آموزش کامل بهینه سازی سرعت سایت

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix,آموزش بهینه سازی سرعت سایت,ابزار تست سرعت سایت

بهینه سازی سرعت سایت یکی از بخش های بسیار مهم و اثر بخش در زمینه سئو سایت می باشد که تمامی صاحبان وب سایت های باید تمرکز ویژه ای بر آن داشته باشند. در نتیجه در این مقاله آموزش بهینه سازی سرعت سایت، ابتدا ماهیت کلی سرعت سایت و سپس ابزارهای تست و تکنیک های موجود برای بهبود آن را بررسی خواهیم کرد.

امروزه ما در یک دنیای پرسرعت زندگی می کنیم و مردم می خواهند هرچه سریعتر به آنچه که می خواهند برسند و طبیعی است که وقتی برای یک چیزی زمان زیادی را از دست بدهند، ناراضی خواهند بود. این قضیه در مورد صفحات سایت شما نیز صدق کرده و در واقع بهینه سازی سرعت وب سایت مبحثی است که باید آن را به خوبی بیاموزید.

  1. برای درک این موضوع بهتر است که به آخرین مرتبه ای که وارد یک وب سایت کند و آهسته شدید فکر کنید. به احتمال بسیاری زیادی شما سریعا از سایت مورد نظر خارج شدید و یا حتی پس از بارگذاری سایت، اعتماد چندانی به کیفیت فعالیت های آن نداشته باشید.

گوگل می داند که کاربرانش می خواهند دسترسی سریع و بدون معطلی به تمامی اطلاعات، محصولات و خدماتی که در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار دارد، داشته باشند؛ در نتیجه به آن دسته از وب سایت هایی رنک بالا می دهد که توانسته باشند عملکرد موفقی در زمینه افزایش سرعت لود سایت از خود نشان دهند. در ادامه تکنیک های بهینه سازی سرعت سایت را که تاثیر خوبی بر سئو سایت شما نیز دارند، آموزش خواهیم داد.

سرعت سایت چیست؟
سرعت سایت در واقع اشاره به وقتی دارد که فردی URL صفحه شما را وارد کرده و یا اینکه بر روی لینک سایت شما کلیک کرده است و چه مدت زمانی طول کشیده تا سایت شما برای او به طور کامل بارگذاری شده است.

بر اساس آمارهای به دست آمده، سرعت بارگذاری سایت ها به طور میانگین در کشورهای مختلف، حدودا 8 ثانیه است. اما شما باید به خوبی از نکات آموزش بهینه سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید این عدد را به 3 ثانیه و یا کمتر برسانید. بهینه سازی سرعت وب سایت به شما کمک می کند تا رقبای کسب و کار خود را کنار زده و رتبه بهتر و بالاتری نسبت به آن ها از گوگل دریافت کنید.

طبیعی است وقتی که وب سایت شما در 3 ثانیه و رقبای شما در 9 ثانیه مطالبشان بارگذاری شود، گوگل تصمیم می گیرد که محتوای شما را در رتبه های برتر به نمایش در بیاورد. بنابراین اگر می دانید که وب سایت شما سرعت بالایی ندارد، باید تمامی سعی خود را بکنید تا از آموزش بهینه سازی سرعت سایت استفاده کرده و وضعیت خود را بهبود دهید.

چگونه بفهمیم که سرعت سایت ما پایین است؟
اولین راهی که برای فهمیدن این موضوع باید انجام دهید این است که یک صفحه مخفیانه در مرورگر خود دسکتاپ یا تلفن همراه خود باز کرده و زمانی که صفحه سایت شما بارگذاری می شود را اندازه گرفته و با میزان بارگذاری سایت رقبایتان مقایسه کنید. اگر سایت شما در 10 ثانیه بارگذاری شد، نشان دهنده این است که شما نیاز دارید از نکات آموزش بهینه سازی سایت در روند کاری خود استفاده کنید.

روشی که گفته شد برای درک کلی وضعیت سرعت لود سایت شما است. برای بررسی و تحلیل بهتر وضعیت سایت خود می توانید از ابزارهایی که در ادامه این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم، استفاده کنید.

تست سرعت سایت
تست سرعت سایت از یک سرور خاص در یک کشور خاص استفاده می کند تا متوجه شود که میزان بارگذاری وب سایت شما چقدر طول می کشد. سپس شما می توانید این اطلاعات را در روند فعالیت های بهینه سازی و سئو سایت خود به کار ببرید.

4 ابزار برتر تست سرعت سایت
تعداد بسیار زیادی ابزار تست سرعت سایت وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. ما در این مقاله 4 ابزار برتر را برای شما مشخص کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید بهینه سازی سرعت سایت خود را انجام دهید. با استفاده از ابزارهای زیر می توانید متوجه شوید که تا چه حدودی در زمینه سئو سایت خود موفق بوده اید.

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix,آموزش بهینه سازی سرعت سایت,ابزار تست سرعت سایت

ابزار GTMetrix
ابزار GTMetrix به شما اجازه می دهد تا با داده های قابل دسترس، به هدف بهینه سازی سرعت وب سایت خود نزدیک شوید. فقط کافی است URL وب سایت خود را وارد کرده و روی “Analyze” کلیک کنید. پس از چند ثانیه گزارشی از نحوه عملکرد سایت خود را می توانید مشاهده کنید.

همچنین در ابزار GTMetrix می توانید گزارشی را مشاهده کنید که در آن به هر فاکتوری که بر روی سرعت وب سایت شما تاثیر داشته است، امتیازی داده شده است. در این صورت می توانید به راحتی مشکلات برمبوطه را مرتفع بنمایید.

ابزار Pingdom
با توجه به آخرین نکات آموزش بهینه سازی سرعت سایت، اگر به دنبال یک پلتفرم دقیقتر هستید، ابزار Pingdom گزینه بسیار خوبی برای شما است. این ابزار نمرات بهینه سازی سرعت وب سایت را به شما نشان می دهد که با بهبود آن ها می توانید که افزایش سرعت ورود به سایت خود را شدیدا تقویت کنید.

متاسفانه این ابزار خدمات خود را به صورت رایگان ارائه نمی کند و شما باید ماهانه مبلغی حدود 25 دلار بپردازید. البته نکته ای که وجود دارد این است که ابزار Pingdom تخفیفات و شرایط زیادی را برای شما ارائه می کند تا بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اگر ساختار و محتوای سایت شما هر چند وقت یکبار تغییر می کند، Pingdom بهترین ابزاری است که شما می توانید از آن برای بهبود سرعت لود سایت خود استفاده کنید.

ابزار Google PageSpeed Insight
اگر نگران هستید که مشکلات مربوط به سرعت بارگذاری سایت، بر وضعیت سئو تاثیر بگذارد، بهتر است که به سراغ منبع اصلی در این زمینه بروید. ابزار Google PageSpeed Insight یک ابزار رایگان فوق العاده است که به شما کمک می کند مواردی که موجب شده است سرعت لود سایت شما آسیب ببیند را برطرف کنید.

این ابزار به شما اعلام می کند که وضعیت کنونی شما به چه صورت بوده و چه کارهایی می توانید انجام دهید که عملکرد خود را تقویت کنید. این امر موجب می شود تا کاربرانتان دیگر با یک سایت کند مواجه نشوند. Google PageSpeed Insight به شما امتیازها و گزارش های جداگانه ای برای نسخه دسکتاپ و تلفن همراه سایت شما ارائه می کند.

ابزار YSlow
ابزار YSlow در مقایسه با انواع ابزار تست سرعت سایت، قدمت بیشتری دارد. همچنین تنها ابزاری است که برای استفاده از آن لازم است تا در مرورگر خود یک افزونه نصب کنید؛ چراکه ابزار YSlow مطابق با Yahoo است.

این ابزار اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می دهد؛ در نتیجه با استفاده از آن می توانید که عملکردی فعال داشته باشید.

اهمیت بهینه سازی سرعت وب سایت برای تجربه کاربری
برای درک بهتر این موضوع باید به این فکر کنید که در اصل شما چرا یک وب سایت ایجاد کرده اید. طبیعتا شما می خواهید که اطلاعات و نکاتی را در مورد خود و یا کسب و کارتان ارائه کنید. همچنین کسب درآمد نیز یکی از اصلی ترین اهدافی است که در مورد ایجاد یک وب سایت وجود دارد. در نهایت برای رسیدن به این اهداف شما نیاز به ترافیک دارید.

سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از استراتژی ها و اصول آن، ترافیک طبیعی مناسبی را از گوگل دریافت کنید. البته شما همیشه می توانید از تبلیغات پولی گوگل و یا دیگر سایت ها استفاده کنید. اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانید با تولید محتوای ارزشمند کاربران را جذب وب سایت خود کنید.

البته دقت داشته باشید، همین که شما به یک ترافیک نسبی رسیدید، این کافی نیست. شما باید نهایت تلاش خود را بکنید تا این ترافیک را برای مدت زمان بسیار زیادی برای صفحات سایات خود حفظ کنید.

حال نکته ای که وجود دارد این است که کاربران سایت شما تمایل دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت هرچه تمام در اختیار داشته باشند. بنابراین برای اینکه یک تجربه کاربری خوب ایجاد کرده و مخاطبین را شیفته وب سایت خود کنید، باید از نکات و اصول آموزش بهینه سازی سرعت سایت استفاده کنید.

مسئله دیگری که سرعت سایت برای آن اهمیت زیادی دارد، سئو است. همانطور که می دانید، گوگل سرعت بارگذاری صفحات سایت را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد. در نتیجه اگر شما بتوانید افزایش سرعت ورود به سایت خوبی داشته باشید، می توانید از نظر سئو قوی کار کرده و رتبه های برتر را از آن خود کنید. حتی اگر تمرکز ویژه ای بر کیفیت محتواهای خود داشته باشید، اما نتوانید که سرعت صفحات خود را افزایش دهید، در این صورت گوگل رنک بالایی برای وب سایت شما در نظر نخواهد گرفت؛ چراکه هدف اصلی گوگل رضایت کاربرانش است و شما و وب سایتتان نیز توجهی به این قضیه نداشته اید.

حالا وقتشه! اینو بخون: 7 نکته سئو سایت برای بهینه سازی تصاویر
پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

8 تکنیک فوق العاده بهینه سازی سرعت سایت
افزایش سرعت ورود به سایت,افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس,بهینه سازی سرعت سایت

حال که به طور کامل اهمیت و ماهیت سرعت لود سایت را متوجه شدیم، وقت آن است که تکنیک های آموزش بهینه سازی سرعت سایت را بیاموزید. مطمئنا اگر این موارد را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید، می توانید رنک یک نتایج جستجوی گوگل را از آن خود کنید.

بهینه سازی سرعت بارگذاری تصاویر سایت
طبیعتا هیچ فردی دوست ندارد با محتوایی مواجه شود که تصاویر آن به خوبی بارگذاری نشده اند. به همین منظور شما باید تمرکز ویژه ای بر بهبود وضعیت بارگذاری تصاویر وب سایت خود داشته باشید.

راحت ترین و آسان ترین راهی که می توانید عکس های صفحات سایت خود را بهینه کنید، این است که تا جایی که ممکن است که به کیفیت آن ها صدمه ای وارد نمی شود، حجم آن ها را کاهش دهید. در این حالت تصاویر سایت شما در سریع ترین زمان ممکن، بارگذاری می شوند.

بهینه سازی جاوا اسکریپت
پس از اینکه شما کدنویسی های مرتبط در این زمینه را انجام دادید، به یک Developer نیاز دارید تا اشتباهاتی که شما در روند کاری خود داشته اید را مترفع کند. مشکلات جاوا اسکریپت می توانند آسیب های جدی به عملکرد وب سایت شما وارد کنند.

جاوااسکریپت به شما کمک می کند تا عناصر تعاملی را در وب سایت خود قرار دهید. اگر جاوا اسکریپت برای سرعت سایت بهینه نشده باشد، می تواند مشکلاتی در بارگذاری سایت شما در مرورگرهای مختلف ایجاد کند.

بهینه سازی CSS
CSS ها عناصری از کدها هستند که به شما این امکان را می دهند تا وب سایتتان را به هر شکلی که می خواهید، در بیاورید. شما می توانید از CSS برای تغییر در فونت ها، استایل، رنگ ها و بسیاری از موارد استفاده کنید. هر بخش از کدهای CSS با یک بخش منحصر به فرد در سایت شما ارتباط دارد.

بررسی افزونه های نصب شده
هنگامی که سایت شما تعداد بسیار زیادی افزونه داشته باشد، سرعت بارگذاری وب سایت شما کاهش پیدا می کند. در واقع مرورگر باید متوجه شود که تمامی این افزون های برای چه بوده و چه کاربردی دارند.

معمولا صاحبان وب سایت های مختلف ار نصب کردن تمامی افزونه های موجود خودداری می کنند. نکته ای باید برای بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت خود به آن توجه داشته باشید، این است که تنها از افزونه هایی استفاده کنید که تاثیر قابل توجهی در زمینه بهینه سازی کلی سایت شما دارند. به هر حال شما همیشه می توانید افزونه های مورد نظر خود را نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

استفاده از minification
Minification اصطلاحی در برنامه نویسی است که به بهبود زمان بارگذاری صفحه کمک می کند و در واقع دیگر نیاز به ایجاد تغییرات به صورت دستی وجود ندارد. در این روش، تمامی فاصله ها و کدهای اضافی که موجب کند شدن سرعت بارگذاری سایت شده اند، حدف می شوند. در این حالت شما شما در واقع کدهای سایت خود را فشرده سازی کرده اید و توانسته اید که افزایش سرعت ورود به سایت خوبی داشته باشید.

بهینه کردن cache سایت خود
با استفاده از ابزار W3 Total Cache می توانید سرعت لود سایت را شدیدا افزایش دهید. در این حالت وقتی کاربری برای بار دوم از سایت شما بازدید می کند، دیگر نیاز نیست تا اطلاعاتی که قبلا در مرورگر او ثبت شده اند، دوباره بارگذاری شوند.

برطرف کردن خطاهای 404
وجود خطاهای 404 می توانند کاربران را از وب سایت شما ناامید کنند. این دسته از خطاها در واقع فضایی را که در سایت شما برای محتوای واقعی تعیین شده است، اشغال می کنند.

برای بهبود این مشکل، می توانید صفحاتی که خطا 404 دارند را حذف کرده و یک ریدایرکت دائمی 301 ایجاد کنید. در این صورت شما ترافیک طبیعی صفحه مورد نظر خود را نیز از دست نداده اید.

پیاده سازی صفحات AMP
مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی صفحات شما برای تلفن های همراه به خوبی بارگذاری شوند؛ با استفاده از AMP. صفحات AMP اطمینان ایجاد می کنند که کاربران شما اطلاعات محتوای سایتتان را به بهترین شکل ممکن دریافت می کنند. بهترین راهی که می توانید در این زمینه انجام دهید استفاده از وردپرس است. در این صورت دیگر نیازی نیست شما در این زمینه نگرانی داشته باشید.

https://www.newseo.ir/seo-learning/full-site-speed-optimization-tutorial

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *