مهاجرت محتوای جزئی چگونه می تواند از SEO استفاده کند

How to Solve Legacy Content Issues with a Partial Migration

اندازه اکثر وب سایت ها رشد کرده و به صورت آلی توسعه می یابند. در ابتدا ، هسته اصلی صفحات فرود در یک طاقچه خاص توسط چند صفحه اطلاعات از جمله مخاطب ، درباره ما ، بیانیه ماموریت ، فرصت های شغلی و غیره افزایش می یابد.

هرچه زمان می گذرد ، صفحات اضافی فرود (که فعالیت اصلی کسب و کار را پوشش نمی دهند اما به نوعی مورد نیاز هستند) جوانه می زنند.

صفحات مقصد روابط عمومی ، سوالات مربوط به رسانه ها و روزنامه نگاران را نشان می دهد. منافع سهامداران با صفحات اطلاعات سرمایه گذاران پوشش داده می شود.

با افزودن بایگانی ، انجمن انجمن ، پشتیبانی فنی ، رویداد یکبار مصرف ، کانالهای کالا و وبلاگ سازمانی تقریباً اجتناب ناپذیر ، قسمتهای بسیار بزرگتری از یک وب سایت ایجاد می شود.

گاهی اوقات ، یک زیر دامنه میزبان staging server کل وب سایت را کپی می کند و مشکلات سئو را چندین برابر می کند.

اگرچه یک لیست جامع نیست ، اما هر یک از سناریوهای فوق عملکرد خوب یک وب سایت را در جستجوی Google دشوارتر می کند. آنها غالباً سیگنالهای محتوا را رقیق می کنند و باعث کاهش دید در طول زمان می شوند.

 

با این حال ، با مهاجرت نسبی به دامنه جدید سطح بالا (nTLD) ، این مسائل مربوط به SEO قابل اجتناب و آسان است.

تعیین اینکه چه چیزی باید حرکت کند
دلیل مرتبط بودن و مهم بودن سیگنال های محتوا به دلیل این واقعیت است که رتبه بندی ها درمورد نسبت ها هستند.

به عنوان مثال ، اگر یک وب سایت از 80٪ تالار گفتمان کاربران تشکیل شده باشد ، که تحت نظارت نیست و به طور مداوم توسط هرزنامه نویسان مورد سو استفاده قرار می گیرد ، 20٪ باقیمانده وب سایت (حتی اگر از کیفیت بالاتری برخوردار باشد) دارای رتبه بندی دشواری خواهد بود.

دلیل این امر این است که ، در بیشتر موارد ، وب سایت از صفحات هرزنامه با کیفیت پایین یا کاملاً بی نظیر تشکیل شده است.

مطمئناً ، همه ی انجمن های میزبان زیر دامنه نباید به یک مرکز هرزنامه تبدیل شوند. با این حال ، با تغییر اولویت ها و تخصیص زمان و ابتکاراتی که یک بار امیدوار کننده هستند ، بی سر و صدا کنار گذاشته می شوند ، بسیاری از آنها با گذشت زمان این کار را می کنند.

سناریوی مشابه را می توان برای سایر قسمتهای بالقوه خارج از کنترل و رشد سریع وب سایت که صفحات تکراری ، بی کیفیت ، محتوای ناب یا هرزنامه تولید می کنند ، اعمال کرد.

با این حال ، برای رتبه بندی عالی ، سازگاری سیگنال اصلی است. بهترین روش برای برخورد با محتوای دیگر مورد نیاز تا حد زیادی حذف آن و بازگشت پاسخ 404 سفارشی است.

گاهی اوقات به دلیل سیاست های خاص فرهنگ غالب در سازمان ، این یک گزینه نیست. حتی در این صورت ، تأثیر فزاینده محتوای منسوخ ، خارج از موضوع و محتوای ناب بر رتبه بندی به معنای حل مسئله است.

این زمانی است که مهاجرت جزئی به عنوان بهترین گزینه مناسب بعدی تبدیل می شود.

نمونه هایی از نامزدهای مهاجرت جزئی
حل این مشکل قبل از اینکه TLD های عملکردی به اندازه اکنون در دسترس باشد ، ساده نبود.

با استفاده از TLD ، می توانید محتوای منسوخ شده ، خارج از موضوع ، لاغر یا غیرمستقیم خود را – که در زیر دامنه یا یک فهرست قرار دارد – با خیال راحت به مکان جدید منتقل کنید.

در اینجا چند مثال عملی آورده شده است:

staging.example.com -> example.dev

یک سرور مرحله محافظت نشده محافظت شده در سایت اصلی همیشه یک پیشنهاد خطرناک است و بنابراین باید از سایت خارج شود ، در حالت ایده آل به یک دامنه .dev.

آن دامنه می تواند نماینده برند باشد (اما لازم نیست). با این حال ، محتوای سرور staging باید همیشه با یک ورود ایمن محافظت شود.

یک وبلاگ قدیمی که هدف آن بهبود تجربه کاربران نیست و یک قسمت اساسی از وب سایت نیست ، به طور بالقوه بهتر است به یک دامنه .blog منتقل شود.

author.example.com -> example.expert

در کنار یک وبلاگ نامطلوب ، ممکن است صفحات نویسنده محتوای بدون محتوای کمتری وجود داشته باشد ، اگر آنها تخصصی را نشان نمی دهند و قدرت وب سایت را تقویت نمی کنند ، می توانند به یک دامنه .autor جدید منتقل شوند.

newsroom.example.com -> example.news
pr.example.com -> example.press

وب سایت های مارک های بزرگ اغلب بسته های رسانه ای همراه با مطالب روابط عمومی را برای اهداف روزنامه نگاری ارائه می دهند. صفحات فرود رسانه ای آنها به دلیل متورم شدن بایگانی های اعلامیه مطبوعاتی با محتوای قدیمی ، به تعداد زیادی افزایش می یابد.

به همین دلیل است که آنها بهتر است به یک دامنه .press مارک منتقل شوند.

community.example.com -> example.community
status.example.com -> example.report
wiki.example.com -> example.wiki

محتوای تولید شده توسط کاربر از این نظر که از منظر بازاریابی مطلوب ترین است و می تواند ارتباط را در یک مکان خاص افزایش دهد ، چالش ایجاد می کند.

در عین حال ، حفظ جوامع به منابع نیاز دارد و غالباً در بعضی موارد رها می شود.

جوامع “در طبیعت” ، بدون هیچ نظارت و نظارتی ، تقریباً همیشه رفتارهای توهین آمیز و در نهایت ارسال مطالب نامطلوب را به خود جلب می کنند. بنابراین ، انجمن ها بهتر است به یک دامنه .community مارک دار منتقل شوند.

این مورد در مورد صفحات منابع ویرایش شده در انجمن اعمال می شود ، که بهتر است به یک دامنه .wiki مارک دار منتقل شوند. گزارشات حادثه گذشته که نیاز به حفظ دارند ، در حالت ایده آل به یک دامنه .report منتقل می شوند.

support.example.com -> example.support
help.example.com -> example.help

با گسترش و پیچیدگی خدمات آنلاین ، صفحات راهنما و سQالات متداول به مرور رشد می کنند.

آنها غالباً از حجم زیادی از مسائل فردی که به طور مداوم در حال افزایش است تشکیل می شود ، که به طور خلاصه همراه با شرح مختصری از راه حل بیان می شود.

اینها معمولاً نمونه هایی از کتابهای درسی از صفحات محتوای ناب هستند. به همین دلیل بهتر است صفحات راهنما و یا پشتیبانی را از وب سایت اصلی به دامنه مارک .help یا .support منتقل کنید.

در این حالت ، توجه به انتقال محتوای خارج از دامنه اصلی از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا به طور مكرر از نرم افزار CMS شخص ثالث استفاده می شود و به اپراتور وب سایت هیچ كنترلی بر سیگنال های SEO نمی دهد.

shop.example.com -> example.shop
sale.example.com -> example.sale

برای وب سایت هایی که کالاها را به عنوان مشاغل جنبی ارائه می دهند ، دامنه های مارک دار .shop (یا به جای آن .sale) ممکن است یک گزینه جذاب برای انتقال سهام به دامنه دیگر و جلوگیری از رقیق شدن سیگنال های محتوایی باشد.

events.example.com -> example.events
tickets.example.com -> example.tickets

برای رویدادهای یکبار مصرف و دوره ای ، TLD های مارک دار یا مارک های تجاری. احتمالاً گزینه های جذابی برای انتقال مطالب از وب سایت اصلی هستند.

نمونه های برجسته از مشهورترین موارد برای اپراتورهای بزرگ وب سایت است. اگرچه آنها کامل نیستند.

بسته به طاقچه خاص ، کیفیت محتوا و نسبت های حجم ، در مواردی که نمی توان محتوای منسوخ را حذف کرد اما می توان آن را به TLD های مارک دار دیگر منتقل کرد ، مناطق دیگری (و اگر نه بیشتر امیدوار کننده) باشند.

برای اکثر مارک ها ، بسیاری از TLD های کاربردی هنوز در دسترس هستند و می توان آنها را با هزینه کم تأمین کرد.

TLD های در دسترس مانع ایجاد نمی کنند ، زیرا گزینه های زیادی برای بررسی و انتخاب وجود دارد. TLD های مانند .org ، .site ، .net ، .io یا .co از جمله گزینه های عمومی و محبوب هستند.

چه زمانی محتوای قدیمی را مهاجرت کنید
تصمیم برای تأمین امنیت TLD های مارک دار جایگزین و مهاجرت محتوای انتخابی فقط باید به دلیل بررسی دقیق و بررسی باشد.

اندازه گیری تأثیر محتوای تکمیلی در کل وب سایت فقط پس از موارد زیر امکان پذیر است:

در حال مرور داده های Bing Webmaster Tools و Google Search Console.
تجزیه و تحلیل گزارش های سرور که دوره زمانی مشخصی را پوشش می دهد.
خزیدن وب سایت با یک خزنده پیشرفته مانند Botify ، DeepCrawl یا Screaming Frog.
در طی تجزیه و تحلیل ، فقط قسمتهای قابل توجهی از وب سایت که دیگر به هدف اولیه خود عمل نمی کنند اما نمی توانند حذف شوند باید برای انتقال به nTLD در نظر گرفته شوند.

به همین دلیل چند صفحه اطلاعات تماس بعید به نظر می رسد که به یک دامنه .contact یا .chat منتقل شوند (ناگفته نماند که کاربران ممکن است در مورد افرادی که با آنها تماس می گیرند گیج شوند).

هر مهاجرت ، حتی مهاجری که بی نتیجه به نظر برسد ، بدون خطر نیست.

هنگامی که فرآیند نهایی می شود ، محتوای مرتبط تر تمایل به رتبه بندی بهتر دارد ، حتی اگر در کل محتوای کمتری وجود داشته باشد.

چرا محتوا را به یک TLD جدید منتقل کنید؟
به دلایل مختلف ، حذف محتوا اغلب موانعی ایجاد می کند.

ملاحظات سیاسی و همچنین ترس واقعی از عصبانیت کاربران ممکن است نقش داشته باشد.

وقتی نمی توان حجم قابل توجهی از صفحات فرود (که توانایی جلوگیری از رتبه بندی موتور جستجو در کل سایت را دارند) حذف کرد ، انتقال جزئی بهترین گزینه بعدی است.

این مرحله به تنهایی می تواند تا اطمینان از انطباق با دستورالعمل های وب مستر Google بسیار کمک کند.

در حالی که خطرات مرتبط وجود دارد – به خصوص اگر قوانین متعارف به درستی تنظیم نشده باشند – مزایایی از جمله تأثیر مثبت بر اولویت بندی خزیدن وجود دارد.

با صفحات فرود بسیار کمتر ، این احتمال وجود دارد که کل وب سایت به طور مکرر خزیده شود.

در حالی که میزبانی و عملکرد صفحه نقش تعیین کننده ای دارند ، اما به طور کلی ، تعداد صفحات فرود کمتر مرتبط و با بهینه سازی بهتر رتبه بندی بالاتری برای درخواست های رقابتی دارند.

با گفتن این موارد ، انتقال محتوای جزئی به هیچ وجه به همه چالش های احتمالی بودجه خزیدن ، از جمله فیلتر کردن فهرست پذیر یا خزنده ها دام نمی زند که وب سایت های بزرگی را تجربه می کنند.

این معلولیت های جدی و پیچیده سئو ، بررسی و تفکیک مجزا را به همراه دارد.

مزیت دیگر مهاجرت جزئی بهبود اولویت بندی منابع SEO است.

جابجایی محتوای تولید شده توسط کاربر ، معمولاً تیم ارتباطی را از انجام وظایف نظارتی و نظارتی مکرر ، سنگین می کند. همچنین می تواند زمان بیشتری را برای انجام اقدامات امیدوار کننده از جمله اقدامات شناسایی برند ، که می تواند CTR ها را به سمت بالا سوق دهد ، فراهم کند.

از همه مهمتر ، وب سایت اصلی را می توان با هرگونه محتوای بی کیفیت یا هرزنامه جدا کرد.

در عین حال ، با پیوند از وب سایت جدید به سایت اصلی ، که از نظر Google قانونی است ، هرگونه مزیت ناشی از بک لینک با کیفیت بالا قابل حفظ است.

به عنوان یک قاعده کلی ، پیوند متقابل – حتی با استفاده از متن لنگر بسیار تجاری و پیوندهای عبور PageRank – توسط موتورهای جستجوی پیشرو مجاز است ، به شرطی که بدیهی باشد وجود یک ارتباط قانونی بین سایت ها.

گزینه های دیگری برای مهاجرت محتوای جزئی
مارک های بزرگ و غیر عمومی با منابع قابل توجهی که در اختیار دارند ، پس از یک استراتژی طولانی مدت ، می توانند پس از درخواست موفقیت آمیز برای نام تجاری TLD خود ، استراتژی مهاجرت فوق را تطبیق دهند

 

شما می توانید در طی دوره های افتتاحیه خاص ICANN در روند درخواست شرکت کنید. حتی در این صورت ، هیچ تضمینی برای موفقیت آن برنامه وجود ندارد.

این فرآیند ، خصوصاً در مقایسه با خرید و نگهداری حتی یک نمونه بزرگ از TLD های عملکردی ، نسبتاً پرهزینه است.

به همین دلایل ، سازمانهای نسبتاً کمی گام برداشتن را انتخاب کرده اند.

هنوز تعداد کمی از افراد موفق به انجام این کار شده اند و برخی مجبور به تجدیدنظر شده اند و به عقب برمی گردند و TLD های مارک دار خود را رها می کنند.

برای اکثر قریب به اتفاق اپراتورهای وب سایت ، نام تجاری TLD گزینه عملی نیست ، زیرا روند کار بیش از حد چالش برانگیز است.

برای برخی ، نام تجاری آنها بسیار عمومی است. برای دیگران ، نام تجاری بسیار خاص آنها خیلی طولانی است که به عنوان TLD قابل خواندن است.

و برای چند نفر ، این یک گزینه لوکس است که در صورت اجرای امکان کنترل کامل نام تجاری TLD از جمله تمام دامنه های مرتبط را فراهم می کند.

این تقریباً امکاناتی بی حد و حصر برای ایجاد نظم و ثبات در سیگنال های محتوا را در پی دارد. TLD مارک دار برای همه به جز تعداد معدودی از سازمان ها گزینه اضافه کاری است.

نکاتی برای نظارت بر موفقیت در مهاجرت جزئی شما
پس از اجرای موفقیت آمیز مهاجرت جزئی ، چند مرحله مهم دیگر را در نظر بگیرید.

ابتدا گزارش های خام وب سرور وب سایت جدید را ثبت و حفظ کنید. در غیر این صورت ، هیچ راهی برای بازیابی داده های از دست رفته در صورت نیاز به تجزیه و تحلیل وجود ندارد.

حداقل ، وب سایت جدید باید در Google Search Console و Bing Webmaster Tools اضافه و تأیید شود.

اپراتورهای جاه طلبتر وب سایت می خواهند تا آنجا که ممکن است داده های رایگان موتور جستجو را جمع آوری کنند و همچنین ممکن است وب سایت های خود را به Seznam Webmaster Console و Yandex Webmaster Console اضافه کنند.

موارد دیگری نیز وجود دارد مانند Baidu Webmaster Tools و Naver Webmaster Tools. این دو مورد اخیر به دلیل روشهای دقیق تأیید و مانع زبان برای چینی زبانان غیر بومی ، چالشهای جدی ایجاد می کنند.

سرانجام ، اطمینان از نظارت مداوم بر روی وب سایت های اصلی و جدید برای مدتی پس از هرگونه مهاجرت و مقابله سریع در صورت بروز عواقب ناخواسته ضروری است.

 

تمرکز خود را بر روی بهبود ورودی سیگنال ادامه دهید
رتبه بندی آلی در جستجو نتیجه ورودی سیگنال است. موتورهای جستجو و الگوریتم های آنها بطور مداوم سیگنالهای مربوط به داخل و خارج از صفحه را جمع آوری می کنند ، آنها را می خوانند و سعی در درک ارتباط و کیفیت آنها دارند.

آنها اغلب موفق می شوند و در نتیجه SERP های مرتبط تولید می کنند. اگرچه جستجو پیچیده است و به موقع ، آن الگوریتم های موتور جستجو شکست می خورند.

در جایگاه های رقابتی ، اعتماد به درست بودن الگوریتم ها یک استراتژی موفقیت آمیز نیست. به جای آرزو ، با بهینه سازی سیگنال های مربوطه در هر کجا که امکان دارد ، بهترین سئوی SEO خود را جلو بگذارید.

اپراتورهای وب سایت سیگنالهای صفحه وب سایتهای خود را کنترل می کنند. اعمال این کنترل ، خصوصاً برای وب سایت های تجاری ، تفاوت ایجاد می کند.

استراتژی ذکر شده در بالا می تواند پاداشهایی از جمله موضوع ، سیگنالهای محتوای سازگار ، صفحات فرود محتوای بدون محتوای کمتر ، خطرات کمتر در مورد نقض خط مشی و صفحات فرود کمتر را برای رقابت در بودجه خزیدن موتور جستجو و توجه کاربر در SERP ها به همراه داشته باشد.

https://www.searchenginejournal.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *