10 نکته تاثیرگذار برای بهبود رتبه سایت

ارتقا سایت در گوگل,افزایش رتبه سایت و سئو,افزایش رتبه سایت وردپرس

بهبود رتبه سایت جزو مهمترین سرفصل هایی که است که در مورد سئو سایت باید روش های انجام آن را به خوبی بیاموزید. با به کار گیری راه های بهبود رتبه سایت می توانید اعتبار صفحات وب سایت خود را شدیدا بهبود بخشیده و عملکرد فوق العاده از کسب و کار خود به بقیه کاربران نشان دهید.

  1. اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا به صورت فردی کار می کنید طبیعتا باید بدانید که آگاه کردن مردم از خدمات و محصولات شما کار آسانی نیست. بنابراین شما باید بدانید چگونه می‌شود از رقبایتان در این زمینه پیشی بگیرید. طبیعتا اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، به این معنی است که اهمیت بازاریابی آنلاین را به خوبی دریافته اید.

اولین سؤالی که در این زمینه به وجود می‌ آید این است که چگونه شخصی مثل شما که تخصص چندانی در زمینه سئو سایت ندارد، می تواند ترافیک زیادی برای سایت خود جذب کرده و در زمینه بهبود رتبه سایت عملکرد موفقیت‌ آمیزی داشته باشد. تمامی صاحبان وب سایت ها اهداف اصلی شان کسب رنک یک در نتایج جستجوی گوگل می باشد؛ اما اگر رتبه سایت شما متناسب با آن چیزی که در نظر دارید نیست باید چه کاری انجام دهید؟ آیا مصرف مقدار زیادی پول در این زمینه کار درستی است و آیا می شود مدت زمان بسیار زیادی را صبر کرد تا متوجه افزایش رتبه سایت خود شد؟

در حالی که برای دستیابی به رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل به وقت و تلاش بسیار زیادی نیاز دارید، می توانید با اندکی تلاش در این زمینه، روند بهبود رتبه سایت خود را آسان تر کنید. در نتیجه اگر به سایت شما تازه شروع به کار کرده است یا اینکه شما از عملکرد خود راضی نیستید، با استفاده از محتوای این مقاله می‌توانید در زمینه رتبه بندی گوگل رشد چشمگیری داشته باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم 10 نکته تاثیر گذار در این زمینه را برای شما ارائه کنیم تا به خوبی بتوانید از آن ها استفاده کنید.

۱- داشتن تصاویر مناسب و بهینه شده
تاثیر بسیار زیادی که تصاویر در ایجاد ارتباط و افزایش ارزش صفحات وب سایت شما دارند، قابل انکار نیست. انسان ها موجوداتی بصری هستند و بر اساس آمارها، این نکته به دست آمده است که تصاویر توجه تعداد بسیار زیادی از کاربران را در صفحات سایت ها جذب خود می‌کنند. همچنین به مخاطبین کمک می کنند تا اطلاعات موجود در متن محتوای سایت را به خوبی پردازش کنند. در نتیجه این مورد یکی از بهترین راه های بهبود رتبه سایت می باشد.

⭐️ نکته مهم: توجه داشته باشید که صرفا اضافه کردن یک یا دو تصویر به یک مقاله برای بهبود رتبه سایت کافی نیست؛ بلکه شما باید به خوبی از تمامی تگ های مربوط به آن استفاده کنید. استفاده از تگ های تصاویر به شما این امکان را می دهد تا از کلمات کلیدی خود استفاده کرده و عملیات کرال و ایندکس شدن را برای گوگل آسان تر کنید که باعث می شود تا بهبود رتبه سایت در گوگل داشته باشید.
۲- مطالب سایت خود را تقویت و تشدید کنید
افزودن یک وبلاگ به سایت شما نه تنها زمینه را برای عملکرد کلمات کلیدی بهتر می کند، بلکه مهمتر از آن شما را به عنوان یک نویسنده متخصص و قابل اعتماد به کاربران می شناساند. به طور کلی مشاهده شده است که صفحات سایت که محتوای طولانی تر یعنی حدود حداقل هزار کلمه داشته‌ اند، عملکرد بهتری نسبت به مقاله‌ های کوتاه تر از خود نشان داده اند.

البته باید دقت داشته باشید که این موضوع برای همه نوع محتوای سایت صدق نمی کند؛ بلکه در مواردی نیاز نیست بیشتر از تعداد محدودی کلمه در محتوای سایتتان استفاده کنید. در کل بهتر است هم از محتواهای طولانی و هم از محتوایی که میزان کلمات استاندارد دارند، استفاده کنید تا بدین وسیله توجه خوانندگان را بیشتر به مطالب سایت خود جلب کنید.

۳- افزایش جذابیت مقاله های وب سایت
هنگامی که می خواهید برای سایت خود تولید محتوا کنید، بهتر است قبل از هر کاری اطمینان حاصل کنید که موضوع مورد نظر شما کاملا با کسب و کارتان در ارتباط باشد. به علاوه، باید جذابیت لازم را داشته باشد. هرچه محتوای سایت شما ارتباط بیشتر و بهتری با مخاطبین برقرار کند، فواید و مزایای بیشتری از این مورد دریافت خواهید کرد. برعکس بسیاری از افراد که تنها برای گوگل تولید محتوا می کنند، اگر شما بتوانید برای کاربران مقاله بنویسید این موضوع توجه آن ها را به مراتب بیشتر به سوی کسب و کار شما را جذب خواهد کرد.

افزایش تعامل شما با مشتریانتان به صورت آنلاین به این صورت است که تمامی افراد برند شما را به رسمیت خواهند شناخت. اگر تعداد افراد زیادی با وب سایت شما ارتباط برقرار کرده و از نکات آن استفاده کنند، گوگل این موضوع را فهمیده و متوجه می شود که شما در روند بهبود رتبه سایت عملکرد خوبی داشته اید.

۴- ایجاد URL به صورتی که در ذهن بماند
طبیعی است که انسان و هر روز اطلاعات زیادی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و تنها مقدار کمی از آن در ذهنش می ماند. به زبان دیگر، ظرفیت محدود مغز انسان باعث می شود تا اطلاعات، تصاویر و عبارات کوتاه را بیشتر از بقیه موارد در ذهن خود نگه دارد؛ این قضیه در مورد URL ها نیز صدق می کند.

‏URL شما علاوه بر اینکه می‌تواند شامل یکی از عبارات کلیدی هدف شما باشد، می تواند با سادگی و کوتاهی مناسب به راحتی در ذهن مخاطبین جای بگیرد. طبیعی است که تمامی کاربران اگر یک ‏URL جذاب را مشاهده کنند که مربوط به یک مطلب مفید است، آن را سریعا به خاطر می سپارند.

۵- افزودن HTTPS به URL
یکی دیگر از فاکتورهایی که در مورد URL می توانید از آن استفاده کنید افزودن HTTPS است. کاربران هنگامی که یک وب سایت دارای HTTPS را مشاهده می کنند، مطمئن می شوند که از نظر ایمنی مشکلی وجود دارد و همین مورد ممکن است بازدید وب سایت را کاهش دهد.

۶- استفاده از منابع معتبر در وب سایت
اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، اعتبار، کلید اصلی این موضوع است که می توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر وبلاگ نویسی در مورد موضوعات مختلف در مورد کسب و کارتان، می توانید به صفحات معتبر خارجی نیز لینک بدهید و امتیازهای مناسبی از گوگل دریافت کنید.

در مقاله های وب سایت خود می توانید اطلاعات مناسبی از منابع معتبر دیگر که در گوگل موجود است استفاده کنید. گوگل و از همه مهمتر مخاطبین شما، واکنش مناسبی نسبت به تمایلتان برای ارائه اطلاعات اضافی نشان خواهند داد. این نکته افزایش اعتبار و تقویت اعتماد کاربران نسبت به برند شما می شود.

۷- شروع کمپین لینک سازی
با توجه به نکاتی که درباره راه های بهبود رتبه سایت در اینترنت وجود دارد، متوجه می شویم که لینک سازی نباید یک فرایند یک طرفه باشد، شما می توانید با ایجاد لینک های مناسب به سایر منابع معتبر اعتماد آن ها را جلب کرده و ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید. شما می توانید با استفاده از یک استراتژی لینک سازی مناسب با وب سایت هایی که رنک مناسبی در گوگل دارند، وضعیت لینک های صفحات سایت خود را به شدت گسترش دهید. همچنین می توانید از نکات مهم لینک سازی طبیعی استفاده کنید تا به طور ارگانیک کاربران گوگل را به سمت محتوای تان جذب کنید.

ارتقا سایت در گوگل,افزایش رتبه سایت و سئو,افزایش رتبه سایت وردپرس

۸- ایجاد حساب کاربری در پلتفرم‌ های تجزیه و تحلیل
اگر شما نمی دانید که در چه محیطی عملکرد وب سایت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، طبیعتا سخت خواهد بود که بتوانید عملکرد خوبی در زمینه بهبود رتبه سایت داشته باشید. دانستن این که کدام صفحات سایت شما وضعیت خوبی داشته و کدام یک عملکرد ضعیفی برای بهبود رتبه سایت در گوگل دارند، یک انگیزه فوق العاده برای کار کردن به شما می دهد. برخی از ابزارهای رایج تجزیه و تحلیل شامل موارد زیر است:

گوگل آنالیتیکس
KISSmetrics
Crazyegg
Open web Analytics
۹- تمرکز بر روی صفحات برتر سایت خود
طبیعتا در حالت عادی همه می خواهند تمام صفحات وب سایتشان را تقویت کنند. این مورد می تواند تا حدی وسوسه برانگیز باشد. اما نکته‌ ای که وجود دارد این است که شما باید تمرکز خود را بر روی صفحاتی بگذارید که عملکرد مناسبی از نظر بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند. این نکته ای است که در اکثر کلاس های آموزش سئو بیان می شود.

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته و یا قصد ارائه خدماتی را به کاربرانتان دارید، به هیچ وجه نباید وقت خود را هدر داده و بر روی صفحاتی کار کنید که نمی توانند به شما در زمینه فروش محصولات کمکی کنند. صفحاتی که از رتبه های ۲۰ تا ۱۱ نتایج جستجوی گوگل را از آن خود کرده‌ اند، پتانسیل بسیار مناسبی برای افزایش رنک خواهند داشت. در غیر صورتی که از این موارد استفاده کنید، نمی توانید عملکرد خوبی در زمینه بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو داشته باشید.

10- به روز رسانی محتواهای قدیمی سایت که اعتبار خوبی دارند
اگر در صفحات سایت خود مقاله هایی دارید که قبلا توانسته اند ترافیک مناسبی توسط آن ها جذب کنید، بهتر است که به جای رها کردن آن ها به طور منظم محتوایشان را بروز رسانی کنید تا بتوانید در بالاترین نقطه نتایج جستجو باشید.

https://www.newseo.ir/seo-learning/10-tips-influential-for-improving-site-rank

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *