بررسی سئو سایت ایمالز

تحلیل سئو سایت ایمالز را برای شما همراهان همیشگی نیوسئو آماده کرده ایم. سایت ایمالز یک جستجوگر کالا یا موتور جستجوی خرید است که کاربران با جستجو در این سایت به فروشندگان کالای مورد نظر خود می رسند و می توانند قیمت ها و خدمات اضافی فروشگاه ها را بررسی کنند. این مسئله کمک بسیاری به کاربران می کند تا کالای مورد نیاز خود را با قیمت ارزان تری خریداری کنند. حالا باید ایمالز را طبق گفته خودشان موتور جستجو خرید بدانیم و بررسی کنیم که آیا قابلیت های مهم موتورهای جستجو را دارد یا نه!

اطلاعات آماری رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان)1,923رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران)45امتیاز سئو جهانی56%تعداد بک لینک361,300عمر دامنه حدود 7 سالمحل سرورایرانرتبه محتوای بی ارزش 43.2%میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز5.03میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز 4:03
تاریخ تحلیل : 28 مرداد 1398

اطلاعات تحلیلی

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]
تگ عنوان در صفحه اصلی دارای 22 کاراکتر می باشد که نسبتا تعداد کمی به شما می رود. حداکثر تعداد کاراکتر های تگ عنوان 60 کاراکتر است که می توان در کنار برند سایت از عبارات کلیدی مهم برای بهینه سازی این تگ استفاده کرد.
فروشگاه اینترنتی جانبی در صفحه اصلی خود، از متاتگ های Description و Keywords به صورت کاملا بهین استفاده کرده است. متا تگ توضیحات دارای 147 کاراکتر می باشد که با عبارات کلیدی مهم و کاربردی همچون لوازم جانبی موبایل پر شده است. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های سئو محتوا، متا توضیحات می باشد که به صورت خلاصه محتوای صفحه را برای موتورهای جستجو مشخص می کند.
در بررسی سورس سایت ایمالز متوجه شدیم که از تگ تاثیرگذار h1 در صفحه اصلی استفاده نشده است. نکته جالبی که هنگام تحلیل توجهمان را جلب کرد، از تگ h2، در صفحه اصلی استفاده نشده است که برای سئو سایت مناسب نیست. همانطور که می دانید تگ های Heading اهمیت مطالب را برای موتور های جستجو مشخص می کنند.

  • یکی از مواردی بسیاری از طراحان سایت به آن توجه نمی کنند استفاده از میکروفرمت های schema می باشد. رعایت این مسئله باعث نمایش بهتر سایت در نتایج جستجو می شود. همچنین این قابلیت کمک می کند نتایجی که مرتبط با سوال کاربر می باشد از طریق موتورهای جستجوگر گوگل و بینگ در اختیار وی قرار گیرد. متاسفانه در تحلیل سئو سایت جانبی متوجه شدم که از این قابلیت مهم استفاده نشده است.

طراحی سایت ایمالز به دلیل ریسپانسیو بودن، از تمامی دستگاه های هوشمند با سایزهای متفاوت پشتیبانی می کند و تجربه کاربری خوبی را نیز در اختیار مخاطبین قرار می دهد و همچنین اپلیکیشن اندرویدی هم برای کارابران این سایت طراحی شده است.

یکی از پارامتر های کلیدی در قسمت بررسی لینک های سایت چگالی دامنه (Domain Authority) است. براساس تحلیل سئو سایت ایمالز توسط ابزار قدرتمند MOZ، چگالی دامنه سایت ایمالز، 23 می باشد که با توجه به عمر دامنه، عدد مناسبی نیست.
نقشه سایت یا sitemap در آدرس https://emalls.ir/main-sitemap.xml در دسترس است و در فایل robots.txt نیز سایت مپ به صورت صحیح اشاره شده است.
سایت ایمالز دارای صفحه ریدایرکت 404 اختصاصی می باشد. صفحه 404 را بسیاری از سایت ها به صورت تکنیکال در سایت خود دارند اما اغلب آنان به صورت مناسب سفارشی نشده اند. در هر مرورگری برای آدرس هایی که وجود ندارند یک صفحه اختصاص داده شده است به طور مثال اگر کاربر آدرس یک سایت که اصلاً وجود ندارد را در آدرس بار وارد کند، پیامی از طرف مرورگر نمایش داده خواهد شد که چنین آدرسی در سایت مذکور یافت نشد و کاربر با پیام 404 مرورگر مواجه خواهد شد چرا که آدرس مورد نظر وجود خارجی ندارد. همانطور که مشاهده می کنید اگر وارد این صفحه بشوید هیچ راهکاری برای شما قرار داده نشده و هیچ CTA برای کاربر در نظر گرفته نشده است.

URL یا آدرس دهی صفحات به صورت صحیح انجام نشده است. از کاراکتر بی معنی ~ استفاده شده است و آدرس صفحات داخلی و دسته بندی ها به صورت کاملا منطقی و تمیز نمی باشد. دلیل اصلی منطقی بودن و انگلیسی بودن آدرس دهی صفحات افزایش سرعت ایندکس و جلوگیری ایجاد بک لینک های شکسته است.

الگوریتم جدید گوگل در مورد mobile frist می باشد و این الگوریتم مبحث mobile friendly می باشد. وب سایت ایمالز توجه ویژه ای به این الگوریتم داشته است و طراحی سایت به صورت کاملا مطلوب برای موبایل انجام شده است اما از سیستم جدید AMP در این سایت استفاده نشده است که می توان با استفاده از این تکنولوژی از رقبا پیشی گرفت.

از پارامترهای مهمی که گوگل در آپدیت های جدید خود به آن اهمیت فراوانی داده است، مبحث موبایل پسند بودن (mobile-Friendly) می باشد. وب سایت ایمالز این آیتم مهم که در رنک دهی گوگل تاثیر به سزایی دارد را مد نظر قرار داده و در کدنویسی قالب سایت اعمال کرده است.

از تگ های تاثیرگذار Structured Data که یکی از آیتم های موردنظر گوگل در مبحث امتیازدهی به سایت می باشد به خوبی استفاده شده است. این تگ ها به موتور جستجو کمک می کنند تا تمامی داده های موجود در صفحه را شناسایی کنند.
در صفحه اصلی سایت از 174 تصویر استفاده شده است که 14 تصویر تگ alt ندارد. هیچکدام از تصاویر title ندارد و می توان بهینه سازی تصاویر را با نوشتن title کامل کرد. تصاویر بنرهای تبلیغاتی از نظر حجم برای سئو سایت بهینه نیستند و این مسئله می تواند در طولانی مدت احساس کاربران را نسبت به سایت ایمالز بد کند.
سرعت لود صفحات در این سایت، طبق تست صورت گرفته 4.7 ثانیه است که زمان مناسبی به شمار می رود.اما به دلیل اینکه این سایت یک موتور جستجو خود را خطاب کرده است این سرعت برای این نوع کسب و کار مناسب نیست. یکی از دلایل این امر عدم بهینه سازی تصاویر سایت می باشد.

موتور جستجوی خرید ایمالز از پروتکل امنیتی https استفاده می کند و باعث برقراری ارتباط امن بین کاربر و سرور می شود. استفاده از این فاکتور مهم امنیتی باعث اعتماد کاربران در استفاده از سایت و در نتیجه بهبود رنک گوگل خواهد شد.

https://www.newseo.ir/analysis-sites/seo-process-for-emalls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *