Mobile-First بودن وب سایت
در سال 2019 هستیم و قطعا سایت شما نباید این مشکل را داشته باشد. در صورتی که وبسایت شما کنش گرا و سازگار با موبایل نیست، باید دو کلام حرف جدی با هم بزنیم! یکی از مهم ترین الزام های هر سایتی، کنش گرا بودن نسبت به موبایل می باشد. در صورتی که افراد نتوانند با استفاده از دستگاه های موبایل خودشان به وبسایت شما دسترسی داشته باشند، قطعا شما ترافیک بسیار زیادی را از دست می دهید و همین موضوع می تواند علت شکست کمپین های سئو شما باشد.

جمع بندی:

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است منجر به شکست کمپین سئو شود. اما، ده دلیل که در قسمت بالا لیست شده است، رایج ترین دلایل هستند. با تضمین این که شما تمام این دلایل را بررسی و رفع کرده اید، می توانید دلایل دیگری که ممکن است منجر به شکست فعالیت های سئو شما شده باشند را هم ارزیابی کنید.

زمانی که دلیل اصلی مشکلات خودتان را مشخص کنید، باید برای رفع آن ها اقدام کنید. این کار نیازمند ارزیابی مجدد استراتژی های فعلی سئو و رفع مشکلات می باشد. زمانی که این کار را انجام دهید، باید آرام باشید و منتظر نتایج بنشینید.

newseo.ir/seo-learning/seo-campaign-failure-reasons

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *