آموزش بهینه سازی Google My Business – قسمت دوم

اشتباهات متداول گوگل مای بیزینس,ثبت بیزینس در گوگل,سئو محلی

گوگل مای بیزینس (Google My Business) یکی از سرویس های رایگان سئو محلی جهت ثبت بیزینس در گوگل می باشد. بخش های Insights و Descriptions و Services که در Google My Business وجود دارد را در قسمت قبل این مقاله بررسی کردیم در اینجا قصد داریم به ادامه این بخش ها پرداخته و به بررسی اشتباهات متداول گوگل مای بیزینس (GMB) که باید از آنها اجتناب کرد بپردازیم.

Posts
اگر کسب و کاری که معرفی می کنید دارای رویداد، آفر و یا تمایل خاصی برای تمرکز روی محصول یا سرویسی خاص است (که احتمالا همینطور است)، ویژگی Google Posts را چک کنید که می توانید با انتخاب گزینه “Posts” از منوی سمت چپ به آن دسترسی پیدا کنید.

می توان از Google Posts برای معرفی رویدادها و آفرهای خاص و یا تاکید بر محصول یا سرویسی خاص استفاده کرد. راه اندازی این پست ها بسیار سریع است اما هنوز تعداد کمی از آنها روی صفحات نتایج موتور جستجوگر (SERP) مشاهده می شود که بدین معناست که بهره بردن از آنها راهی عالی برای متمایز شدن در گوگل می باشد.

Messaging
به نظر می رسد این ویژگی هنوز در انگلستان شروع نشده اما در امریکا در دسترس بوده و احتمالا در آینده نیز گسترده تر خواهد شد. این ویژگی یکی از موارد ناشناخته دیگری است که به کاربران این امکان را می دهد تا پیامی متنی را مستقیما از طریق فهرست بندی به کسب و کار ارسال نمایند. با افزایش جستجوهای انجام شده از طریق تلفن های همراه، اضافه کردن فرصتی دیگر برای مشتریان برای برقراری ارتباط با مدیران کسب و کار نیازی به توجیه ندارد.

می توانید گزینه messaging را در داشبورد Google My Business ببینید و لازم نیست نگران نمایش شماره تماس شخصی تان باشید، چرا که از طریق اپلیکیشن Google Allo از شماره دیگری استفاده خواهید کرد.

با راه اندازی این ویژگی، کاربران در جستجوهای روی تلفن همراه گزینه پیام دادن به شما به طور مستقیم از پنل محلی را در اختیار داشته باشند؛ این مثال دیگری از کاهش ترافیک کلیک ها در وب سایت شما با استفاده از بروزرسانی جدید گوگل به حساب می آید.

Bookings
مورد دیگری که در حال حاضر در آمریکا وجود دارد و به زودی در سایر کشورها نیز ایجاد میشود ویژگی رزرو گوگل است.

گوگل با چندین شرکت برنامه ریز وارد مشارکت شده است تا امکان رزرو مستقیم در کمتر از یک دقیقه از طریق GMB را به مشتریان بدهد. اگر شما کسب و کاری در آمریکا دارید که با یکی از برنامه ریزها مشارکت می کنید، دکمه رزرو به طور خودکار به فهرست بندی شما اضافه می شود و به شکل زیر است:

اشتباهات متداول گوگل مای بیزینس,ثبت بیزینس در گوگل,سئو محلی

اگر گزینه تبدیل مستقیم از SERP را دارید اما رقیب تان از آن بی بهره است، می تواند امتیاز دیگری برای شما محسوب شود. لازم به ذکر است اینکه کاربران در وبسایت شما اقدام به رزرو (بلیط) نکنند ارزشی ندارد، آنها صفحه نتایج جستجو را ترک نمی کنند. مسئله ای که روز به روز در جستجوها بیشتر به چشم می خورد.

اگر در خارج از آمریکا هستید، می توانید منتظر اضافه شدن این ویژگی باشید.

Reviews
خب، قسمت نظرات ویژگی جدید یا ناشناخته ای در Google My Business نیستند. اما اگر محتوای با ارزشی به کاربر ارائه دهید، باز هم فرصت این را دارید که در صفحه شلوغ SERP محلی به چشم آمده و دیده شوید.

قبل از هر چیز، باید کاربران را تشویق به نظر دادن کرده و از آنها بخواهید به شما فیدبک بدهند. سپس، به محض دریافت یک نظر به آن پاسخ دهید! چه خوب چه بد، باید پاسخ تمام نظرات را بدهید. در واقع، 30 درصد افراد گفته اند که این ویژگی برای قضاوت در مورد یک کسب و کار محلی حائز اهمیت است که بسیاری از این کسب و کارها ممکن است اصلا به نظرات پاسخ نداده باشند.

Video
حتما تا بحال زیاد در مورد قدرت شگفت انگیز بازاریابی ویدئویی می دانید، اما اگر اینطور نیست بعضی از این آمار را چک کنید. فعلا فقط اگر بخواهید یکی از آنها را به خاطر بسپارید این است که وقتی بازدیدکنندگان پیامی را در قالب یک ویدئو ببینند 95 درصد آن را به یاد خواهند داشت که این آمار در مورد خواندن یک متن تنها 10 درصد می باشد.

این عالی است، چرا که از ابتدای سال 2018، کاربران قادرند یک ویدئو 30 ثانیه ای در مورد کسب و کار خود به فهرست بندی GMB خود اضافه نمایند. این ویژگی در نوار بازدید کلی داشبورد ظاهر خواهد شد و راهی عالی برای اضافه کردن برخی خصوصیات شخصی و خلاقانه به فهرست بندی تان محسوب می شود.

آپلود کردن یک ویدئو از طریق قسمت “عکس ها” در داشبورد:

گوگل مای بیزینس

تصور کنید یک تور ویدئویی برای فضای یک رویداد (ایونت)، یا مجتمع تفریحی چقدر می تواند قدرتمند و مفید باشد.

Agency Dashboard
هدف Google My Business Agency Dashboard که در سال 2018 رونمائی شد سهولت در مدیریت فهرست بندی GMB مشتریان برای آژانس های بازاریابی است.

هدف از ایجاد این داشبورد امکان مدیریت موقعیت مکانی و سهولت دسترسی کاربر، به ویژه برای آژانس هایی است که هزاران فهرست بندی را مدیریت می کنند؛ پیش از این موقعیت های مکانی به 100 عدد برای هر حساب محدود بودند.

اگر به تازگی با سئو آشنا شده اید، به احتمال زیاد مدیریت هزاران فهرست را بر عهده ندارید، اما خوب است بدانید چه ویژگی هایی در آن وجود دارد.

با این حال، هنوز انتقاد های اولیه ای نسبت به آن وجود دارد، و به نظر می رسد بهترین کار این باشد که تا زمان رفع کامل اشکالات اولیه صبر کنیم.

اشتباهات متداول Google My Business که باید از آنها اجتناب کرد
همانطور که در بالا اشاره شد، اطلاعات نادرست کسب و کار یکی از متداول ترین اشتباهات کسب و کار است که به راحتی حل می شوند.

یکی از موارد دیگری که باید مراقبش باشید فهرست بندی های تکراری است. چک کردن اینکه آیا یک کسب و کار هم اکنون دارای پروفایل GMB است یا خیر، خالی از لطف نیست. شخصا موارد زیادی از فهرست های تکراری، قدیمی، یا فراموش شده را مشاهده کرده ام که در بیشتر مواقع باید آنها را پاک نمود.

اشتباه متداول دیگر راه اندازی فهرستی جدید توسط یک کسب و کار در هنگام جابجایی به مکانی دیگر است که مجددا باید به جای ایجاد یک فهرست جدید و پاک کردن فهرست پیشین، اطلاعات موجود در فهرست فعلی خود را بروز کنید.

اغلب ممکن است مواردی به جز نام کسب و کار را در فیلد “نام کسب و کار” مشاهده کنید؛ برای مثال، اضافه کردن یک پیام تبلیغاتی، یا مکان کسب و کار. این مورد بسیار متداول است، اما تنها چیزی که در این فیلد مجاز است نام دقیق کسب و کار است و نه بیشتر. بهتر است همواره در چارچوب راهنمای گوگل بمانیم.

به محض اینکه Google My Business را راه اندازی کردید، مطمئن شوید که برای بهره گیری حداکثر از آن، از این ویژگی ها استفاده کنید. اگر چه موفقیت در سئو محلی همانند سایر پروژه های سئو نیازمند کار بر روی جنبه های سئو فنی، محتوا و سئو خارجی است، Google My Business نیز زیرساختی قوی ایجاد می کند.

از آنجا که جستجوها در سال 2018 به پیشرفت و ارتقاء خود ادامه می دهند و از آنجا که همه چیز به افزایش تعامل با صفحه SERP گوگل اشاره دارد (البته هزینه آن کلیک های کمتر برای وبسایت شماست)، باید اطمینان حاصل کنید که شما هم متناسب با زمان پیشرفت می کنید و می توانید مستقیما از صفحه Google My Business مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

www.newseo.ir/seo-learning/optimizing-google-my-business-part2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *